|
by Anni on Oct 14, 2019 0:49:22 GMT 2
Saimme kuin saimmekin tehtävämme suoritettua, vaikka ongelmitta emme selvinneetkään. Lähdimme kalppimaan kellarin luota mahdollisimman pian, vaikka Frenchie ei sitä kovin selkeästi näyttänytkään olin varma että hänkin oli peloissaan. Itsekin pyrin aina piilottelemaan tunteitani, mutta nyt olin jotenkin tavallista herkemmässä tilassa ja tuntui siltä että minusta näki kilometrin päähän, että minua pelotti. Halusin jo, että sähköt palasivat ja kaikki olisi taas normaalia. Niin normaalia kuin Ansamaassa pystyi olemaan.. Saavuimme 1a rakennukselle väsyneinä. Muut parit taisivat olla vielä työn touhussa.
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 14, 2019 0:57:30 GMT 2
Silvia ojensi takkiani takaisin, ja otin sen kyllä ihan mielellään päälleni kävelymatkan ajaksi. Puhelimeni päästi äänen merkiksi siitä, että olin saanut viestin. Lähettäjä oli Majina, ja näytöllä luki ytimekkäästi ja lyhyesti: "Kokoonnutaan 1a rakennuksella." - Parempi pistää töppöstä toisen eteen, että kaikki pääsee joskus nukkuunkin, Silvia totesi selostettuani viestin sisällön tälle. Kävelimme reipasta vauhtia ensin 1b rakennukselle, jonne sytytimme tulen. Luojalle kiitosta, että puiden pienestä kosteudesta huolimatta tuli syttyi silti nopeahkosti, ja pääsimme jatkamaan matkaa 1a:han. Paikalla oli aika uupuneen näköistä porukkaa, tästä sähkökatkoksesta ei selvitty ainakaan ilman pientä univajetta. Sytytimme vielä tämänkin rakennuksen takkaan tulen, jonka jälkeen toivottelin hyvät yöt muille ja lähdin tallustamaan parkkipaikkaa kohden. Taas yksi hyvä syy muuttaa Ansamaahan: äkillisten sähkökatkosten jälkeen ei tarvinnut vielä ajaa kotiinkin.
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 14, 2019 0:58:23 GMT 2
"Vois kyl mennä, kaik okuiteki hoidettu", vastasin. "On ollu jo tarpeeks tapahtuma yhdelle illalle", mainitsin väsyneenä ja lähdin kohti asuinrakennuksia. Kaapostakin huomasi, että uni kelpaisi jo. Kiitin häntä hauskasta seurasta ja pahoittelin vielä aiheuttamaani jälkeä. 1a rakennuksessa Majina olikin jo odottamassa ja katsoi meitä hämmentyneesti.
|
|
|
by Majina on Oct 14, 2019 1:01:54 GMT 2
(Majina) Olimme jo saaneet makuupussit ja viltit olohuoneen pöydälle, siitä haki kuka halusi. Makuupussi toisi ihanaa lisälämpöä, jos peittokin vielä siihen päälle. Tuota kikkaa joutuisi varmasti käyttämään varsinkin yläkerrassa, jonne lämpö hiipi hitaammin. Olimme koko illan Dochasin kanssa vain naureskelleet ja vitsailleet, olin tuntenut oloni hirvittävän onnelliseksi, se oli outoa, vieläpä tässä tilanteessa. Istuimme jo sisällä, muutama muu oli ehtinyt ennen meitä, en kuollakseni muistanut kenelle olin antanut tehtäväksi sytyttää kynttilöitä, mutta hän oli ainakin hoitanut hommansa. Tunnelma sisällä oli suorastaan maaginen. Joka ikkunalla lepatti kevyt liekki, niin paloi myös minun sydämmessäni. Miten kaikki olivatkaan lähteneet ihan hymyssä suin omiin hommiinsa, se oli ihailtavaa. Sähkömies olisi kuitenkin pian täällä, mutta Dochas oli lupautunut lähtemään vielä ulos näyttämään hänelle paikan, korjaus kestäisi ehkä vartin, jonka jälkeen valot palaisivat, niitä ei kuitenkaan tarvitsisi laittaa päälle, sitä mieltä olin, ne pilaisivat tunnelman tyystin, kunhan olisi lämmintä. Puilla se hoituisi paljon nopeammin, sähköllä saisi kärvistellä pitkään, ennenkuin näin iso talo olisi taas lämmin, ehkä vasta aamulla. Kun takkaan saataisiin tuli, se se vasta kaiken kruunaisikin. Olin keittänyt lämmintä kaakaota jollain ihmeellisellä retkikeittimellä, johon tarvitsi vain öljyä ja tulta. Meiltä löytyi myös tunnelmallinen, vanha peltinen kahvipannu, josta nyt kaatelin keitettyä kaakaota mukeihin. Tästä saisi ottaa kuka tahtoo.
|
|