|
by Majina on Oct 25, 2019 21:29:27 GMT 2
(Kaapo) Olin kuunnellut muiden puhetta lähes transsissa, hetki sitten tapahtuneen Saaga välikohtauksen jälkeen. Sitten havahduin ja palasin maanpinnalle, huomasin porukan joko lähteneen tai nukahtaneen. Katsahdin Majinaan kysyvästi, nainen tiesi heti mitä halusin ja nyökkäsi myöntävästi, päästäen minut lähtemään. Yhtäkkiä olin surullinen, ehkä pudotus iloisesta seurasta hiljaisuuteen, taas omiin ajatuksiini sekä rakkaaseen mummoon joka oli poissa, sama kuin oma äiti olisi lähtenyt, tuntui liian kovalta ja voimakkaalta. Laskeuduin portaat alas ja seisoin hetken paikallani, tunsin miten alkoi itkettää, mutta pidättelin, olisi päästävä omaan huoneeseen ennen kuin pystyisin päästämään sen valloilleen. Silmiä kirveli kyynelistä, joiden en antanut tulla. Yksikin ihminen, joka tulisi kysymään miten minulla menee ja räjähtäisin. Ulkona oli kylmä, mutta yritin lähes juosta kohti asuinrakennuksista. Tuntui samalla pahalta, ettei minulla ollut ketään kenen luokse mennä tälläisessä tilanteessa. Vaikka Dochas oli minulle heti mummon jälkeen seuraava, en ikinä ollut näyttänyt herkkää puolta hänelle, joten se tuntuisi luonnottomalta ja vaikealta, vaikka tiesin tämän ottavan asian varmasti hyvin. Toisaalta en ehkä juuri nyt edes kaivannut mitään jaksuhalia toiselta mieheltä.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 25, 2019 21:51:57 GMT 2
Hieman vaisuhkon oloinen Frenchie lähti aikalailla heti tuloni jälkeen pihalle, ilmeisesti haukkaamaan happea. Porukka tosiaankin oli pelästynyt, ja kun järkytyksen aiheuttamista naurukohtauksista oli toivuttu tarkastelin hieman ympäristöä. Vintillä oleva asetelma näytti siltä, että pullonpyöritystä oli pelattu. Hymähdin itsekseni, kun teiniajan kotibileiden muistot käväisivät mielessä. Osa rankan illan uhreista oli jo lähteneet Nukkumatin matkaan ja tuhisivat makuupusseissaan, mutta osa tuntui olevan ihan hereilläkin vielä.
Pälyilin hetken ympäri vinttiä ja spottasin Silvian vieressä olevalla heinäpaalulla vapaan paikan. Nappasin muutaman viltin kainalooni lattialta ja harppasin sitten muutamalla askeleella kyseisen heinäpaalun viereen. Silvia ei ollut montaa sanaa sanonut, pyöritteli vaan käsissään vesipulloaan naama mutrulla. - Tähän voi varmaan istua? Kysin sitten naiselta hymyillen. Vastausta en jäänyt kuitenkaan odottamaan, vaan asettelin toisen viltin paalin päälle ja toisen harteideni ympärille, ja istahdin sitten alas.
Yllättävän pirteän oloinen Anni kysyi, että pitäisikö vielä tehdä jotain, ja tiedusteli muitten vielä hereillä olevien olotiloja. - Mun puolesta voidaan pysyä hereilläkin vielä, kun missasin koko illan tähän mennessä, totesin virnistäen. Toisaalta ei sillä niin väliä, jatkoin sitten vielä perään.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 25, 2019 21:59:00 GMT 2
Tunnelma Theon tulon jälkeen oli kuin joku olisi sytyttänyt valot pimeyteen. Äsken niin tokkurainen Anni oli yllättäen pirteä kuin peipponen, mä itse taas aloin tuntemaan oloni rauhallisemmaksi koko illan hepuloinnin jälkeen. Frenchie lähti ulos, ilmeisesti vähän kävelemään. Tarkkailin Kaapoa, jonka kasvot olivat itkun partaalla ja mun sydämeen pisti. Mun valtava empaattisuus kostautui jälleen kun näin ystävän surullisena. Anni ehdotti, pitäisikö meidän tehdä jotain yhdessä. Pian Kaapo lähti melko rivakasti poispäin, ja mä koin että mun oli vaan pakko mennä perään. Halusin auttaa. "Joo, mä tuun kohta takasin. Katotaan sitten", hymyilin Annille ja äänensävyni oli hieman hiljaisempi kuin yleensä.
Kapusin portaat alas ja suuntasin eteenpäin, näin Kaapon suuntaavan tallin ovelle. "Oota", mä sanoin varovasti ja lähestyin miestä. "Onko sulla jokin hätänä? Sä voit puhua mulle jos tarvii, tai no ei sun ole pakko", yritin varovaisesti varmistella millä tuulella hän on. Olimme sillä hetkellä aivan kahdestaan siinä tallin käytävällä.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 25, 2019 22:22:19 GMT 2
Pienen välikohtauksen jälkeen Theo istuutui viereeni varmistaen hymyillen, että paikka olisi vapaa. Kohotin katseeni maasta ja vastasin hymyyn nyökäten samalla. Anni oli yllättäen ehdottanut, että keksisimme vielä jotakin yhteistä tekemistä. Nainen oli ollut tavallista rennompi tuona iltana - oli kiva nähdä hänen nauttivan muiden seurasta. Saaga ja Kaapo olivat kuitenkin myös painuneet jonnekin omiin matkoihinsa, joten toistaiseksi mitään yhteistä ohjelmaa ei vielä ainakaan oltu keksitty. Otin toisen, pitkän hörpyn vesipullostani ja laskin sen sitten maahan. "Sulla oli siis jotkut toisetkin juhlat tänään?" aloitin keskustelun Theon kanssa tuttavallisesti. Sipaisin kiharalla olevat hiukseni korvan taakse toiselta puolelta. Miehen kääntyessä minua kohti huomasin jotakin, ennen kuin tämä kerkesi sanoa mitään. "Mitä sulla on poskessa? Ihan kuin tää olis hiekkaa", nauroin ja pyyhkäisin hellästi Theon kasvoja kädelläni. "Missä ihmeen puskassa sä oot rymynnyt?" kysyin vielä katsoen tätä hymyillen silmiin.
|
|
|
|
by Majina on Oct 25, 2019 22:32:02 GMT 2
(Kaapo) Olin surullinen, mutta myös oudosti häkeltynyt, kuullessani Saagan huutavan ja pyytävän odottamaan. Mitä ihmettä nainen halusi, nyt ei ollut se paras hetki ja valmistauduin jo tiuskaisemaan hänet matkoihinsa, kunnes nainen jatkoi puhetta. Tätä olin pelännyt, juuri tätä. Tarkoitukseni oli ollut vältellä kaikkia omaan huoneeseeni saakka, mutta olin epäonnistunut, Saaga oli ilmeisesti ehtinyt nähdä ilmeeni ja lähtenyt perään, miksi ihmeessä? Sitten ne sanat, joita en olisi nyt pystynyt kuulemaan, kaikuivat hiljaisessa tallissa. "Onko sulla jokin hätänä?” Saaga sanoi. Nyt aistin miten vilpitön hän oikeasti oli, ei mitään ´minäpä esitän sankaria ja menen lohduttamaan vaikken oikeasti välitä´ settiä, vaan rehellisesti huolestunut nainen. Nielaisin ja kyynelet valuivat jo, kävi kuten olin olettanutkin. Jos tämä nyt menisi tähän, niin sama mennä kokonaan. Joten käännyin yhtäkkiä ympäri, otin pari nopeaa askelta kohti Saagaa ja halasin tätä, rutistin oikein kunnolla ja suoraan sanoen nyyhkytin lohduttomasti. Saaga oli pieni kokoisen oloinen ja tuoksui juuri niin hyvältä, kuin olin odottanutkin, mutta nyt en ajatellut vain sitä, että halasin häntä, vaan ajatukset olivat muualla. En muistanut milloin olisin itkenyt näin vuolaasti toisen ihmisen seurassa. Puristin Saagaa vielä vähän lisää, sen verran kuin uskalsin ja nojasin päätä hänen hiuksiinsa. Ihan sama, ajattelin. Jos nainen kerta tuli kysymään vointia ja lohduttamaan, ei hän tästä varmasti liikaa voisi suuttua. ”Mummo, mun mummo kuoli. Se oli periaatteessa mun äiti” sanoin vielä, ettei toisen tarvitsisi elää epätietoisuudessa.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 25, 2019 22:39:32 GMT 2
Näin kun Kaapo hiljaa murtui, ja se oli aivan uudenlainen, todella musertava näky. En ollut nähnyt Kaaposta tätä puolta koskaan aikaisemmin. Hiukan yllättäen mies syöksyi halaamaan mua, ja mä en hätkähtänyt. Vastasin halaukseen ja silitin toisen selkää lohduttavasti. Hengitin itse rauhassa, jotta tartuttaisin mahdollisesti rauhoittavaa energiaa ystävääni. Kaapo rutisti mua, mies tuntui lämpimältä ja turvalliselta. "Mummo, mun mummo kuoli. Se oli periaatteessa mun äiti", Kaapo sopersi ja mä halasin lujempaa. "Voi sua.. Otan tosi paljon osaa", kuiskasin ja talutin Kaapon läheisen heinäkasan luokse syrjempään istumaan ja rauhoittumaan. Mulla heräsi jokin valtava suojelu- tai hoivavietin tapainen. Istuin Kaapon viereen polvilleni ja otin hänet syleilyyni rintakehääni vasten, lohduttaen ja silittäen hiljalleen. Jonkin aikaa olimme ihan hiljaa. Tässä oli yllättävän hyvä olla...
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 25, 2019 22:56:08 GMT 2
Kaapokin oli kerennyt pakenemaan jossain välissä paikalta, ja Saaga kiirehti tämän perään. Vintille oli laskeutunut ihanan rauhallinen tunnelma, ja vaikka olinkin vielä minuutti sitten kehuskellut olevani ihan pirteä, alkoi kieltämättä itseänikin väsyttää. En tiedä johtuiko se väsymyksestä vai koleasta syysyöstä, mutta mulla oli melkein vähän kylmä. Haukottelin, ja kiedoin vilttiä tiukemmin ympärilleni.
Silvia aloitti keskustelua kysymällä mun illan toisista juhlista, mutten ehtinyt edes vastaamaan, ennen kuin nainen avasi suunsa uudelleen. - Mitä sulla on poskessa? Ihan kuin tää olis hiekkaa, Silvia ihmetteli, ja ojensi sitten kätensä pyyhkäistäkseen hiekan (tai mitä ikinä olikaan) pois kasvoiltani. Värähdin lämpimästä kosketuksesta, ja naurahdin sitten. - En mä tiiä... En mä oo mielestäni rymynnyt missään, sanoin jääden katsomaan Silvian sinisiin silmiin hymyillen.
|
|
|
|
by Majina on Oct 25, 2019 23:08:20 GMT 2
(Kaapo) Saaga ei työntänyt minua pois, vaan halasikin takaisin. Hetken päästä hän otti kädestäni kiinni ja viittoi kohti lähintä heinäkasaa, jotta voisimme istua. En enää edes yrittänyt pyristellä tai esittää jotain mitä en ehkä ollut, menin vain hiljaa perässä ja hyväksyin lohdutus elkeet mukisematta. Naisen otteet olivat määrätietoiset ja vahvat, kun tämä veti pääni rintaansa vasten ja silitti. Puristin vain Saagan pehmeää puseroa ja pidin silmäni kiinni. Meni hetki ennen kuin hengitykseni tasaantui. Suruaalto oli mennyt ohi, tuntui paremmalta. Mutta en silti halunnut päästää irti. Nousin kuitenkin varovasti ja katsoin Saagaa kiittävällä ilmeellä, vaikken saanut mitään taaskaan suustani. Jäin pitelemään kiinni naisen paidasta, molemmilta puolin lantiota ja odotin mitä hän tekisi, nytkö hän menisi? Pyyhkäisin vielä poskelleni jääneen kyyneleen pois ja hengähdin. ”Anteeksi” kuiskasin hiirenhiljaa.. tuntui siltä, että olin vaivannut häntä ongelmillani. Ja taas pelkäsin, mitä hän ajattelisi. Saaga vaikutti ihmiseltä, joka tykkäsi ehkä enemmän Dochasin tai varsinkin Alvarin kaltaisista miehistä, vaikka en todellakaan tarkoittanut, että hän olisi tyhmä ja lankeaisi moiseen, ehkä enemmänkin olisi niin hyvä, että pärjäisi heidänlaistensa kanssa, saisi vastusta ja mielenkiintoa elämään. Minä olin vastakohta, tylsä ja tavallinen. Muutenkin hän ansaitsisi jonkun paljon paremman.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 25, 2019 23:13:30 GMT 2
Katsoin pitkään Theoa silmiin. Hänen katseensa oli tavallaan hyvin lempeä, mutta samalla olin aavistavinani siinä pilkahduksen ilkikurisuutta. Ilmeeni vakavoitui hieman ja käänsin sitten katseeni lattiaan. Vatsanpohjassa kihelmöi ja tuntui, etten malttanut istua paikallani. Naurahdin vain vastaukseksi ja olin sitten hetken ihan hiljaa. En tuntunut löytävän tilanteeseen sopivia sanoja, vaikka olisikin tehnyt mieli edes vitsailla tuttuun tapaani. Jostain syystä jäin tällä kertaa kuitenkin sanattomaksi. "Pitää varmaan itsekin alkaa pikkuhiljaa nukkumaan", tokaisin lopulta haukoitellen. Vintillä oli jo melko viileä, joten kietouduin istumaan makuupussiini. Suurin osa porukasta oli todellakin hävinnyt johonkin ja vintillä oli vain muutama ihminen meidän lisäksemme. "Meinaatko ajaa vielä kotiin vai jäätkö tänne yöksi?" kysyin Theolta nypläten samalla makuupussini reunaa ajatuksissani.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 25, 2019 23:14:46 GMT 2
Kaapo rauhoittui pikkuhiljaa sylissäni. Edelleen rutistaen mun paitaa hän nosti katseensa silmiini kiitollisena. Vastasin katseeseen pehmeästi ja hymyilin hieman. Hetken hiljaisuuden jälkeen tuo kuiskasi "Anteeksi". Hämmennyin hieman. "Anteeksi mistä? Et sä oo tehny mitään pahaa", kuiskasin takaisin ja tunsin vastustamatonta tarvetta siirtää Kaapon karanneen hiussuortuvan korvan taakse. Tein niin miettimättä enempää. Mun oli niin helppo olla siinä hetkessä, tuntui erikoiselta että oltiin yhtäkkiä näin lähekkäin Kaapon kanssa. Mutta se ei haitannut. Halusin että Kaapolla olisi parempi olo. Alkoholikaan ei enää sumentanut pääkoppaani. Olimme lähentyneet tänä iltana jo niin paljon. En ollut varma mitä ajatella, mitään negatiivista mulla ei kuitenkaan ollut mielen päällä. "Pitäskö meidän mennä kohta nukkumaan. Kello on paljon", kuiskasin.
|
|
|
|
by Anni on Oct 25, 2019 23:25:19 GMT 2
Energiapiikkini hiipui yllättävän nopeasti ja olin jäänyt vain vintille istuskelemaan Saagan lähtiessä Kaapon perään, joka oli häipynyt myös vintiltä jonnekin. Toisaalta oli kivaa vain istua hämärässä kynttilänvalossa ja miettiä, kuinka hauskaa minulla olikaan ollut tänäiltana. Tämän tapaisia iltamia pitäisi olla joskus useamminkin.
Hetken aikaa seurailin Silvian ja Theon keskusteluja, etäiseltä vaikuttanut Silvia näytti ainakin minun silmääni viihtyvän ihan hyvin. En jaksanut kuitenkaan kovin tiiviisti heidän tekemisiään seurata, sillä minusta alkoi tuntua koko ajan enemmän siltä, että pitäisi mennä nukkumaan. Alkoihan tässä jo olemaan aika myöhä, aika meni kuin siivillä hyvässä seurassa. Alkoholin positiivinen vaikutus alkoi kuitenkin jo tässä vaiheessa muuttumaan negatiiviseksi, kaikki se hyvä energia oli nyt tipotiessään ja halusin vain käpertyä makuupussiin nukkumaan. Toivottavasti aamulla ei olisi ainakaan kovin paha olo, mietin ja pian olinkin jo untenmailla.
|
|
|
|
by Majina on Oct 25, 2019 23:30:43 GMT 2
(Kaapo) En tiedä miksi Saagan ehdotus siitä että lähtisimme nukkumaan oli kuulostanut kutsulta, se oli varmasti ollut vain minun päässäni. Mutta sitten kysyin jotain outoa, kai kielenkannat olivat jo kokonaan katkenneet tässä vaiheessa ja sitä sanoi kaiken mikä tuntui sillä hetkellä oikealta. ”Saanko tulla viereen?” lähes kuiskasin ja katsoin heti poispäin peloissani, mitä nyt kävisi. Pilaisinko kaiken ja Saaga sanoisi että hyi mitä vittua, et helvetissä? ”En haluaisi nukkua yksin, koska sitten en nuku ollenkaan ja huomenna on ne juhlat” jatkoin hetkeä myöhemmin ja tajusin että minun olisi mielummin pitänyt kysyä voisiko Saaga tulla kanssani niihin juhliin, ehkä sen voimalla olisin myös saattanut nukkua. Mutta ei enää, ehkä näkisimme siellä kuitenkin. Tällä hetkellä olo oli vain niin tyhjä ja yksinäinen, kuin joku olisi hylännyt yhtäkkiä, kadonnut, lähtenyt kokonaan pois. Yksin tuijottaisin vain huoneen kattoa ja luultavasti itkisin taas. ”TAI SIIS” aloitin jo selventämään aikeitani. ”Vaatteet päällä, peiton päällä, vaikka jalkopäässä kerällä” sanoin ja hymyilin vähän.. ja sitten pudistin päätäni. ”Anteeksi taas, ei tietenkään, sehän ois outoa, eikö... öitä” sanoin ja nousin lähteäkseni. Olin jo sanonut tämän illan aikana enemmän kuin koskaan.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 25, 2019 23:32:46 GMT 2
Hetken olimme ihan hiljaa. Silvia käänsi katseensa lattiaan, mutta jäin silti itse katsomaan tätä. Olihan Silvia tosi kaunis, ja mukavakin vielä. Hiljaisuus rikkoutui, kun nainen otti puheenaiheeksi nukkumaanmenon. - Joo pitäis varmaan, kyllä alkaa melkein muakin väsyttää kun on ollut aika pitkä päivä, totesin nojaten pääni takana olevaan pyöröpaaliin ja tuijottaen vain vintin kattoa antaen ajatusten laukata hetken vapaasti. Tänään oli ollut hyvä päivä, ja olin kyllä niin kiitollinen Ansamaan porukasta... Käänsin sitten katseeni takaisin Silviaan, kun tämä kysyi oliko tarkoituksenani jäädä yöksi vai ajaa kotiin. - Joo kyl mä ihan yöks jään, en vaan tajunnu ottaa mitään kunnon kamppeita mukaan, niin tässä taitaa olla mun majesteettinen yöpaikka, sanoin naurahtaen ja viitoin käsilläni heinäpaali-viltti-järjestelmääni.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 25, 2019 23:38:44 GMT 2
Kaapo kysyi hieman puun takaa, saisiko tulla viereen nukkumaan. Hämmästyin kovasti ja olin hetken hiljaa. Kaapo rupesi melkein välittömästi takeltelemaan. Vaatteet päällä, peitot päällä yms. Aloin kikattaa hieman. Tavallaan oli suloista, miten toinen alkoi niin hätäisesti selventelemään. "Jos haluut, kyl sä saat. En mä pelästy", päätin hyväksyä toisen ehdotuksen. Olin mä ennenkin ollut yötä poikapuolisen kaverin luona ja nukkunut samalla pedillä, minusta siinä ei sinänsä ollut mitään outoa. Mulla oli sillä hetkellä lämmin ja suloinen olo kun vain ajattelin Kaapoa, mikä tuntui yllättävältä ja vieraalta. Enkai mä ollut retkahtamassa? Ehkä en, en mä tiedä enää. Nyt haluaisin vain nukkumaan. Kapusin takaisin vintille ja odotin että Kaapo seuraa. Käperryin omalle pedilleni ja mun silmät painuivat nopeasti kiinni. Annoin Kaapolle luvan tulla lähelle sanomatta mitään. Nukahdin hiljalleen, vastustelematta.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 25, 2019 23:51:27 GMT 2
Väsymys alkoi voimistua hetki hetkeltä enemmän. Theon esiteltyä hieman epämukavalta vaikuttavan nukkumapaikkansa en ollut varma, menisikö seuraava ehdotukseni liian pitkälle. Mies kuitenkin vaikutti olevan kylmissään ja mun kävi häntä vähän sääliksi, sillä tällä ei ilmeisesti ollut mukanaan edes makuupussia. "Ääh, ethän sä siinä voi nukkua. Täällä on tilaa kyllä kahdellekin, jos et pelkää tyttöbakteereja", naurahdin ja viittasin allani olevaan pehmeämpään alustaan. En halunnut olla liian tungetteleva, joten toivoin, ettei Theo hämmentyisi liikaa ehdotuksestani. Eihän kahden ystävän vierekkäin nukkumisen tarvinnut tarkoittaa mitään erityistä. Kai.
|
|
|
|
by Majina on Oct 25, 2019 23:55:35 GMT 2
(Kaapo) Saaga oli suostunut, ehkä osittain siksi koska ei kehdannut torjua minua juuri nyt, kai. Joten lähdin tämän perässä ylös. Muut olivat jo lähes nukkumassa ja huomasin miten uupuneelta Saagakin näytti. Olin minäkin väsynyt, mutta se ei tuntunut heti miltään, koska sydän hakkasi koko äskeisestä tilanteesta vielä niin vauhdilla. Katselin kun Saaga kömpi tyytyväisenä omalle pedilleen ja tuntui niin luonnottomalta mennä viereen, mutta samalla siinä maatessa tunsin ensimmäistä kertaa myös pilkahduksen aitoa iloa ja onnea. Vihdoin elämässäni oli tapahtunut jotain hyvää, mutta toisaalta samalla myös huonoa. Kuitenkaan en olisi ehkä ikinä lähentynyt Saagan kanssa näin, ellei mummo olisi lähtenyt. En osannut surra juuri nyt, vaikka tiesin tunteen vielä palaavan. Aivan kuin olisin muutamia päiviä aiemmin menettänyt erään ja tänään saanut jonkun uuden ihmisen tilalle. Tunne oli hämmentävä. Makasin selälläni ja käännyin vielä katsomaan Saagaa, joka nukkui ihan hiljaa kyljellään oikealla puolellani, kasvot lähes koskettaen käsivarttani. Mahduimme juuri ja juuri samalle patjalle. Sitten nukahdin.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 26, 2019 0:12:16 GMT 2
Silvia näytti punnitsevan mielessään seuraavaa sanomistaan hetken. Sitten nainen ehdotti, että voisin kyllä ihan hyvin nukkua tämänkin vieressä vähän pehmeämmällä alustalla. - En mä niitä tyttöbakteereja niinkään pelkää, mutta entä jos sä puret? Ei vaiskaan, jos vaan oikeasti käy, niin otan mielellään tarjouksen vastaan, sanoin sitten kiitollisena ja päätin jättää ilkikuriset virnistykset pois tällä kertaa, tarjoten vain lämmintä hymyä. Noteerasin, että suurin osa vinttiä valaisseista kynttilöistä oli sammunut, mutta joissain paloi vielä hento liekki. - Mä taidan käydä vielä sammuttaan noi kynttilät, että meistä on aamulla jotain muutakin jäljellä kun hiiltä ja luurangot, totesin sitten ja nousin ylös istumapaikaltani. Puhalsin yksitellen kynttilät sammuksiin ja yritin olla mahdollisimman hiljaa, etten vaan herättäisi ketään. Takaisin Silvian luokse suunnistin puhelimen taskulamppu-toiminnon avulla. Käärin toisen vilteistäni mytyksi, se toimisi ihan hyvin tyynynä. Nainen oli tehnyt mullekin tilaa makuualustalla sammuttaessani kynttilöitä, ja kömmin varovasti tyhjälle paikalle. Asettelin vilttimyttyni pääni alle ja levitin toisen, lämpimämmän viltin peitoksi. Ei tämä nyt mitenkään ihmeellistä tai epänormaalia ollut, mutta silti sydämeni tuntui hakkaavan hieman normaalia nopeampaa. Ravistin päätäni ikään kuin tyhjentääkseni ajatukseni, toivotin Silvialle hyvää yötä ja suljin sitten silmäni.
|
|
|