|
by Majina on May 23, 2019 15:53:24 GMT 2
Uusien tallilaisten hakemuksetTämä topic ei ole enää virallisesti käytössä, koska hakemusta liittymiseen ei enää tarvitse! Täällä voi kuitenkin esitellä itsensä ja/tai hahmonsa mikäli tahtoo.
|
|
|
Renee
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 14
♥ 22
|
by Renee on May 27, 2019 17:16:11 GMT 2
Heippa! Hakisin tallipaikkaa Renee nimiselle 13 vuotiaalle tytölle ja hänen ponilleen Goljatille (http://galaksi.suntuubi.com/?cat=19) tallipaikkaa Ansamaasta.
Renee on oikea oman elämänsä draamaqueen ja sometähti. Pian kahdeksannen luokan aloittava tyttö on oikea kielitaituri, mutta paikoillaan istuminen tuottaa Reneelle ongelmia. Reneen äiti ja isä ovat eronneet, kun nämä erosivat muuttivat Reneen varsinainen poniäiti Mariana ja Renee suoraa päätä Helsingistä Ansamaan läheisyyteen. Mariana on hirveän innoissaan uudesta tallista, mutta sanotaanko niin ettei Renee ollut yhtä innoissaan muutoksesta.
Reneeltä löytyy juuri sopivasti pituutta Russin selkään, vaikka korkeammankin ponin osto olisi ollut järkevää. Tytön pähkinänruskeat, kiharat hiukset ylettyvät juuri ja juuri olkapäille asti. Vaatetyyli on tyylikästä, samaa muotia kuin muillakin hänen ikäisillään nuorilla. Ratsastushousuja tytöltä löytyy ainakin viidet eri väreissä, takeista puhumattakaan.
Ihan ensimmäisenä Reneetä kuvaaviksi luonteenpiirteiksi sanoisi määrätietoinen ja napakka, mutta pienen tutustumisen jälkeen usein ihan mukava. Renee osaa keksiä ihan päteviä ja jopa asiallisia argumentteja eri aiheista, mutta puheenaiheet pyörisivät mielellään söpöissä pojissa ja varhaisteiniyden suurissa ja pienissä huolissa.
|
|
|
|
by Majina on May 27, 2019 18:05:43 GMT 2
Tervetuloa mukaan Renee! Merkkailen Goljatin karsinapaikan ja tarhan tallin sivuille. Luo Goljatille oma päiväkirja (otsikoi lempinimellä Goljat). Muista myös esitellä hahmosi Tallijengi osiossa! Voit kirjoittaa ensimmäisen tekstisi kun siltä tuntuu
|
|
|
Ilo
Vieras
|
by Ilo on Jun 5, 2019 19:05:10 GMT 2
Kuka ihmeen Ilo? Ilo Berg on 16 vuotias perinteinen pesunkestävä ponityttö. Noin 155cm todella siro rakenteinen blondi jolla on uskomaton palava intohimo ratsastusta kohtaan. Ilo pukeutuu usein vähän liian isoihin mustiin huppareihin ja viininpunaisiin ratsastushousuihin. Ilolla on lähes aina jalassa kuluneet ratsastussaappaat. Ilolla on ruskeat silmät, hymykuopat ja villit pitkät vaaleat kiharat hiukset. Ilon suurin ja pitkäaikaisin haave on ollu oma poni. Entäs Liinu? deadlineponi.blogspot.com/2019/06/deadline.html?m=1Deadline eli Liinu on 10 vuotias connemaraponi. Tamman synkkä virallinennimi olisi toiminut varoituksena jos Ilon mummi olisi ymmärtänyt sen eikä ostanut Liinua vain koska se on poni. Liinu ei ole maailman vaikein poni mutta se on karkaileva ja ilkikurinen. Se ei pidä pahemmin muista hevosista eikä se ole ratsuna mitenkään erityisen hyvä. Miksi juuri Ilo ja Liinu sopisi Ansamaahan? Nuori tyttö jolle mummi on ostanut hyvää hyvyyttään ponin päätyy tilanteeseen jossa ensimmäistä kertaa ikinä vastassa on oikea hevosenomistajan arki ja oikeat hevosenomistajan ongelmat. Jo valmiiksi jännittävään tilanteeseen lisätään talli jossa kuulemma kummittelee. Jos tämä pari ei tuo draamaa ja jännitystä niin ei kukaan.
|
|
|
|
by Majina on Jun 9, 2019 21:23:43 GMT 2
Tervetuloa Ilo sekä Liinu! Ihanaa saada teidät mukaan. Luo Liinulle päiväkirja ja oma esittely sivusi (tallijengi osioon), niin kaikki on valmista tarinanne aloittamiseen. Lisäilen Liinun karsina sekä laidun paikan tallin sivuille
|
|
|
|
by Anni on Jun 12, 2019 22:49:14 GMT 2
Moi! Haluaisin liittyä Ansamaan talliporukkaan Vatun hoitajaksi. Samalla voisin ottaa huoneen teidän asuinrakennuksesta, ei haittaa vaikka jossain vaiheessa tulee kämppis seuraksi sinne. Mukaan tulisi myös yorkshirenterrieri Muru, joka on hyvin kiltti, mutta tilanteen vaatiessa osaa ilmaista mielipiteensä hyvinkin voimakkaasti. Hahmoni on Anni, 20-vuotias nuori nainen, joka on jo ehtinyt käydä elämässään läpi melkoiset myrskyt. Hänelle onkin kehittynyt sen takia aika paksu ulkokuori, jota ei ihan helposti rikota. Ihmisten seurassa hän on todella varautunut, minkä takia hän saattaa vaikuttaa todella kylmäsieluiselta ihmiseltä. Se ei kuitenkaan ole täysi totuus, sillä kovan ulkokuoren alla on varsin lämminsydäminen ja ihana ihminen, jota kaikki eivät kuitenkaan pääse näkemään. Varsinkaan menneisyydestään Anni ei mielellään puhu, mutta ehkä sekin muuttuu oikean ihmisen osuessa kohdalle. Hevosten kanssa Anni on kuin kotonaan eikä varautuneisuudesta ole tietoakaan. Oikeastaan naiselta tuntuu puuttuvan itsesuojeluvaisto kokonaan mitä hevosiin tulee, sillä hän löytää aina itsensä mitä vaikealuontoisempien hevosten parista. Muutaman kerran ne ovat vieneet hänet jopa sairaalahoitoon, mutta mitäs parista murtuneesta luusta... Mitä vaikeampi hevonen, sitä ihanampi se on - juuri siksi Vattu hurmasikin Annin sydämen. Anni osaa olla samaan aikaan kova ja pehmeä hevostenkäsittelijä, eikä häntä pelota minkäänlaiset pukit tai muutkaan temppuilut, joita hevoset mahdollisesti keksivät. Hän on osaava niin koulu- kuin esteratsastuksen puolelta, molemmissa lajeissa on kisattu ja onpa hän hypännyt maastoesteitäkin, tosin vain harrastemielessä. Anni uskoo vahvasti siihen, että Vatun kanssa löytyy yhteinen sävel, vaikka helppoa kaksikon yhteiselo ei varmasti tule aina olemaan. Parin vuoden ajan hevoset ovat jääneet Annin elämässä vähemmälle huomiolle, joka harmittaa naista suuresti. Ansamaassa olisi täydellinen tilaisuus palata taas aktiivisempana rakkaiden eläinten pariin ja rakentaa luottamusta niin muihin ihmisiin kuin omaan hoitohevoseen. Huhut "kummitustallista" eivät paljoa naista hetkauta, mutta saa nähdä kuinka paljon tallin hämärä historia tulee pakkaa sekoittamaan.
|
|
|
|
by Majina on Jun 14, 2019 23:04:36 GMT 2
Tervetuloa Anni sekä Muru! Mielestäni oikein mielenkiintoinen hahmo, otetaan teidät mielellään mukaan. Vatun hoitovastuu siirtyy nyt Annille! Luo oma esittely sivusi (tallijengi osioon), niin kaikki on valmista tarinanne aloittamiseen. Ensimmäiseen tarinaasi voit valita joko Majinan, Dochasin tai Kaapon esittelemään asuinrakennusta ja Vattua Annille, tai ketkä nyt sattuu sinä päivänä pyörimään alueella, päätä itse
|
|
|
Saaga
Vieras
|
by Saaga on Jun 24, 2019 19:58:29 GMT 2
Moi! Mä haluaisin liittyä porukkaan. Hahmoni on Saaga, ja hoitohevosena mua kiinnostaa Unikko. Ottaisin myös huoneen asuinrakennuksesta. Mielellään oma huone, ilman kämppismahdollisuutta. Mukaan tulisi shetlanninlammaskoira Sita. Sita on uusia ihmisiä kohtaan aluksi ujo, mutta loppujen lopuksi tulee kaikkien kanssa toimeen. Se on tottunut muihin eläimiin hyvin ja on leikkisä sekä tottelevainen tapaus. Saaga on reilu parikymppinen, ja todella sydämellinen. Hän haluaa kaikille hyvää ja hänen empatiakykynsä on rajaton, vaikka hän saattaakin olla hieman ujo uusien tuttavuuksien kanssa. Eläimistä Saaga on pitänyt ihan pikkutenavasta asti, etenkin hevoset ja koirat ovat lähellä sydäntä. Saagaa on kuvailtu herkäksi, aidoksi ja lempeäksi persoonaksi. Huumorintajuakin löytyy. Toivottavasti tavataan talleilla!
|
|
|
|
by Majina on Jun 24, 2019 20:00:42 GMT 2
No terve Saaga! Satuin juuri paikalle, joten tervetuloa mukaan! Unikko sulle hoidokiksi ehdottomasti ja koirakin on tervetullut Luo hahmollesi esittelysivu tallijengi osioon ja voit alkaa kirjoitella Unikon päiväkirjaan milloin vain tahdot. Muista vaan tosiaan ensin rekisteröityä foorumille hahmosi nimellä.
|
|
|
Dafina
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 45
♥ 61
|
by Dafina on Jul 10, 2019 21:10:30 GMT 2
Moikka Ansamaan poppoo!
Olen Dafina Kavcic, ja tiedustelisin mahdollisuudesta vuokrata Ansamaan asuinrakennuksesta asunto itselleni. Haluaisin jo kovasti pakata tavarani ja painua pois vanhempieni helmoista... Yksiö olisi ensisijainen toiveeni, mutta loppujen lopuksi tulisin kai toimeen kämppiksen kanssakin. En kuitenkaan muuta Ansamaahan pelkästään huvikseni - opiskelen nimittäin ratsastuksenohjaajaksi, ja saattaisin hyötyä paitsi lyhentyneestä koulumatkasta, myös satunnaisista tallivuoroista (esim. aamu- ja iltatalli?) joita voisin tehdä kouluni ohella, mikäli apu tilalla vain kelpaa. Lisäksi minua houkuttaisi Salvan hoitajanpesti, sillä koulun hevosilla pääsee ratsastamaan vain rajoitetusti, ja minulla olisi kova halu kehittyä ja ehkä jopa kilpailla. Ajattelisin, että Ansamaan tilalla asuminen ja hoitohevonen voisi tarjota mielenkiintoisia mahdollisuuksia oppia lisää tästä lajista ja alan töiden tekemisestä.
Näin pähkinänkuoressa olen siis 17-vuotias määrätietoinen hevostyttö, jolla on kokemusta kertynyt erilaisista hevosista jo jokusen kymmenen vuoden ajalta. Toivon juuri Salvaa hoitohevosekseni, sillä se vaikutti osaavalta ja monipuoliselta hevoselta, jolta oppia lisää vaativammankin tason ratsastuksesta. Tallilaisena olen perusluonteeltani mukava, puhelias kaikkien kaveri, mutta tarpeen tullen uskallan kuitenkin myös sanoa mielipiteeni. Pidän itseäni melko oikeudenmukaisena, suoraselkäisenä ja aitona tyyppinä, mutta turhaa draamaa en tapaa kylvää.
Olisin varmasti pirteä lisä Ansamaan omituisten otusten kerhoon, sillä olen seikkailunhaluinen sielu, joka varmasti loisi omat tarinansa tilan tapahtumien ympärille, puhumattakaan kaikkien kummitusmysteereiden ratkaisemisesta!
|
|
|
|
by Majina on Jul 10, 2019 21:19:17 GMT 2
Hei Dafina! Ei vitsit, sovit varmasti todella hyvin mukaan! Salva vaikuttaisi juuri sopivalta sun tarpeisiin ja saat sen hoidokiksi. Voit luoda hahmollesi esittelyn tuonne tallijengi osioon ja alkaa kirjoitella kun siltä tuntuu Tervetuloa! // Saat valita asuinrakennuksella huoneen vaikka kakkos tai kolmos kerroksesta (kakkosessa tai taa asua vasta Kaapo ja kolmonen on täysin tyhjä)
|
|
|
Aava
Bodaava Biisoni
viestien määrä 91
♥ 101
|
by Aava on Jul 10, 2019 21:27:59 GMT 2
Ah, Ansamaa. Mikä talli! Voisi sanoa että Ansamaa on rakkautta ensi silmäyksellä. Olen Lumi Villivaara. Kutsun itseäni Lumikoksi. Lyhyesti sanottuna olen iloinen, rempseä, rehellinen ja luotettava. Olen aika seurallinen. Ystäväni kuvaavat minua ilopilleriksi, valopilkuksi. Hevosten luona olen parhaimmillaan. Olen jo pitkään etsinyt uutta hoitohevosta ja mukavaa tallia. Ansamaassa ihastuin heti Puroon. Jotenkin Paso fino-ori muistutti minua entisestä hoitohevosestani, Jupiter-oriista. Olen voitontahtoinen ihminen. Iältäni olen hieman reilu 18-vuotta. Minulla on värjätyt punaiset hiukset, hyvin pitkät, yleensä letillä tai parilla kiinni. Silmäni ovat jäänsiniset ja naamassani on paljon pisamia. Lempivärejäni ovat vihreän sävyt ja pinkki. Ja keltainen. Ansamaasta haluaisin siis hoitohevoseksi Puron. Paso fino-rotu on aina ollut läheltä sydäntäni, aina kolmivuotiaasta kun äiti niitä joskus pienimuotoisesti kasvatti. Puro muutenkin laukkasi suoraan sydämeeni. Haluaisin Ansamaasta huoneen vuokralle. Mieluusti haluaisin kämppiksen! Mukanani tulee asumaan koirani, collie nimeltä Runo. Runo on ystävällinen ja ihmisrakas leikattu uroskoira. Toivon tosiaankin pääseväni mukaan Ansamaan porukkaan, aavet ynnämuut kiinnostavat minua ja Ansamaa on ihana talli!
|
|
|
|
by Majina on Jul 10, 2019 21:39:58 GMT 2
Terveppä terve Lumikko! Koirakavereita ainakin piisaa, asunnolla taitaa olla kolmekin koiraa jo. Mikäli Annille passaa, niin sen kanssahan voisit alkaa kämppäkavereiksi. Annilla on yorkshirenterrieri Muru, eli jos koirat tulee toimeen, niin niillähän ois päivisin toisistaan kaveria, ja voivat olla huoneessa. Mikäli Anni haluaa huoneen kuitenkin itselleen, niin voi mennä vaikka ns. viereiseen huoneeseen Puro alkaa sulle hoitohevoseksi enemmän kuin mielellään, se onkin saanut jo odotella sitä omaa hoitajaa. Voit luoda hahmollesi esittely tuonne tallijengi osioon ja alkaa kirjoitella kun siltä tuntuu! Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Jul 14, 2019 15:05:32 GMT 2
Heissan! Mä olenkin ollut yhteydessä jo aiemmin tallipaikka-asioihin liittyen, mutta nyt tulin vihdoin lähettämään virallisempaa hakemusta Majoittuisin mielelläni Ansamaahan puoliveritammani Fleurin sekä pitkäkarvaisen collie-urokseni Baloon kanssa. Asuisin mieluiten yksiössä. Hahmoni on Silvia Kurjensalo, 19-vuotias nuori nainen. Silvian suuri intohimo on kenttäratsastus, jota hän on harrastanut aina pikkutytöstä saakka. Pituutta löytyy vaivaiset 161 senttiä ja Silvia onkin tottunut ratsastamaan melko pienillä hevosilla. Silti tämä päätyi monen mutkan kautta jotenkin puoliverisen omistajaksi. Vartaloltaan nainen on hyvin sopusuhtainen. Lihaksiakin on kertynyt aktiivisen kuntosaliharrastuksen avulla, mutta eipä tummaverikköä pääsisi kehonrakentajaksi luulemaan. Suorat ruskeat hiukset ulottuvat aina alaselkään saakka ja ne ovat useimmiten auki tai kiinni ollessaan siistillä nutturalla, poninhännällä tai ranskalaisilla leteillä. Pukeutumistyyli on melko klassinen ja väreiltään hillitty, mutta kuitenkin panostettu. Silviassa on vähän varusteratsastajan vikaa - Fleur ja hän ovat pukeutuneet lähes poikkeuksetta mätsääviin väreihin. Meikissä pisamaposkinen nainen suosii luonnollisuutta ja käyttääkin enemmän meikkiä vain juhlallisemmissa tilaisuuksissa. Silviassa on kaksi puolta. Toisaalta hän on hyvin empaattinen, huumorintajuinen ja helposti lähestyttävä persoona, mutta toisaalta tämä osaa olla myös määrätietoinen ja temperamenttinen. Silvia ei pidä riitelystä, mutta aiheen kohdistuessa häneen tämä jää harvoin sanattomaksi. Nainen pyrkii kuitenkin hoitamaan vaikeatkin tilanteet asiallisesti ja hillitsemään itseään poistuen mieluiten koko tilanteesta ja äkkäillen sitten yksinään. Silvia ei ole ehkä kirjaviisas, mutta hän käyttäytyy nuoresta iästään huolimatta hyvin järkevästi ja rauhallisesti hankalissakin tilanteissa. Kavereiden yllyttäessä nainen kuitenkin lähtee helposti mukaan tyhmiinkin juttuihin. Musiikki ja liikunta muutoinkin kuin ratsastaessa kuuluvat Silvialle tärkeisiin asioihin. Silvia on opetellut soittamaan itsekseen jonkin verran pianoa sekä kitaraa ja tummaverikkö innostuu usein hyräilemään ja lauleskelemaan talliradion ollessa päällä. Nainen harrasti myös aikoinaan jääkiekkoa, mutta harrastus jäi ratsastuksen ja opiskeluiden ottaessa suuremman vallan tämän ajasta.
|
|
|
|
by Majina on Jul 14, 2019 15:18:18 GMT 2
Hei!, Olin alumperin ajatellut, että pidettäisiin 1 kerros sellaisena eläinkerroksena, jos joku on vaikka allerginen, mutta meidän pitää varmaan laajentaa kakkoskerrokseen, koska näitä koiraihmisiä tuntuu tulevan lisää ja lisää! Joten jos Silvia menisi vaikka kakkoskerrokseen. Mä laittelen tallin uusille sivuille sitten karttaa noista kerroksista ja huoneista, ja oman huoneen paikkaa saa sitten vaihtaa, jos minun merkkaama ei miellytä. Mutta yleensä mennään niin että isommat huoneet on niille joille on ok, ottaa kämppis tulevaisuudessa. Katson Fleurillekkin tarhan ja karsinan vasta uusista kartoista, joten teitä nyt ei toistaiseksi merkitä minnekkään Tulitte mukaan juuri sivujen uudistuksen paikkeilla. Mutta luo toki Silvialle oma esittely tallijengiin ja päiväkirja Fleurille, ja voit alkaa tarinoida kun siltä tuntuu! Tervetuloa Ansamaahan.
|
|
|
Miisu
Bodaava Biisoni
viestien määrä 50
♥ 111
|
by Miisu on Jul 17, 2019 15:25:39 GMT 2
Heipodei! Silvia mulle Ansamaan pari päivää sitten esitteli ja nyt innostais tuoda omakin otus tänne Meillä on vielä sivujen siirto Suntuubista Altervistaan kesken, mutta toivon mukaan tämä ei haittaa! Elikkäs ollaan 19-vuotias nuori nainen ja 2-vuotias täysiveripoika Piippi . Ollaan melko rento kaksikko, jolla ei yleensä ole kiire mihinkään; paitsi syömään. Olisimme molemmat kiinnostuneita majoittumaan Ansamaahan, kumpikin (turpaeläin&omistaja) mieluiten yksiössä asuisi. Piipillä voi olla myös ruuna tai toinen ori tarhakaverina jos sellainen löytyy. Lemmikkiä ei ole. Tarkemmin siis kaksoiskansalainen Miisu on aluksi melko hiljainen ja rauhallinen yksilö. Kaikenlaisista hevosista löytyy kokemusta. Ammatiltaan Miisu on ratsuttaja, mutta opiskelee autonasentajaksi tällä hetkellä. Hevosten lisäksi Miisu harrastaa salilla käyntiä ja valokuvausta. Ratsastanut Miisu on käytännössä koko ikänsä; äiti on jo puolivuotiaana pienen kääryleen tallille mukanaan raahannut. Hevosten kanssa rento, rauhallinen ja päättäväinen. Allergioita ei onneksi löydy. Parhaiten naisen oppii tuntemaan tutustumalla. Piippi on 2-vuotias nuori ori, jonka kanssa vielä pällistellään maailman menoja vain maasta käsin, kuitenkin hevosta suuri tulevaisuus odottaa Miisun kenttäratsuna. Ori ei ainakaan vielä ole tajunnut tammojen perään sen enempi katsella, mutta ruoan perään läskipossu on. Tämän takia nuorikkoa kannattaa varsinkin keväästä syksyyn talutella ketju turvan päällä. Piippi on melko rohkea, ja on aina tohkeissaan uusien asioiden lähettyvillä. Jotkut asiat voivat kuitenkin pientä vaaleaa ponia pelottaa, jolloin hakee turvaa eniten tutusta ihmisestä. Orilta löytyy miellyttämishalua ihmistä kohtaan, joten tuo lähtisi vaikka kuuhun jos ihminen sitä niin käskisi tekemään. Kuitenkin Piipin ollessa vielä nuori, tulee orille välillä testailukausia, että onko pakko sen narun päässä kävellä vai saisiko vaikka pomppia eteenpäin tasajalkaa. Yleensä terävä "ei"-sana lopettaa orin loistavat päähänpistot ja kiltti pallero tulee takaisin esiin. Uusien ihmisten kanssa varsinkin tulee näitä mahtavia ideoita, mutta rauhoittuu naamojen tullessa tutuksi. Hoitaessa Piippi on melko rauhallinen ja rento, muttei ihan kaikenikäisten hevonen ole. Muiden hevosten kanssa Piippi osaa käyttäytyä yllättävän rauhallisesti ollakseen niin nuori vielä, mutta välillä innostuu painileikkeihin lajitovereidensa kanssa. Nuorikolla on syntymästään ollut joku häiriö äänihuulissaan, jonka takia Piippi pitää piipperimäistä ääntä - tästä nuoriherra on kutsumanimensäkin saanut.
|
|
|
|
by Majina on Jul 17, 2019 18:40:48 GMT 2
Hei Miisu ja tervetuloa Ansamaahan! Sovitte varmasti tallijengiin erinomaisesti Lisäilen huoneen ja hevosen karsina sekä laidun paikat noille uusille julkaisemattomille sivuille. ansamaa.altervista.org/asuminen/index.html
|
|
|
Perla
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 6
♥ 3
|
by Perla on Jul 24, 2019 22:23:34 GMT 2
Moikka vaan!😊
Olen Perla Watman, olen 16-vuotias. Omistan hevosen nimeltä Ulterin Maiz, tuttavallisemmin Ulla tai Ulla-Maija.
Olen usein iloinen, mutta huonojakin päiviä mahtuu mukaan. Olen joutunut tehdä paljon oman hevosen eteen, sillä vanhempani eivät pidä hevosista.
Hakisin tallipaikkaa Ullalle! Se on tamma, jolla on hieman kipakka luonne.
|
|
|
Perla
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 6
♥ 3
|
by Perla on Jul 24, 2019 22:27:00 GMT 2
Lisäksi minulla on kiltti mäyräkoira narttu Tara. Ja haluaisin huoneen!😊
|
|
|
|
by Majina on Jul 24, 2019 22:29:35 GMT 2
Hei Perla, linkkaisitko vielä hevosesi sivun tähän. Voit sen jälkeen luoda itsellesi esittelyn tallijengi osioon sekä päiväkirjan Ullalle Laittelen sulle jonkun vapaista huoneista 2. kerroksesta. Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Wilhelmina
Vieras
|
by Wilhelmina on Jul 25, 2019 12:22:17 GMT 2
HOITAJAHAKEMUS: Uoma
Wilhelmina Lönnquist, 23v, on varsin räväkkä persoona, joka ei katseita kaihda olemuksella tai ulkonäöllään. Pituutta löytyy 167cm ja omistaa täydellisen tanssijan vartalon. Hiukset eivät Wilmalla koskaan pysy pitkään samanvärisenä, mutta tällä hetkellä ne on mustat ja kylkiluihin ylettyvät. Naisen ulkonäköä on koristamassa vielä siniset silmät ja muutamat pisamat, eikä hän pelkää ilman meikkiä näyttäytymistä ulkomaailmassa. Tykkää kuitenkin korostaa kasvojaan meikin avulla ja sen takia hänet näkee myös usein meikeissä.
Wilhelminan varsin räväkkään persoonaan kuuluu myös sen mukainen pukeutuminen. Kovin hentoisiin ja näyttäviin vaatteisiin hän ei pukeudu, vaan yleensä revittyihin farkkuihin, milloin mihinkin paitaan ja nahkatakkiin. Usein vaatetus on kuitenkin tummaa. Näin ollen hänestä ei ihan ensinäkemältä saa käsitystä, että tämä ratsastusta harrastaisi tai olisi sellainen persoona mikä on. Wilma nimittäin on yllättävän helposti lähestyttävä, huolimatta hänen happamasta perus ilmeestään. Naisesta saa helposti myös sen käsityksen, että hän ei paljoa kaveeraa ja lokeroi ihmisiä ulkonäön perusteella. Se oletus on kuitenkin päinvastainen siitä minkälainen hän oikeasti on. Naisella on ehkä liiankin hyvä huumorintaju ja nauravainen olemus, eikä Wilman kanssa tule koskaan tylsää. Harvoin Wilhelminaa kukaan on nähnyt allapäin ja kaikki ketkä naisen tuntee sanovat häntä ulospäinsuuntautuvaksi ylipirteäksi humoristiseksi persoonaksi.
Ratsastustausta naisella on monipuolinen, vaikka ei kovinkaan pitkä. Hän aloitti ratsastuksen 16-vuotiaana ja on siitä lähtien ollut hevosten kanssa tekemisissä. Wilma on myös henkeen ja vereen esteratsastaja, vaikka onkin ratsastanut useamman vuoden pelkästään kouluhevosia. Kuitenkin pelkästä naisen olemuksesta jo huomaa, että hän pitää enemmän vauhdista ja vaarallisista tilanteista, kuin kouluaitojen sisällä pyörimisestä. Wilman perheen tutuilla on hevosia ollut niin kauan kuin hän muistaa ja sitä kautta Wilhelmina on myös saanut vuokrahevosia sekä myös yhden ylläpitohevosen muutama vuosi sitten. Kilpaillut nainen ei koskaan ole, vaikka kilpailuhenkinen ihminen onkin ja halukkuutta löytyisi. Ratsastanut siitä huolimatta monenlaisia ja tapaisia hevosia valmennuksissa sekä itsenäisesti eikä ole kysymystäkään siitä etteikö nainen osaisi ratsastaa. Hänen ratsastustapansa on hyvin rauhallinen ja huomaamaton. Wilma on myös tullut sekä nuorien että haastavien hevosten kanssa aina ongelmitta toimeen - kärsivällisyyttä riittää ja taitoa kouluttaa hevosia eteenpäin.
Wilhelmina on halukas löytämään itsellensä uuden hevosystävän ja Ansamaan hevosista Uoma olisi hevonen juuri hänen makuunsa. Tämä kaksikko varmasti tulisi toimeen, sillä Wilmalta löytyy huumorintajua Uoman kömpelyyteen, mutta myös taitoa ja uskallusta lähteä valmentautumaan hevosen kanssa, kokeilemaan kaikkea uutta ja lopulta myös näyttäytymään kisakentillä! Wilma on myös sellainen ihminen, joka ei aina jaksa puurtaa ratsastuksen parissa ja mielellään ihan vain viettää aikaa hevosten kanssa rentojen metsälenkkien sekä maastakäsittelyn parissa. Mikä on varmasti myös hyvä näin nuoren hevosen kanssa, että vaihtelevuutta arkeen löytyy ja päivät pysyy mielenkiintoisina!
|
|
|
|
by Majina on Jul 25, 2019 13:08:54 GMT 2
Hei Wilhelmina, Uoma ottaa sut mielellään! Rekisteröidy ja luo hahmollesi esittely tuonne tallijengi osioon, sitten voit alkaa tarinoida Uoman päiväkirjaan kun siltä tuntuu. Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Jul 26, 2019 20:48:25 GMT 2
''Hallo! Epätoivoisesti tallipaikkaa etsivä -97 syntyinen miehenalku tässä kyselee, että löytyisikö vielä paikka hevoselle (ja totta puhuen myös itselleni - niin, että oliko niitä huoneita vielä vapaana?) Jotta saataisiin vähän jäätä murrettua voin muutaman sanasen meistä kertoa; Kuten mainittu olen 90-luvun puolella syntynyt mies, joka tunnetaan tuttavallisesti ''Frenchie'' siitä huolimatta, että syntyjään olen saksalainen. Lempinimi tulee puhtaasti äidin ranskalaistaustan puolesta. No worries - suomen kieli taipuu hyvin, vaikka paksuhko aksenttini saattaa kiinnittää huomiota. Ranskaahan en puhu sanaakaan, vaikka onhan sitä minulle yritetty tupottaa. Menen hieman ohi aiheen tässä - siis oikeastihan ajokortissa lukee Friedrich Foehrkolb. Viihdyn mieluummin omissa oloissani, joten asunto, jossa saisi olla ihan yksikseen olisi todella kiva. Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta jos totta puhutaan arvostan omaan rauhaani saksalaisten tapaan, mutta siitähän te suomalaisetkin tykkäätte? Niin ja mites sitten se kaviollinen kysyt? Tosiaan papereissahan oriilla lukee irish sport horse, mutta irlannin hunteriksihan mä sitä nimitän. Ei se mikään kummoinen ole, mutta kiltti se on kuin mikä. Todella rauhallinen ja hyväkäytöksinen orii, ei siis tulisi aiheuttamaan mitään ongelmia ainakaan toilailuillaan, mitä nyt vähän säpsy.. Helppo käsitellä kaikin puolin - nöyrä. Joten.. mitä sanot? Löytyisikö meille paikka? Tälläiselle risteytyskonille ja yhdelle saksalais-ranskalaiselle pakol- pojalle..'' Tosiaan vihdoin itsekin uskaltautuisin lähteä mukaan porukkaan (vink vink Casper tässä, Friedrichän on sukulainen joka syystä tai toisesta yhtäkkiä tarvitsi kipeästi tallipaikkaa Suomesta ja autoin pojan lähettämään hakemuksen teille..) Tosiaan hahmona toimii Friedrich, 22-vuotias mies, joka tarvitsi itselleen nopeasti uuden tallipaikan ja yllättäen mahdollisimman kaukana omasta kotimaasta. Kun on kyse samasta suvusta kuin Casperilla eihän se missään nimessä yllättänyt, että mies tarvitsisi uusia maisemia ja pitkäksi aikaa. Ihan kuin mies olisi lähtenyt pakoon jotakin - toisaalta kuka tietää. Friedrich on päältäpäin tyypillinen saksalainen, uskokaa tai älkää; hiljainen, omaa rauhaa rakastava ja ehkä hieman kylmä. Kohtelias hän on, mutta vähäsanainen. Hevosista jaksaa kyllä puhua tuntikausia tuntemattomillekin, mutta eipä oikeastaan muusta. Tutustuessa antaa itsestään enemmän irti, jolloin on varsin iloinen ja hauska veikko, jonka kanssa kyllä kehtaa viettää aikaansa. Friedrichin hevonen on tosiaan rekisteröity ISH ori nimeltään Voodoodoo, joka tunnetaan tallilla tuttavallisesti nimellä Voodoo (Vompatti, Voo.. rakkaalla lapsella on monta nimeä) Kyseessä on 7-vuotias irlannintyöhevos- ja täykki mixi, joka on luonteeltaan oikea nallekarhu ja ulkonäöltään namipala! Isohkosta ja muhkeahkosta koostaan huolimatta oikein näppärä hevonen lajiin kuin lajiin - loistaa tosin maastossa kirkkaammin kuin muissa lajeissa säpsystä luonteestaan huolimatta. Kuten mainittu hyvä käytöksinen, mutta säikähtäessään menee nopeasti ''tiloihin''. Ratsastaessa kärsii samasta ongelmasta, mutta suurimman osan ajasta on lungi ratsastettava ja osaavahko ratsu. Ei mikään kerma kakun päällä, mutta oikein sopiva peli joka tapauksessa. Vielä orilla ei ole sivuja, mutta linkkailen ne kunhan sellaiset saan ensin aikaiseksi.
|
|
|
|
by Majina on Jul 26, 2019 20:58:57 GMT 2
Hei Frenchie, tervetuloa Ansamaahan! Otetaan teidät tänne oikein mielellään, varsinkin kun miehet ovat alakynnessä, tallityttölaumaa vastaan. Luo hahmollesi esittely tallijengi osioon ja päiväkirja Vompatille, niin voitte aloittaa tarinanne, kun siltä tuntuu! Merkkaan sulle jonkun huoneen kakkoskerroksesta ja karsinan + tarhan Vompatille..
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Aug 1, 2019 15:23:05 GMT 2
Noniin, tallipaikkaa olen saapunut anomaan! Ainakaan vielä en ole itse muuttamassa Ansamaahan, mutta se saattaa tulla ajankohtaiseksi myöhemmin.
Theo Adkins (oikeasti Theodore, mutta luoja paratkoon jos sitä nimeä käytätte), on -99 syntynyt puoliksi pohjoisamerikkalainen ja puoliksi suomalainen miehenalku. Ensimmäiset vuodet elämästään poika kasvoi Yhdysvalloissa, ja 5-vuotiaana muutti perheensä kanssa takaisin äitinsä kotimaahan, Suomeen. Hevosia poika on harrastanut tuosta viidestä ikävuodesta lähtien, ja vuosien varrella kokemusta on karttunut erilaisten hevosten kanssa työskennellessä. Theon hevosmaku tuppaa kohdistumaan hieman tulisempiin ja temperamenttisiin hevosiin - mitä haastavampi, sen parempi. Pojalla ei kuitenkaan ole sen suurempaa mieltymystä tiettyä lajia kohtaan - esteet, koulu ja maastoilu tuntuu olevan kaikki ihan yhtä meneviä.
Luonteeltaan Theo on ulospäinsuuntaunut ja rento persoona - melkein aina hyvällä tuulella oleva poika tulee toimeen lähes kaikkien kanssa, ja on kokoajan heittämässä jonkinmoista letkeää läppää. Pojan huumorintaju koostuu suureksi osaksi sarkasmista ja kiusoittelusta, eikä tämän juttuja kannata ottaa kovin tosissaan. Ehkä Theon yksi ei-niin-hyvä luonteenpiirre on pienimuotoinen yllytyshulluus, mutta tyhmistä ideoistahan syntyy parhaat tarinat, vai miten se menee... Noh, tylsää ei ainakaan tule. Vaikka pojasta saakin varmasti huolettoman kuvan, osaa Theo myös olla vakava, mutta näyttää sitä puolta vain vähän niille läheisemmille ihmisille. Tottakai jokaisella on niitä huonojakin päiviä, ja Theon kohdalla tämä ilmenee vähän niin, että kaikki pienemmätkin jutut ärsyttää ja silloin tallinkäytävällä aika varmasti kaikuu ärräpäät.
Ulkonäöltäänkään poika ei ole hassumpi. Pituutta löytyy sen about 178cm, ja kropasta voi nähdä että hevosharrastuksen lisäksi Theo tykkää viettää aikaa kuntosalilla. Lämpimään sävyyn taittavat tummanruskeat hiukset on aina laitettu huolitellun sotkuisesti, ja lähes samaa väriä niiden kanssa on pojan silmät. Pukeutumisen puolella Theo suosii merkkivaatteita sekä tummempaa väriteemaa niin arki- kuin tallikamoissakin. Useimmiten pojan voi nähdä jonkinmoinen huppari päällä, ja päivän ohjelmasta riippuen jalassa on joko siistihköt verkkarit/farkut tai ratsastushousut. Ratsastaessa poika kyllä käyttää aina viimeisen päälle kiillotettuna olevia saappaita, mutta muutoin talilla pyöriessä on lähes poikkeuksetta jalassa puhki kulutetut vanssin tennarit. Mukanani toisin itsellenikin ihan uuden tuttavuuden, puoliveriori Maxin, joka muuttaa sitten suoraan Ansamaahan maahantuojaltaan. Herra on vasta nelivuotias, ja siitä olisi tarkoitus tulla mun seuraava kilpakumppani, vaikka tehtävää vielä onkin rutkasti ennen kuin siihen pisteeseen päästään. Luonnettakaan Maxilta ei vielä löydy, sillä ideana on antaa sen vähänniinkuin muotoutua tarinoiden mukana sellaiseksi mikä tuntuu sopivalta. Mukanani saattaa välillä myös pyöriä rakas saksanpaimenkoirani Ella, joka on aika energinen tapaus. Koira on kuitenkin todella ihmisystävällinen ja tottelee poikkeuksetta käskyjäni, joten en usko sen aiheuttavan mitään ongelmia talliympäristössä.
|
|
|