|
by Majina on Aug 1, 2019 15:29:55 GMT 2
Tervetuloa Ansamaahan Theo! Luo itsellesi vaan esittely tallijengiin ja Maxille päiväkirja. Voitte sitten aloittaa tarinoinnin, kun siltä tuntuu! Kiva saada teidät mukaan, Theo vaikuttaa mielenkiintoiselta tyypiltä Lisään Maxille karsina ja laidunpaikan sivuille!
|
|
|
Jade
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 1
♥ 1
|
by Jade on Aug 9, 2019 21:18:12 GMT 2
"No, hei sitten", Filippa Nyman mutisi ja halasi tytärtään väkinäisesti. Hymynkareen hippunenkaan ei eksynyt naisen kasvoille kun tämä suoristui ja pudisteli käsivarsiaan, kuin tyttären takista olisi tarttunut hänen omaansa jonkinlainen ällöttävä bakteeri. "No hei", Jade hymähti takaisin, nyökkäsi isäänsä kohti ja tarkisti vielä trailerin takasillan lukot ennen kuin asteli pienen Audinsa etuoven vierelle. Hetkeksi hän pysähtyi miettimään, miten olikaan mahdollista olla näin itsevarma ja epävarma samaan aikaan. Ensimmäistä kertaa hänen elämänsä aikana hän ei tiennyt, missä olisi vuoden päästä - tai edes huomenna. Vahinko oli kuitenkin jo tehty: kotiin hän ei olisi jäämässä. "Sano minun sanoneen, kuukauden päästä se haluaa takaisin!" olivat viimeiset sanat jotka Jade kuuli äitinsä suusta ennen kuin auton ovi pamahti kiinni hänen takanaan.Hei! Olen huono aloittamaan hakemuksia, joten mennään vaan suoraan asiaan: täällä kirjoittelee Jade Nyman, 20-vuotias paatunut hevostyttö, pasifisti, optimisti, loogikko ja seikkailija - tuossa järjestyksessä. Siitä on nyt viikko kun pakkasin tavarani ja hevoseni kasaan, täytin Audin tankin ja lähdin. Koko elämäni ajan mulle on kerrottu, mitä mun pitää tehdä ja miten, ja mä vaan kyllästyin siihen. Sanoin vanhemmilleni, että haluan lentää pesästä, ja heidän ehtonsa olivat hyvin selkeät: jos lähden enkä ota vastaan Aalto-yliopistolta saamaani opiskelupaikkaa, he eivät tue mua taloudellisesti enää millään tavalla. Tartuin siihen diiliin. Halusin kauas, mutta päädyin menemään vielä kauemmas: löysin juuri työpaikan Kaparin kauppakeskuksessa olevasta antiikkiliikkeestä, mutta vakituista kattoa ei ole vielä mun tai hepankaan pään päällä. Kuulin kuitenkin Ansamaasta puhetta kaupungilla, ja tässä sitä nyt kai sitten ollaan. Hei vaan vielä kerran! Hevoseni on ruotsalainen puoliveritamma Chalesta eli Hasse ( linkki sivuille), ihana ja hölmö "parempi harrasteluhevonen", jota treenaan tällä hetkellä takaisin kilpailukuntoon. Hasse tuli mun elämään viime tammikuussa, kun mun piti hankkia itselleni kilpahevonen, mutta jänistin ja otinkin tällaisen projektin. Hasse on ollut viimeiset puoli vuotta peruskunnon kohotuksessa ja laihdutuskuurilla, jota ennen se oli kasvattajallaan Ruotsissa vuoden ruohonleikkurina tekemättä mitään. Se on hirveän ystävällinen ja mutkaton tamma (ainakin maasta käsin), joten uskoisin sen sopeutuvan Ansamaalle oikein hyvin. Olen oikeastaan jo hieman epätoivoinen - tallipaikat eivät kasva puussa, eikä Hasse tavaroineen voi nököttää erään ystäväperheen pihassa enää kauaa, sillä heille on tulossa uusia hevosia. Ainiin, ja kuulin, että teiltä olisi mahdollista saada majoituspaikkaakin! Olisin sellaisen tarpeessa aivan ehdottomasti, koska asuntoja tuntuu olevan vielä enemmän harvakseltaan kuin hevostalleja... sitä paitsi, mikä oliskaan heppatytölle parempi asuinpaikka kuin tallipiha? Mua vois kiinnostaa asunto numero 11, jos se vaan on vapaana. Kaikkea hyvää teille! Toivottavasti nähdään pian sopimusten allekirjoittelun merkeissä... (:
|
|
|
|
by Majina on Aug 9, 2019 21:22:31 GMT 2
Hei, mäpä merkkaan sulle huoneen ja Hasselle karsinan ja laitsan tuonne sivuille Tervetuloa Ansamaahan! Ja muillekkin tiedoksi, niin me ollaan jo juteltu keskustan puolella, siksi näin lyhyt vastaus!
|
|
|
Roosa
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 9
♥ 22
|
by Roosa on Sept 8, 2019 20:10:50 GMT 2
Mä olen Roosa Venäläinen, pelkkä Roosa riittää. Täytän iha just 15 ja oon asunut Ansamaasta puolen tunnin matkan päässä jo muutaman vuoden. Seutu on mulle siis erittäinkin tuttua. Mä oon mietteliäs enkä pahemmin osaa kertoa itestäni jos ei jotain spesifimpää kysytä. Ja mä en muuten oo sitten mikää heppatyttö jos joku kysyy. Sanokaa vaikka että joku naapurin Riitta siinä meni. Älkää varsinkaan kertoko mun veljelle jos ikinä näätte sitä.
Mä jouduin hevosten pariin juurikin sen mun veljen Rudin kautta. Se on harrastanu ja kisannu ties kuinka kauan ja sillä on omassa pihassa omia hevosia. Nykysten lisäksi sillä oli aiemmin pikkuponi Vili, mut se puri mua kipeesti käteen missä näkyy vieläkin hampaanjäljet. Oon sen jälkeen käsitelly lähinnä vaan sitä sen oria. Oon ollut aina sillon tällön groominakin sillä kisoissa ja ollaan tultu tosi hyvin sen kaa toimeen, vaikka Muru huuteleekin muille hevosille. Veljen mukaan mulla on hyvät hevosmiestaidot ja oon riittävän uskalias sekä päättäväinen maastakäsin että pärjään. Joskus se on pitänyt mulle semmosia natural horsemanship-juttuja Murun kanssa ja ne on ollut tosi kivoja. Ratsastaa mä en kuitenkaan kauheen hyvin osaa, perusjutut vaan. Ja ei, en aio pyytää mun veljeä opettamaan mua siinä. Sittenhän se tietäis heti että musta on tullu hevoshullu.
Pikkulintu lauloi jotain vapaista hoitohevosista, ja Puro on kiinnittäny mun huomion. Sopivan kokonen, sopivan mystinen, sopivan herkkäkin. Mä oon varma siitä että tultaisiin Puron kanssa loistavasti toimeen ja voisin työstää niitä kaikkia maastakäsin juttuja sen kanssa mitä Rudi on pistänyt mut ja orinsa tekemään. Ehkä opettelisin ratsastamaankin kunnolla. Toi lännenratsastus kuulostaa ja näyttää aika hienolta. Voisin käydä montakin kertaa viikossa koska mulla on oma mopo, että ei jää siitä kiinni. Mulla on ihan liikaa vapaa-aikaa.
|
|
|
|
by Majina on Sept 8, 2019 20:20:04 GMT 2
Hei Roosa,
Kiva että löysit tiesi tälle tallille, otetaan sut tallijengiin oikein mielellään. Puro onkin etsinyt hoitajaa pitkään, joten se ottaa sut hoitajakseen enemmän kuin mielellään. Ansamaassa saa käydä hoitelemaan koska tahansa, joten tuu tutustumaan Puroon heti kun ehdit ja haluat. Lännensatula että suitset on saattaneet päästä pölyttymään, mutta ne saa hoitaa kuntoon myös! Puro on varmasti hyvä myös maastakäsiteltäessä, mutta sen näkee sitten kun pääset sen kanssa alkuun. Sen kanssa vois tehdä jonkinlaisia lihaksia ja kuntoa kasvattavia liikkeitä ja liikutuksia, kun se on jäänyt huomattavasti muita hevosia vähemmälle liikunnalle, ei se kuitenkaan huonossa kunnossa ole ja pystyy toimimaan moitteetta. Luo vielä itsellesi esittely tuonne tallijengi osioon ja olet valmis aloittamaan. Voit myös kasata mieleisen setin varusteita teille kahdelle ja laittaa ne esille varustekaapeille!
Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Ruusa
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 4
♥ 9
|
by Ruusa on Sept 14, 2019 17:14:14 GMT 2
Ansamaa oli kyllä rakkautta ensisilmäyksellä, joten pakkohan se oli täältä hakea tallipaikkaa! Ruusa Lähdeniemi on 17-vuotias lukio-opiskelija, joka on juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle äitinsä työn perässä. Innoissaan tyttö ei muutosta ollut todellakaan, vaan mieltää itsensä edelleen sataprosenttisesti oululaiseksi. Onneksi koti-ikävää lievittää vähän mukana muuttanut suomenhevostamma Kuurametsän Sosuli. Jos jonkun ulkopuolisen pitäisi kuvilla Ruusaa, sanoisi moni varmasti, että hän on aika tavallinen. 165 senttiä pitkä, maantienruskeilla hiuksilla ja vihreillä silmillä varustettu, maanläheisissä väreissä viihtyvä tyttö ei juurikaan herätä huomiota katukuvassa. Luonteeltaankin Ruusa on melko – ainakin itsensä kuvailemana – tavallinen. Aluksi vieraiden ihmisten seurassa Ruusa on aika ujo ja hiljainen, ja stressaa helposti uusiin ihmisiin tutustumista. Kun jään saa pikkuhiljaa murrettua, kuoriutuu Ruusasta kuitenkin puhelias ja eloisa. Ruusa tykkää pitää kaveripiirinsä pienenä, ja kuvaileekin itseään usein introvertiksi. Uudelle kotipaikkakunnalle Ruusa muutti äitinsä ja Muru-kissan kanssa: isä tekee Torontossa töitä ja palaa kotiin taas joulukuussa, ja vanhempi sisko Eerika on jo muuttanut omilleen Jyväskylään. Ensimmäisen oman poninsa Ruusa sai jo 11-vuotiaana. Anne-äiti oli omistanut nuoruudessaan hevosen, joten pakkohan sellainen oli tyttärellekin saada. Aluksi Ruusaa ei olisi edes kiinnostanut ratsastus, mutta pitkän taivuttelun jälkeen poni ostettiin kuitenkin pihaa koristamaan. Ensiponiksi valikoitui ponikokoinen ruunihallakko vuonohevosruuna Aapo, josta tulikin nopeasti pikkutytön kallein aarre ja ylpeydenaihe. Aapon kanssa Ruusa koki niin ylä- kuin alamäkiäkin, mutta ennen kaikkea poniruuna opetti tärkeitä hevosenomistajuudessa ja ratsastuksessa tarvittavia taitoja. Aapo on edelleen elossa, ja ilahduttaa nyt Keski-Suomessa jotain toista pikkutyttöä. Kun Ruusa kaipasi 15-vuotiaana enemmän haastetta ratsastukseen ja halusi kehittyä, oli Aapo aika laittaa myyntiin. Sillon työn elämään asteli Sosuli. Sosuli oli ensimmäinen hevonen jota he kävivät katsomassa, mutta jokin leppoisassa tammassa kolahti, eivätkä muut hevoset kiinnostaneet enää sen jälkeen. Sosuli on valehtelematta ehkä maailman kiltein hevonen, jonka selkään voisi laittaa ihan kenet tahansa. Ei tamma ollut niin hohdokas ruusukehai kuin Ruusa oli ajatellut, mutta ajatus rautiaasta jäi mieleen, eikä kisaamisella ollutkaan enää niin suurta merkitystä. Yhdessä Ruusa ja Sosuli harrastavatkin tällä hetkellä ainoastaan leikkimielistä treenailua ja maastoilua, mitä nyt ehkä joskus pyörähtävät harjoituskisoissa. Tärkeintä parivaljakolle on kuitenkin yhdessä vietetty aika ja uudet kokemukset. // Laitoinkin aiemmin viestiä Keskustan puolella asiasta, mutta tosiaan Sosulilla on vain valokuvat. Jos kuitenkin haluat laittaa piirroskuvan listaukseen, niin tätä kuvaa voi käyttää siihen tarkoitukseen
|
|
|
|
by Majina on Sept 14, 2019 20:22:04 GMT 2
Moii! Kiva että tulitte. Lisäilen Sosulin Ansamaan sivuille vielä tänään. Sieltä löytyy muuten selkeät ohjeetkin miten pääsette alkuun, kysy jos on jotain epäselvyyttä kuitenkin Sosuli on muuten ihan hirvittävän symppis nimi ja on kyllä itse hevonenkin <3 Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Viola
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 1
♥ 2
|
by Viola on Sept 18, 2019 13:58:45 GMT 2
Ensimmäisen kerran kun kuulin Ansamaasta tiesin että tänne haluan joskus heppani majoittaa. Olin pitkään etsinyt valmentajani kanssa sopivaa hevosta, mutta sitä oikeaa ei millään tuntunut löytyvän. Kaikki kuitenkin tuntui loksahtavan paikoilleen sinä samana päivänä kun sain tietää että Ansamaassa on karsinapaikka vapaana. Näin heti perään ilmoituksen ponista joka sitten lopulta veikin sydämeni, vaikka olin sata varma haluavani hevosen enkä ponia. Näin kuitenkin kävi ja poni asustelee nyt väliaikaisesti äitini pihassa, mutta haluaisimme muuttaa Ansamaahan! Yhteinen taipaleemme Neven kanssa on vasta alkamassa mutta haluaisimme aloittaa sen teidän tallilla. Neve on mutkaton ratsuponi ruuna, aina oikea herrasmies. Sen kanssa alamme valmentautumaan esteillä ja tavoitteena joskus päästä kisaamaankin. Itse olen siis Viola, 25 vuotias nainen kotoisin maaseudulta. Kun olin lapsi oli meillä pihassa muutama äitini hevonen joilla hän kisasi ahkerasti. Talli pönöttää pihassa vieläkin mutta hevosia siellä ei ole näkynyt kohta kymmeneen vuoteen. Olen kuitenkin kasvanut hevosten parissa ja ne on aina ollut minulle elämäntapa. Olen käynyt niin ratsastuskouluissa, kuin vuokrannut hevosia ja omistanut muutaman omankin. Luonteeltani olen todella ystävällinen ja mukava. Olin muutama vuosi takaperin todella ujo uusien ihmisten kanssa, mutta huomasin äskettäin tämän piirteen olevan historiaa. Olen viimeiset pari vuotta tehnyt töitä isossa työporukassa lapissa, asunut kaukana tutuista ja perheestä joten oli pakko oppia avaamaan suutani ja tutustumaan ja puhumaa. Olen empaattinen ja luotettava ja pyrin aina ajattelemaan myös muita ihmisiä itseni lisäksi. Ulkonäöltä olen aika tavallinen. Tykkään kulkea ratsastushousuissa tai rennoissa verkkareissa. Rakastan villapaitoja ja villasukkia. Syksy onkin lempi vuodenaikani. Rakastan kuumia juomia oli se sitten kahvia, kaakaota tai mehua. Pituudeltani olen 159cm ja rakenteelta hoikka. Kokoni puolesta olen siis täysin vielä poniratsastaja vaikka iältä lähentelenkin kohta kolmeakymmentä! Rakastan myös tehdä tallitöitä, siinä on jotain niin rentouttavaa jaella hevosille ruokaa ja kuunnella heinän rouskutusta ja karsinat puhdistuu kuin itsestään kun nappikuulokkeista tulee hyvää musaa. Teen siis mielelläni tallihommia jos on apukäsille tarvetta! Toivottavasti teillä olisi vielä paikka meille vapaana ettei poni raasun tarvitse enään kauan majailla yksinään äitini pihassa! Kuvaksi voi laittaa vaikka tämän. Syksyisin terkuin Viola Naavanen
|
|
|
|
by Majina on Sept 18, 2019 14:03:39 GMT 2
Hei Viola! Ihanaa että tulette Ansamaahan! Viola vaikuttaa todella mukavalta persoonalta ja Neve on söpö! Lisään ruunan heti Ansamaan sivuille ja merkkailen sille karsinan sekä laitumen. Voit luoda Nevelle päiväkirjan ja Violalle esittelyn ja alkaa kirjoitella tarinaanne kun siltä tuntuu <3 Tervetuloa Ansamaahan! Selkeyttä luomaan kannattaa lukaista tallin sivuilta juonikuviot. Tällä hetkellä kuumin aihe on varmasti maastoestekisat täällä Kuukarin kaupungissa, jonne Ansamaa lähtee joukkueena. Siellä kisaamme meidän "vihollis" tallia Purovuota vastaan. Kisoista siis varmasti muut kirjoittavat tältä viikonlopulta paljon.
- Majina
|
|
|
Ella
Vieras
|
by Ella on Sept 24, 2019 9:25:21 GMT 2
Heipsansaa!
Meinasin jo joskus kesällä liittyä Ansamaan porukkaan, mutta hääräsin silloin vain oman tallin parissa ja ajattelin, ettei mulla koskaan riittäisi aika yksäriin. Näin jälkikäteen ajateltuna harmittaa, sillä olisin halunnut alkaa hoitamaan Pingua, mutta tamma on näköjään muuttanut jo muualle. :c Mutta, mulla on vihdoin sellainen hevonen mistä tykkään, joten haen tallipaikkaa virtuaalihevoselleni Sirpalle ja sen omistajalle Ellalle. Sirpa on 11-vuotias englannintäysiverisen ja englanninpuoliverisen risteytys, mutta se on rekisteröity englanninpuoliveriseksi. Sirpan koko nimi on She’s A Shirlee, mutta suomalaiseen suuhun sopii ihan vain pelkkä Sirpa. Sirpa on luonteeltaan välillä hieman äkäinen ainakin nälkäisenä, ei sitä turhaan kutsuta Kiukku-Sirpaksi. Sirpan luonne on vielä vähän mysteeri, mutta ajattelin antaa tarinoiden viedä niin kyllä se luonne sieltä perässä tulee. Säkää siltä löytyy 163cm. Hahmoni ja samalla myös Sirpan omistaja on 17-vuotias Ella Saarenoja ja tämä opiskelee lukion toista vuotta. Ella on puoliksi thaimaalainen ja puoliksi suomalainen, mikä näkyy tummina piirteinä ja aavistuksen erimallisista kasvoista. Ella on 158cm pitkä ja vartaloltaan hoikka mutta naiseksi tunnistettavissa. Tytöllä on pitkät, alaselkään asti ylettyvät mustat hiukset, joita tämä pitää useimmiten letillä, poninhännällä tai sitten ihan vain auki. Ellalla on lähestulkoon aina meikit ja irtoripset päässä ja tyttö haluaa aina näyttää mahdollisimman hyvältä. Ellassa on hieman massateinin vikaa; kuvittele mustatukkainen vahvasti meikattu tyttö helly hansenin takki päällä ja puhelin kädessä. Mutta sitähän Ella haluaa, sulautua joukkoon. Ella on luonteeltaan iloinen ja huumorintajua tytöltä löytyy, mutta niin myös äkkipikaisuutta. Jos Sirpaa sanotaan Kiukku-Sirpaksi, niin Ella on varmaan vähintäänkin Raivo-Ella. Ei vaiskaan, tyttö osaa tarvittaessa piilottaa tunteensa viileän pokerinaaman alle. Ella on ratsastustaidoiltaan Helppo B ja on hypännyt 100cm rataa, yksittäisenä on hypännyt 110cm. Olisi kiva päästä teidän joukkoon, sillä harvoin löytyy tallia, jossa on näin iso ja aktiivinen porukka! Teen paremmat esittelyt jos pääsen mukaan.
|
|
|
|
by Majina on Sept 24, 2019 20:38:04 GMT 2
Anteeksi kun vastauksessa on kestänyt, mutta tervetuloa vaan! Rekisteröidy hahmosi nimellä foorumille, luo esittely hahmollesi ja päiväkirja Sirpalle, niin voitte aloittaa tarinoinnin vaikka heti! Tervetuloa Ansamaahan <3
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 7, 2019 19:33:23 GMT 2
Kuten keskustassa jo puhuttiikin, niin hakisin hevoselleni Starylle tallipaikkaa ja itselleni majoitusta asuintiloista ( 1a toinen kerros asunto 1). Mielelläni jakaisin asunnon Annan kanssa, ellei ne ihan pienimpiä yksiöitä ole Mirka Olen 18-vuotias positiivinen hevosen omistaja. Valmistuin keväällä lukiosta tiivistettyäni sen kahteen vuoteen. Onneksi selvisin siis.... Olen harrastanut ratsastusta ja hevosten kanssa puuhailua pienestä lapsesta asti. En muista aikaa, jolloin en olisi ollut hevosten parissa. Suuri unelmani toteutui 9.9.2017, kun lähdin parin koeratsastuksen jälkeen hakemaan Starya pieneltä tallilta. Tuolloin asuin vielä vanhempieni luona. Kuitenkaan sopivaa tallia ei löytynyt silloin lähistöltä ja paikkakunnan lukiokaan ei ollut sopiva. Päätin sitten muuttaa muutaman tunnin matkan päähän kotikonnuilta. Asustelttiin Staryn kanssa ihanalla tallilla melkein vuoden, kunnes talli lopetti hevosten majoittamisen. Pitkän etsinnän jälkeen löydettiin kaverini Annan kanssa uusi mahtava tallipaikka, mutta sekin sulki ovensa 2019 keväänä. Päätettiin ottaa iso harppaus ja perustettiin oma talli. Tajusin ettei tallin pitäminen ollut minun juttuni, joten uusi tallipaikka oli taas etsinnässä. Onneksi päästiin Ansamaahan, sillä se vaikuttaa oikein mukavalta paikalta. Täällä tavoitteena on edetä kisauralla ja vahvistaa minun ja Staryn välistä sidettä. Kouluratsastuksessa osaan ainakin HeA-tasoiset asiat ja esteratsastuksessa olen hevoseni kanssa hypännyt 160cm, mutta sitä korkeammatkin onnistuu ainakin muilla hevosilla. Omana tavoitteena olisi päästä kisaamaan kenttää joku päivä omalla tai muulla hevosella. Minut tunnistaa hoikasta rakenteesta ja tummanruskeista hieman kiharalla olevista hiuksista. Olen 165cm pitkä. Luonteeltani olen positiivinen ja innostun helposti uusista ja mielenkiintoisista asioista. Uusien ihmisten kanssa saatan olla hieman ujo alkuun, mutta pääsen nopeasti siitä yli. Olen oma-aloitteinen ja ahkera. Minun on hankala ottaa asioita vakavasti, etenkin oman hevosen kanssa. Minut saattaakin nähdä nauramassa hevoseni selässä sen innostuttua pukkilaukkaan. Hevoseni Stary hazelwoodfarm.suntuubi.com/?cat=17 (mahdollisesti uudet ihan omat sivut tulossa)
|
|
|
Anna
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 32
♥ 45
|
by Anna on Oct 7, 2019 19:33:23 GMT 2
Heippa!
Niinkuin puhuttiinkin, hakisin talli paikkaa itselleni ja Elvis (http://hazelwoodfarm.suntuubi.com/?cat=18) hevoselleni. Ja asuin paikkaa itselleni, mieluusti jakaisin sen asunnon Mirkan kanssa jos vaan siis millään mahdollista. Haluamani huoneen numero on 1a toinen kerros huone 1.
Ansamaahan Elvis ja minä päädyttiin, kun vanha talli heitti yksäri porukan melkein puille paljaille. Oli kuitenkin onni onnettomuudessa, kun Elvikselle löytyi väliaikainen tallipaikka. Kuitenkaan sinne jääminen oli väliratkaisu eikä missään nimessä lopullinen koti. Parin kuukauden etsimisen ja läheltä lipovan luovuttamisen jälkeen, Ansamaa ilmaantui eteemme kuin tyhjästä. Tutkittiin siinä sitten tallia ja sen ominaisuuksia ja kappasvaan, kuin luotu tälle parivaljakolle.
Tässä vähän tietoa itsestäni: Olen 17-vuotias ratsastajatar lukion toisella luokalla ja olen kotoisin pohjois suomesta. Olen noin 160cm pitkä, jos minua pitkäksi voi edes sanoa. Hiukseni ovat tummanruskeat ja melkein aina kikkaralla, jos en ole jaksanut niille mitään tehdä. Silmäni ovat vaalean ruskeat ja ihoni on kalpea. Olen erittäin sosiaalinen ja energinen tapaus, mutta huonoina päivinä en ole parhainta seuraa kellekkään. Tulen toimeen melkein kaikkien kanssa ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin. Olen rohkea ja oma-aloitteinen. Pahaa en tahdo kellekkään vaikka vitsini ja sarkastiset lausahdukseni välillä siltä vaikuttavatkin. Sisimmiltäni olen kuitenkin kiltti ja reipas tyttö jolta ei into lopu kesken.
Olen ratsastanut pienestä asti ja hoitohevosia ja -poneja on matkanvarrella tullut useampi ellei kymmenkunta. Noin vuosi sitten löysin etsimäni estehevosen puolivahingossa, nyt puhutaan siis Elviksestä. Juuri siitä hyppy masiinasta josta minä pikkuisena tallityttönä osasin vain unelmoida. Viime syksynä aloitin kisaamaan Elviksen kanssa, aluksi pienissä luokissa ja pikkuhiljaa isommissa ja haastavemmissa. Hevosia olen rakastanut aina ja siksi mielelläni olenkin tallilla enkä pyörimässä ilta myöhään kaduilla muiden kanssa. Kaveripiirini koostuu lähinnä tallilla tapaamistani ihmisistä ja siksi tallilla tuleekin vietettyä usein enemän aikaa kuin kotona.
|
|
|
|
by Majina on Oct 7, 2019 19:39:04 GMT 2
Hei Mirka ja Anna! Vitsit, kuulostattepa molemmat niin mukavilta! Pistetään teidät siihen toivomaanne huoneeseen yhdessä, on aika isoja ne huoneet ja mahtuu hyvin kaksikin sänkyä ja omat kaapit yms. Mä olin nopea ja lisäsin teidän hevoset jo tallin sivuille, merkkasin niille omat karsinat ja tarhan. Oletin että tiedän hevoset voi tarhata yhdessä, mutta jos eivät tulekkaan niin toimeen, vaihdetaan. Merkkailen vielä teidän huoneenkin. Tervetuloa
|
|
|
Tuutikki
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 4
♥ 9
|
by Tuutikki on Oct 10, 2019 13:59:00 GMT 2
Hei! Hakisin Unin hoitajaksi ja ottaisin myös mieluiten Ansamaan tilalta huoneen. Rakennuksella ei ole väliä, joku vapaa huone. Tuutikki huomasi, että viereisessä kaupungissa, Kuukarissa, oli edelleen hoitajan pesti vapaana. Tyttö oli miettinyt jo pitkään hevosharrastuksen aloittamista uudelleen, mutta hän ei vain ollut löytänyt sopivaa paikkaa. Tuutikki harmitteli itsekseen tallin kaukaista sijaintia, kunnes hän huomasi pienen präntin mainoksen ohessa. "Ansamaa majoittaa hoitajia, työntekijöitä ja hevosten omistajia" Tuutikin sydän jätti muutaman lyönnin välistä. Uskaltaisiko hän jättää oman asuntonsa ja tehdä unelmistaan totta? Hän mietti hetken, nappasi puhelimen kouraansa ja näpytteli Ansamaan tilan numeron näytölle. Tuutikki, 19, on vasta lukiosta valmistunut nuori nainen, jonka persoona on yhtä erikoinen kuin nimikin. Tuutikin vanhemmat halusivat nimetä lapsensa niin, ettei joka toinen vastaantulija olisi samanniminen. Tuutikki on nimensä mukaisesti kuin muumien Tuutikki. Hän nauttii yksinäisyydestä ja omasta rauhasta. Hän on myös hiukan erikoinen ja vaipuu helposti omiin maailmoihinsa. Tuutikki on harrastanut ratsastusta viimeksi 16-vuotiaana, jolloin hän oli arvostetun valmentajan opetuksessa. Hän ei kuitenkaan kerennyt oppia paljoakaan, sillä Tuutikki halusi muuttaa toiselle paikkakunnalle. Tämän jälkeen tyttö on käynyt satunnaisesti eri talleilla hoitamassa hevosia ja auttamassa tallin väkeä arkiaskareissa. Tuutikki unelmoikin, että pääsisi pian eläinlääketieteelliseen ja valmistuisi eläinlääkäriksi. Tuutikilla on kaksi koiraa, suomenlapinkoira ja beauceron. Tyttö viettää vapaa-aikansa joko hevosten tai koiriensa parissa.
|
|
|
|
by Majina on Oct 10, 2019 14:27:05 GMT 2
Hei Tuutikki! Uni ottaa sut oikein mielellään hoitajakseen ja teistä tulee kyllä oikein mielenkiintoinen ja mukava parivaljakko. Laitan Tuutikille jonkun huoneen ja ilmeisesti tulee myös koirat hänen mukanaan? Talleilla pyöriikin sitten jo mahtava lauma Luo Tuutikille oma esittely tallijengi osioon ja voit alkaa kirjoitella Unin päiväkirjaan kun siltä tuntuu. Myös varusteita teille kahdelle voit keräillä omaan varustekaappiin. Tervetuloa Ansamaahan, ihana että valitsit tämän tallin
|
|
|
Sohvi
Vieras
|
by Sohvi on Feb 12, 2020 14:00:27 GMT 2
Hei, olen Sohvi ja haen Piolan hoitajaksi. Voin hoitaa sitä korkeintaan kolmena päivänä viikossa, olen ratsastanut viisi vuotta ja olen nyt 12-vuotias. Kokooni nähden olen varsin kokenut. Olen edellisellä tallillani käynyt estevalmennuksessa kahtena päivänä viikossa. Vanhempani ovat harkinneet hevosen ostamista mutta siitä ei ole vielä tehty päätöstä, kirjoitan siitä sitten muualle.
|
|
|
|
by Majina on Feb 14, 2020 15:35:32 GMT 2
Hei Sohvi ja tervetuloa Ansamaahan! Piola on vähän eriskummallinen äkäpussi, että sille ei kovin nuorta hoitajaa otettaisi ellei sen kanssa auttaisi itse omistaja Dochas. Jos sinulta kuitenkin löytyy luonnetta saada se kuriin, että teidät voi kaksin jättää, tule ihmeessä sitä hoitamaan! Tarinoissa voi siis käyttää tallin toista omistajaa Dochas Ansamaata ja hän varmasti mielellään laittaa sinut Piolan selkään ja opettaa kouluratsastuksen saloja. Piola menee tosiaan koulua melko nätisti ja on aika taitava, voisi toimia siis hyvin opetusmestarina, jos kouluratsastuksessa haluat vielä edetä. Voit alkaa kirjoitella sen päiväkirjaan kun siltä tuntuu
|
|
|
Julius
Bodaava Biisoni
viestien määrä 64
♥ 139
|
by Julius on Feb 20, 2020 22:49:08 GMT 2
Hei! Olen Julius Palovaara ja hakisin tallipaikkaa hannovertammalleni, Britelle (http://meikan.altervista.org/britte/index.html) ja samalla jotakin asunnoista (numerolla ei niin väliä). Olen myös valmentaja painottuen esteratsastukseen oman taustani puolesta (tai onhan valmeudet koulutuomarointiinkin olemassa), joten voin satunnaisen säännöllisesti valmentaa tallin ratsukoita, jos sellaiselle on kiinnostusta. Muuten olen itse melko tavallinen suomalainen tallaaja, rennon mukava ja mielestäni ihan ystävällänenkin. Paluumuuttajana Euroopasta Suomeen tullessa puuttuu niin kämppä kuin tallipaikka ja Ansamaa vaikutti meille Briten kanssa juuri sopivalta kodilta. Ikää minulla on jo 27 vuotta, joten samalla saataisiin tallille pyörimään yksi vastuullinen aikuinen lisää, jos joukkoon sovitaan.
|
|
|
|
by Majina on Feb 21, 2020 2:06:30 GMT 2
Moi Julius! Me jo keskustan puolella juteltiinkin, joten kaikki ok. Laitan sut ja Briten huomenna kun ehdin niin tuonne Ansamaan sivuille ja näet sitten sieltä huoneen, karsinan ja tarhan jne. Puhun varmaan monen puolesta kun sanon että on mahtava saada lisää mies puolisia hahmoja ja vieläpä sellainen joka valmentaa! Tosiaan tuonne tapahtumat alueelle saa luoda topiceja ihan itsenäisesti. Jos siis haluat pitää valmennuksen niin luo sille tapahtumalle vaan oma topa, mallia voit varmaan katsoa aiemmista, jos on tarvis. Voit luoda Britelle oman päiväkirjan ja alkaa kirjoitella kun siltä tuntuu, tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Aliisa
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 19
♥ 61
|
by Aliisa on Apr 4, 2020 12:03:38 GMT 2
Hey,
Ansamaa on kutsunut minua takaisin virtuaalimaailmaan jo pitkään, mutta jostain syystä en ole vielä tähänkään mennessä saanut aikaiseksi liittyä mukaan remmiin. Ehkä aika ei ole ollut oikea?
Hahmoni Aliisa Korpiaho on 22-vuotias rokkistara perheen tuittupäinen vahinkolapsi, jolle kiertue-elämä ei liioin maittanut. Aliisa alkoi oireilemaan jo 10-vuotiaana käyden muiden päälle fyysisesti, minkä vuoksi vanhemmat päättivät sijoittaa lapsensa asumaan Pohjois-Pohjanmaalle isovanhempien luokse. Korpiahon vanha hevostila auttoi Aliisaa rauhoittumaan ja hevoset olivatkin ainoita, joiden kanssa tyttö osasi toimia ilman äkkipikaisuutta.
Nyt vuosien jälkeen isovanhempien kunto on heikentynyt ja ränsistyneen tallin viimeisetkin asukit on lopetettu. Niinpä Aliisalla on ollut jo hetken aikaa hakusessa uusi hevoskaveri lähialueelta, minkä seurauksena Ansamaa on ollut yksi ykkösvaihtoehdoista. Tai oikeastaan ainoa vaihtoehto. Pitkän pohdinnan jälkeen Jekku oli tarjolla olevista hoitohevosista sellainen, johon Aliisa tahtoisi tutustua paremmin. Korpiahon tilalta on matkaa Ansamaahan jonkin verran, mutta ainakaan vielä asuminen Ansamaalla ei neitoa houkuta.
Toivottavasti kuulen teistä pian.
|
|
|
|
by Majina on Apr 4, 2020 14:27:10 GMT 2
Moi Aliisa!
Tervetuloa Ansamaahan, Jekku on jo pidempään odotellut omaa hoitajaa, joten se ottaa sut varmasti enemmän kuin mielellään vastaan. Ruuna kaipailee vähän enemmän liikutusta ja monipuolisempaa sellaista, kuin mitä meillä on nyt ollut aikaa, joten tämä tulee hyvään saumaan. Merkitsen Jekun kohdalle, että nyt on silläkin huolehtija. Ihana että löytyi mielenkiintoinen hevonen. Voitte alkaa tutustua heti kun sulla on aikaa, talleille saa tulla mihin aikaan tahansa, kun porukkaa on aamutallissa kuitenkin jo seitsemän jälkeen ja jotain liikettä on ilta seitsemältäkin. Kysy rohkeasti muilta tallilaisilta neuvoa, jos minä en näy lähipiirissä, kaikki auttaa mielellään!
Majiná
|
|
|
Mariam
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 25
♥ 70
|
by Mariam on Apr 13, 2020 21:57:34 GMT 2
Purovuon vakoilija vai kiinnostunut ihailija?
Tämä hieman salamyhkäinen hahmo kuikuilee talleilla epävarmasti, sillä tietää ettei kuulu tänne. Hänellä on kannettavanaan Purovuon maine, joten hän peittääkin hartiansa hyvin, mutta onko se tarpeeksi?
Hei, olen Mariam. Jotkut kutsuvat minua hienostoneidiksi - sen siitä saa kun pukeutuu merkkiin ja elää yhdessä Kuukarin hulppeimmassa kivitalossa. Puhumattakaan kalliiden hevosten kanssa työskentelystä ja ylimieliseksikin leimatusta seurasta. Tavattuasi minut olen varma, etten muunlaista vaikutusta teekään. Nenäni nousee helposti sentin tai pari ja leukani kohoaa taivaisiin - ollessani mukavuusalueellani. Tyhmempikin kuitenkin näkee, etten ole hyvä väittelyissä vaan turvaudun usein muiden selän taakse räksyttämään. Yksinäni olen melkolailla paljasta riistaa. Ääneni nousee helposti riideltäessä, koska se saa mielipiteeni kuulumaan paremmin.
Synnyin vallankumouksen jälkeiseen Iraniin vuonna 1996 ja muutimme sieltä perheeni kanssa Suomeen ollessani viiden vanha. Puhun suomea ja farsia, ja hauska kontrasti ulkonäkööni onkin murteeseeni kuuluva mie-sie-puhuttelu. Tummat piirteeni jäävätkin helposti elämään. Maatuskamaiseen luonteeseeni kuuluu nenäkkään ja epävarman ristiriitainen ulkokuori. Sitä seuraavat menettevä oikeudenjakaja, puolustava ystävä ja sisimmässäni piileksii ujous ja viattomuus, joka heijastuu usein tyhmän blondin sanoin ulkomaailmaan.
Persialaiseen perheeseen kuuluvana minulta odotetaan paljon, mutta hevosharrastukseni on kuitenkin hyväksytty menestyttyäni kiitettävästi maailmalla. Hieman odotettavasti olen kokenut paineita menestyä yhä enemmän, ja olenkin treenannut Purovuon tallillaa viimeiset kolme vuotta. Luulen kuitenkin, että olen pysynyt jonkin verran varjoissa, jottei leimaani heti tunnista kasvoista.
Mariamin on kuitenkin tullut aika itsenäistyä hieman perheestään ja lähipiiristään, mikä on saanut muikkelin hiipimään niin sanotulle vihollistallille, kuten Purovuossa puhutaan. "Vaikka eihän siitä mitään uhkaa ole koskaan ollut, ho ho hoo..." kuten tallikaveri paikasta kommentoi. Mariam ei tahtoisi henkilöllisyytensä paljastuvan, jotteivat vanhat tallilaiset saisi tietää hänen hyppy-aikomuksistaan. Häntä kiinnostaa tietää minkälainen talli häntä odottaisi, ja olisiko meno hieman rennompaa kuin kilpailmapiirin aiheuttama tappelumeininki Purovuossa. Hän laittaisi nyrkkeilyhanksat mielellään naulaan.
Ensivaikutelma:
- Läpikuultava itsevarmuus, hieman takeltelua sanoissa
- Välttelee katsekontaktia
- Vastaa lyhyesti
//Hei, kirjoittelin aiemmin nimimerkillä Martsa. Tässä aikaansaannokseni, toivottavasti Mariam tulee antamaan höystettä peliin. Hän pyrkii olemaan mahdollisimman varovainen tallilla ja paljastamatta liikaa yksityiskohtia itsestään.
|
|
|
|
by Majina on Apr 13, 2020 23:51:45 GMT 2
Hei Mariam! Erittäin mielenkiintoinen ja kekseliäs hahmo, tästä tulee jännää ja hauskaa! Kiva että päätit tulla Ansamaahan kirjoittelemaan, otetaan sut avosylin vastaan, - kannattaakohan se? Hah. Jos et vielä ehtinyt, niin voit luoda joko tallijengi tai spinnari alueelle hahmosi esittelyn, päätä onko se enemmän tallin ulkopuolinen (spinnari) vai talliporukkaa (tallijengi). Päiväkirja tulee spin off alueelle.
Tervetuloa Ansamaahan!
|
|
|
Jenna
Arvaamaton Aromurmeli
viestien määrä 23
♥ 37
|
by Jenna on Apr 15, 2020 19:36:34 GMT 2
Tallipaikkahakemus
Hei,
Haluaisin hakea tallipaikkaa hevoselleni Amnesia At.
Nimeni on Jenna Ahmo. Olen 19-vuotias esteratsastaja ja ensimmäisen vuoden ratsuttajaopiskelija Kaparin Hevosopistolta. Olen juuri hankkinut itselleni uuden estehevosen ja opiston tallipaikkojen ollessa täynnä, haluaisin tuoda tammani teille asumaan. Nesva olisi tulossa etelästä Kuukariin viikonloppuna, mikäli näin nopea järjestely onnistuu. Toisin omat rehuni tullessani, ainakin näin alkuun, eli mikäli jatkossa teidän kautta saa rehuja tilattua, olisi se plussaa. Mikäli haluatte tietää enemmän minusta tai hevosestani, otathan yhteyttä numeroon 040*******. Jään innolla odottamaan vastaustanne.
Terveisin,
Jenna Ahmo Ratsastuksenohjaaja, ratsuttajaopiskelija jenna.ahmo[at]edu.kaparinhevosopisto.fi
----------------------------
Jenna Ahmo
Jenna on 19-vuotias rikkaan perheen lapsi. Ei tykkää puhua rahasta, mutta hänen käytöksestään ja hankinnoistaan huomaa, että rahaa löytyy. Luonteeltaan Jenna on mukava, mutta hieman tyhmä - omia aivoja ei kotona asuessaan tarvinnut. Nainen on asunut nyt kaksi vuotta omillaan, mutta aika on mennyt ennemmin hevosten puunaamiseen kuin kotitöihin. Mutta hevosten kanssa Jenna on fiksu, hän tietää niistä paljon, osaa käsitellä vaikeampiakin yksilöitä ja on taitava ohjaaja ja tuleva ratsuttaja. Ratsastuksen Jenna on aloittanut viisivuotiaana ja ensimmäisen poninsa hän sai ollessaan seitsemän. Jennalla on ollut alusta asti kova palo esteradoille ja hän on kilpaillut jo kansainvälisellä tasolla menestyksekkäästi poneillaan. Muutettuaan opiskelemaan, nainen otti ylläpitoon taitavan ja kiltin vanhan kenttähevosen, jonka sopimus kuitenkin loppui hiljattain. Näin ollen Jennan oli hankittava uusi ratsu ja tällä kertaa se oli hevonen, jolla on mahdollisuus päästä kansainvälisiin kisoihin.
Amnesia At
Amnesia At eli Nesva on 9-vuotias hollantilainen puoliveritamma. Hevonen on kilpaillut menestyksekkäästi 140cm ja 150cm esteradoilla nuoresta iästään huolimatta ja kapasiteetti saattaisi riittää korkeampiinkin luokkiin. Nesva on aika hankala luonteeltaan: se ei pidä turhasta lääppimisestä, turhautuu nopeasti ja on ratsastaessa hyvin energinen ja voimakas. Tammalla on hyvä hyppytekniikka, mutta se ei päästä ratsastajaansa helpolla - ei siis mikään automaatti! Ilkeä Nesva ei kuitenkaan koskaan ole ollut, se ei pure eikä potki, eikä yritä kauhistuttaa ratsastajaansa tahallaan. Hän on vain tamma.
|
|
|