|
by Anni on Oct 13, 2019 22:39:28 GMT 2
- Miten kävi? Frenchie kysyi ja sopersin edelleen hämmentyneenä ja nolostuneena jotain vastaukseksi, "ei kai tässä mitään". Todellisuudessa nilkkaani sattui hieman, mutta yritin vain olla huomioimatta sitä. Tuskinpa se ainakaan murtunut olisi, en kai muuten pystyisi edes varaamaan painoa sille. Ehkä jalka olisi pari päivää kipeä, mutta se siitä. Huvitti ajatus siitä, että olisin onnistunut murtamaan nilkkani ihan vain kompastumalla omiin jalkoihini. - Anni, Frenchie? kuulin Aavan pelokkaan äänen. Pelko tarttui minuunkin, halusin äkkiä pois kellarista. - Kerätään noi samperin kylmäsuojat ja häivytään, sanoin ääni väristen ja ryntäsin portaikkoon, jonne kylmäsuojat olivat levinneet Frenchien tullessa auttamaan minua. Vielä pitäisi ruuatkin saada kuskattua kellariin, toivottavasti välttyisimme uusilta välikohtauksilta.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 13, 2019 22:41:37 GMT 2
- Ehkä mä säästän sut rikkomasta itseäs, ja leikkaan ne puut, sanoin hymyillen Silvialle. En ollut ennen sen kummemmin puhunut naisen kanssa, mutta ei mulla ollut ollenkaan valituksia sen suhteen, että Majina oli laittanut meidät pariksi - eipähän tulisi tylsää. - Sen puuvajan pitäis vissiin olla tässä ihan lähellä, mut en oo kyllä ihan varma et missä suunnassa. Osaako neitokainen ohjata meidät sinne, vai pitääkö mun ottaa tääkin harteilleni? Kysyin sitten tahallani hieman kiusoittelevasti.
|
|
|
|
by Majina on Oct 13, 2019 22:47:06 GMT 2
(Kaapo) Mirka oli alkuun hiljainen, mutta niin olin minäkin, joten olin enemmän kuin tyytyväinen parivalintaan. Tai sitten se vaan piti mua tälläisenä jurona mörkönä. Saatiin kuitenkin hommat aloitettua, onhan tunnelma tallissa hieman karmiva, vaikka hevoset siellä ovatkin. Mirka ottikin yllättäen ohjat käteen ja käskytti mut loimitus hommiin, tosin kohteliaaseen muototoon muotoiltuna. Aloin heti tuumasta toimeen, miksi kyseen alaistaa. Loimitus oli mielestäni kuitenkin se kivempi homma, näin loppupeleissä. Ei tarvinnut tökkiä tikkuja äksypoksu ponien peppuihin. Mirka vaikutti ikäisekseen aika tomeralta kuitenkin ja sellaiselta tietäväiseltä, kunhan ei minua alkaisi neuvomaan. "Mirka" sanoin lopulta, rikkoen hiljaisuuden. "Haluatko lähtä mun kanssa sinne ladolle, vai meenkö yksin." Oikeastaan halusin hänen tulevan, halusin nähdä pelkääkö hän oikeasti pimeää ja kuinka paljon.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 13, 2019 22:55:55 GMT 2
"No tulehan, niin neitokainen näyttää", sanoin virnistäen Theolle ja viitoin häntä seuraamaan mua. Lähdin kävelemään edeltä pimeälle tallipihalle. Ulkona oli ihan hiton kylmä, eivätkä mun suihkun jäljiltä märät hiukset ainakaan auttaneet asiaa. Onneksi matka vajalle ei ollut pitkä. Eihän siellä juuri sen lämpimämpi ollut, mutta ainakin olimme suojassa sateelta ja tuulelta. "No niin, tässähän tää olis. Missäköhän se kirves on?" mietin kietoen tärisevin käsin takkia paremmin ylleni.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 13, 2019 22:59:26 GMT 2
Lämmön mittaaminen oli minulle onneksi tuttua hommaa, joten toimenpiteet sujuivat ongelmitta. Jotkus vähän pyörivät ja Sirpa uhkaili kiukkuisella ilmeellään. Olin juuri saanut mitattua viimeisen hevosen lämmön, kun kuulin viereisestä karsinasta nimeni. Kaapo kysyi, että lähtisinkö mukaan ladolle hakemaan heinää. Olin hieman epävarma ulos lähtemisestä, mutta toinen henkilö seuranani sai minut varmemmaksi. "Joo, tottakai", vastasin yllättävän itsevarmasti. Laitoin mittarin pois ja lähdin kohti tallin ovea Kaapon perässä.
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Oct 13, 2019 22:59:50 GMT 2
Pidemmittä puheitta jätimme suojat siististi kellarissa olleelle pölyiselle, ja kieltämättä ikivanhalle, pöydälle. Annin ja Aavan olemus oli muuttunut hermostuneeksi enkä yhtään ihmetellyt. Anni oli varmaankin säikähtänyt pahimmiten. Viimein lähdimme kapuamaan portaita ylös. Annoin tyttöjen mennä ensimmäiseksi ja totta puhuen he varmaan olisivat ängenneet joka tapauksessa ennen minua kampanjalla pojat jätetään syöteiksi. Vilkaisin portaiden juureen jota en todellisuudessa hahmottanut. Näin pelkkää mustaa. Olin juuri kääntämässä katseeni jälleen menosuuntaan kun jokin osui silmääni. Kuin silmäpari, mutta katsoessani tarkemmin en nähnyt mitään. Lisää lepakoitako? En maininnut asiasta päästyämme pois kellarin syvyyksistä enkä aikonutkaan. Elättelin vielä toivoa siitä, että Aava ja Anni suostuisivat vielä toistamiseen kellarin syövereihin.
|
|
|
|
by Majina on Oct 13, 2019 23:12:27 GMT 2
(Kaapo) Likkahan suostui, mietin, kun Mirka sanoi reippaasti haluavansa mukaan. Pahaa aavistamattomana lähdimme ulos, kohti latoa. Ulkona satoi edelleen, hyi. Vihasin kylmää, vihasin eniten maailmassa, enkä minä montaa asiaa jaksanut vihata. Mirka käveli reippaasti, varmaan viluissaan, joten jäin tahalleen jälkeen. Tyttö piteli taskulamppua suoraan eteensä, eikä huomannut kun piilouduin läheisen aidan taakse. Askeleet kuuluivat vielä melko pitkään, ei näyttänyt haittaavan, vaikka olisi joku kummitus minut ahmaissut. Milloin minusta oli tullut näinkin leikkisä ja eloisa? Kysyin hiljaa itseltäni. Ajatukset haahuilivat takaisin Saagaan, hän oli tainnut herättää minussa jotain hyvän laatuista elämän iloa.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 13, 2019 23:20:34 GMT 2
Ulkona oli kylmä, kuten odotinkin. Halusin mennä ripeään kylmyyden takia, mutta myös pimeyden takia. Ei sitä tiedä, jos se demonikissa vielä ilmestyy. Kaapo käveli aivan liian hitaasti, joten menin suosiolla ohi. Vilkaisin nopeasti taakseni. Hän ei edes yrittänyt pysyä perässä. Sillä ei ollut minulle väliä. "Onks se tää la....", aloin kysymään samalla katsoen taakse kun huomasin miehen kadonneen. "No mitä vi*ttua ny", maintsin reippaaseen ääneen. Rupesin kävelemään takaisin päin, jos hän olisikin vain ollut yhtä hidas kuin etana.
|
|
|
|
by Anni on Oct 13, 2019 23:22:03 GMT 2
Minua ei huvittanut jäädä kellariin yhtään sen pidemmäksi aikaa kuin oli pakko ja syöksyinkin ensimmäisenä kellarista ulos. En varmasti menisi sinne enää uudestaan, voisin vaikka ojentaa Aavalle ja Frenchielle ruokia kellarin ovelta kun he menevät sisään viemään niitä. Pelkkä sähkökatkoskin oli jo hermostuttanut minua, ja tämä tehtävä ei ollut lainkaan mieluinen. - Mä en muuten sinne kellariin enää mene, ilmoitin kun kävelimme asuinrakennuksille. Olin varma, että siellä oli vielä jotain lepakkoakin kauheampaa, mutta en aikonut olla se joka ottaa selvää, mitä se "jotain" oli. Saavuimme asuinrakennukseen taskulamppujemme kanssa, jotka toivat rajatusti valoa ympäröivään pimeyteen. - Pitäiskö meidän sytyttää kynttilöitä nyt, niin nähtäis ehkä paremmin, mietiskelin ääneen.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 13, 2019 23:25:40 GMT 2
Silvian johdattelemana löysimme kuin löysimmekin puuvajalle. Asetin oman taskulamppuni puuvajan pienelle hyllylle, mutta olisi se varmaan turvallisempi kuin se että yrittäisin taskulamppu kädessä pilkkoa halkoja. Huomasin Silvian suorastaan tärisevän, ja loin tähän hieman huolestuneen katseen - tytöllä oli märät hiukset ja ihan ohut takkikin päällä. - Haluutsä tän mun paksumman takin siihen päälle? Mul on tässä alla vielä villapaita, ja muutenkin noita halkoja pilkkoessa varmaan tulee lämmin, selostin naiselle toiveikkaana. Kunhan ei nyt jäätyisi koko likka.
|
|
|
|
by Majina on Oct 13, 2019 23:34:30 GMT 2
(Kaapo) Kuulin Mirkan kiroavan pimeydessä, nainen käänsi lamppunsa toiseen suuntaan ja näin tilaisuuteni tulleen. Kävelin ihan naisen taakse ja mietin miten nainen reagoisi kääntyessään. Olin yleensä hiljainen, vetäytyvä ja ehkä joidenkin mielestä jopa tylsä, mutta nyt halusin kiusoitella. Tämä olisi jotain mitä tyttö ei ainakaan odottaisi. Minulla on melko musta ja piikittelevä huumorintaju, enkä siksi yleensä ala tuttavalliseksi helpolla, pelkään sanovani jotain karmivaa, minkä vastapuoli ottaa väärin. Uteliaisuus vei kuitenkin voiton tällä kertaa.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 13, 2019 23:35:55 GMT 2
Tunsin oloni hieman vaivautuneeksi, kun Theo tarjosi mulle takkiaan. Olihan mulla kylmä, mutta en mä halunnut toisen palelevan. "Ootko varma? Täällä vajassakin on aika kylmä, enkä mä halua että palellut mun takia", sanoin kääntyen katsomaan tätä jälleen silmiin. En halunnut olla vaivaksi, sillä Theo joutuisi pilkkomaan puutkin ja mä katselisin vain vierestä.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 13, 2019 23:42:40 GMT 2
Havahduin kuljeskellessa pieneen ääneen takanani. "Ei kai taas se kissa", kuiskasin itselleni ääneen pelokkaana. Halusin, että mahdollinen kissa säikähtäisi tiehensä, joten käännyin nopeasti ympäri. Kissaa ei ollut ei. Kaapo seisoi alle metrin päässä. Säikähdin aivan valtavasti. "Ääääääiiiiiikkkkkk!!!", kiljuin täysiä ja refleksistä heitin taskulampun kohdetta päin. Lamppu osui suoraan Kaapoa päähän. "Idiootti!", huusin vihaisena, kunnes tajusin, mitä oli käynyt. "Apua, anteeks", sanoin nolona pitäen käsiä suun edessä.
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Oct 13, 2019 23:46:26 GMT 2
Nyökkäsin vain vastaukseksi Annin ehdotukselle. Majinà oli puhunut jotain jostain kaapista. Annikaan ei ollut täysin varma mistä löytäisimme tulitikkuja. Aava puolestaan istui pöydän ääreen ja tokaisi rauhoittuvansa hetken aikaa. Jonkin aikaa pengottuamme kaapppeja etsivätyömme tuotti tulosta. Onneksemme meidän ei erikseen enää tarvinnut lähteä metsästämään kynttilöitä, niiden ollessa jo kauniisti aseteltuna pöydällä. "Haluatko sä kunnian vai?", kysyin Annilta ja ojensin tälle löytämäni tulitikkurasiaa. Enää olisi vain ruokien vieminen kellariin. Jotenkin minusta tuntui siltä, että joutuisin menemään sinne yksikseni.. En odottanut sitä innolla.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 13, 2019 23:51:21 GMT 2
- Hys nyt ja takki päälle, annat sen sit vaikka takasin kun mennään sisälle, kyllä mä pärjään, sanoin väläyttäen parhaimman hurmurihymyni ja ojensin takin Silvialle. Ei kai auttanut muu kuin ruveta töihin, pohdin mielessäni ja nappasin kirveen käteeni. Silvian tehtäväksi jäi pidellä taskulamppua, etten paloittelisi käsiäni. Muutaman ekan puupölkyn jälkeen onnekseni totesin, että kirves oli sentään ihan käyttökelpoinen eikä mikään ylitylsä ja ikivanha vehje millä ei saisi mitään aikaseksi.
|
|
|
|
by Majina on Oct 14, 2019 0:00:06 GMT 2
(Kaapo) "Mirka löi mua taskulampulla suoraa poskeen" sanoin Majinalle puhelimeen. "Ai otit Mirkalta poskeen?!" Kuului puhelun taustalta Dochasin kiekaus. "EI!" huusin vihaisena. "Mulla tuli ihan kiitettävä vekki, voisko joku käyä tuomassa vaikka jonku ison laastarin." jatkoin ja kuulin vielä Dochasin jupinaa jostain nopeasta toiminnasta. "Siis joo, mutta mitä te siellä oikein teette?" Majina kyseli todella poissaolevana. "No haetaan hevosille heinää.." vastasin. "Ai nii joo.. joo.. no Dochas tulee tuomaan sen ihan kohta." nainen vastasi ja puhelu päättyi. Vakuuttelin Mirkalle ettei se ollut iso juttu ja täysin mun oma vika... ja että nainen näyttä hauskalta säikähtäessään.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 14, 2019 0:03:35 GMT 2
Theo suorastaan pakotti mut ottamaan takkinsa, joten tyydyin lopulta vain kiittämään tätä hymyillen ja ottamaan hänen ojentamansa takin kiitollisena vastaan. Kietouduin lämpimään takkiin, joka tuoksui hennosti joltain miehen käyttämältä hajusteelta. Siinä mä sitten näytin taskulampulla valoa Theolle, kun hän paiski hommia. Hetken aikaa olimme ihan hiljaa.
|
|
|
|
by Anni on Oct 14, 2019 0:05:20 GMT 2
Sytytin kynttilöitä ympäri rakennusta Aavan ja Frenchien jo kerätessä ruokia mukaansa. Piti olla varuillaan ja katsoa, etten sytyttänyt kynttilöitä mitenkään huolimattomasti, en halunnut että kohta meillä oli sähkökatkoksen lisäksi vielä asuinrakennuksetkin tulessa. Kun kynttilät oli sytytetty extrahuolellisesti, otin itsekin mukaani niin paljon ruokaa kuin suinkin kykenin ja lähdimme kuskaamaan niitä kellariin. Saimme kolmistaan hyvin jääkaapit tyhjennettyä, niin meidän ei tarvitsisi enää tämän jälkeen käydä kellarissa. Se oli enemmän kuin hyvä asia. - Tuota noin.. pohdin kun olimme jälleen kellarin ovella. Vilkaisin Aavaan, joka näytti edelleen kalpealta ja pelokkaalta, tuskin hänestäkään oli kellariin menijäksi. Viimeksikin hän oli ollut meistä viimeinen, joka oli uskaltautunut astumaan kellariin. Minähän olin jo aiemmin päättänyt, että en ollut sinne uudestaan menossa, enkä uskonut että mikään pystyisi päätöstäni pyörtämään. - Musta tuntuu, että sun pitää Frenchie nyt mennä yksin, sanoin viileästi.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 14, 2019 0:08:54 GMT 2
Kaapo soitti heti Majinalle. Ihmettelin, miksi ihmeessä. Hän kertoi Majinalle, että olisin muka lyönnyt häntä. Rupesin ärsyyntymään. Puhelun loputtua katsoin Kaapoa kyseenalaistavasti. Hän kuitenkin vakuutteli, että ei se mun vika ollut. Ja ei se oikeasti ollukkaan. Kaikki olisi ollut ok, mutta kehtasi hän vielä töräyttää, että näytän hauskalta säikähtäessä. "Kiitti vaa. Ite näytät hölmöltä sitte arpi naamassa ku muut tietää , mite sait sen", yritin sanoa kiukkuisena samalla tönästen Kaapoa, mutta nauru pilkotti äänensävyssäni. Lähdin kävelemään ladolle.
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Oct 14, 2019 0:12:32 GMT 2
Annin ei olisi edes tarvinnut sanoa sitä ääneen. "Minähän arvasin", mutisin itsekseni ja vilkaisin kellarin avointa ovea. Pelkkää pimeyttä. "Okei, okei..", aloitin ja katsoin tyttöjä vuorotellen. "Vien ensiksi nämä ja sitten tulen hakemaan loput", jatkoin. Lähdin laskeutumaan kellariin varovaisesti. Anni oli juuri ja juuri suostununut näyttämään oven raost valoa portaikkoon, jotten astuisi väärin ja kaatuisi. Kaksi ensimmäistä kertaa sujui moitteitta. Kellarissa oli pimeää ja tuskin näin mille lipastoille ja pöydille ruokia asettelin, osan jätin jopa maahan, enkä halunnut vilkuilla sen suuremmin ympärilleni. Kun viimein sain käsiini Aavan kantamat ruuat ja lähdin jälleen kerran laskeutumaan portaita en tiennyt sen olevan onneni liiallista venyttämistä. Kolmas kerta toden sanoo niin hyvässä kuin pahassa.
|
|
|
|
by Majina on Oct 14, 2019 0:25:20 GMT 2
(Kaapo) "Heei, no älä ny" sanoin Mirkalle leikkisästi. Nainen yritti esittää suutahtanutta ja ehkä vähän kovista, työntäessään minua vielä leikkisästi. "Soitanko Majinalle että Mirka vielä pukkaski mua ja nyt on keuhkotki kasassa" sanoin ja hymähdin. Mirkalla ei enää pitänyt pokka vaan hänen oli käännyttävä kävelemään poispäin. Meistä saattaisi tulla hyviäkin ystäviä, se ajatus vilahti mielessäni yhtänopeasti kuin Mirkan taskulamppu kasvoihini. "Oota ny" huusin naisen perään ja lähdin auttamaan tätä heinien kasaamisessa. Ehdimme tehdä muutamia verkkoja täyteen, kun Dochas ilmaantui outo ilme kasvoillaan. Mies avasi laastarin ja laittoi sen kasvoilleni nauraen. "Oot sie Mirka aika moine" tämä tuhahti, mutta korjasin heti "Mä säikäytin sen, ei se mua kai muuten löis". Johon Dochas vastasi "Kai?" edelleen huvittuneena.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 14, 2019 0:33:08 GMT 2
Pilkkoessani halkoja vajassa vallitsi hiljaisuus, mutta se ei ollut kiusallinen hiljaisuus, vaan sellainen miellyttävän rauhallinen hiljaisuus. Silvia oli ollut huolissaan siitä, että mullekin tulisi kylmä, mutta heitellessäni viimeiset halot koreihin ei ollut kyllä kylmyydestä tietoakaan. - Kai ne on nyt siinä, sit vissiin piti käydä sytyttään tulet jonnekkin, vai miten se meni? Kysyin Silvialta. On hyvin mahdollista, etten kuunnellut Majinan ohjeita ihan niin tarkkaan kuin olisi pitänyt, tai sitten vain unohdin jo tässä ajassa kaiken mitä piti tehdä, ken tietää.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 14, 2019 0:38:14 GMT 2
Kaapo pyysi odottamaan, kun olin lähtenyt kävelemään hänen tyhmien juttujensa takia, jotka valitettavasti saivat minut nauramaan. En piitannut pyynnöstä vaan jatkoin matkaa heinien luo. Aloimme täyttämään heinäverkkoja. Hetken päästä Dochas tuli laastarin kanssa ja iski sen Kaapon naamaan. Dochasin kommentti sai väkisin huvittuneen hymyn kasvoilleni. "Et sä voi olla koskaan varma", kiusasin kohottaen taskulamppua, kun Kaapo paljasti epävarmuuden lyömisestä. Dochas lähti kävelemään pois hieman nauraen. Otin uuden verkon täyttöä varten. "Mä en sit vastaa seurauksista jos viel tommosii temppui teet", mainitsin huvittuneena.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 14, 2019 0:46:59 GMT 2
Tovin kuluttua Theo oli saanut pilkottua kaikki halot ja mä olin onnistunut pitämään itseni siihen saakka suhteellisen lämpimänä. "Joo, meidän piti kai sytyttää tulet asuinrakennuksiin", vastasin Theon esittämään kysymykseen. Kurkatessani ulos vajan ovesta huomasin, että sade oli alkanut hellittää hieman. Ainakin hetkeksi. Otin olkapäilleni kiedotun Theon takin ja tarjosin sitä hälle katsoen tähän hieman kysyvästi.
|
|
|
|
by Majina on Oct 14, 2019 0:48:00 GMT 2
(Kaapo) Hymyilin koko loppu ajan, tilanne oli samalla koominen ja outo, mutta silti lämmin, vaikka juuri tiesimme toisia. Saimme kaiken hoidettua ja lähdimme viemään heiniä hevosille, jaoimme ne kahteen pekkaan ja työ oli nopeasti hoidettu. "Lähdetäänkö jo takaisin asunnolle, kaikki varmaan on jo siellä.. paljoakohan se kellokin näyttää.." kysyin ja pohdin ääneen Mirkalle. "Siellä on parempi olla jo pökkyä pesässä ja lämmintä.." lisäsin ja katsoin naista sillä - väsyttää jo - ilmeellä.
|
|
|