|
by Anni on Oct 11, 2019 19:02:05 GMT 2
U u s i e n & w a n h o j e n k a h v i h e t k i Kaikille avoin roolipeli Ansamaahan on nyt lähiaikoina tullut paljon uutta porukkaa, joten tällainen rento tutustumishetki tallilaisten kesken on varmaan ihan paikallaan. Peliin ovat siis tervetulleita niin uudet kuin vanhatkin Ansamaan hahmot, pelissä ei ole sen ihmeellisempää juonta kuin vain tutustuttaa hahmoja toisiinsa. Roolipeli sijoittuu perjantai-iltaan 11.10. mutta peliä voi jatkaa vielä sen jälkeenkin. Peli loppuu sitten, kun kukaan ei keksi enää mitään kirjoitettavaa. Voit kirjoittaa oman tekstisi milloin vain, pelissä ei siis ole mitään tiettyä järjestystä. Jos on paljon hahmoja yhtä aikaa paikalla, kannattaa vaikka huikata chatissa että on kirjoittamassa tähän roolausta niin kukaan ei kirjoita toisen päälle.Pelissä tällä hetkellä mukana olevat hahmot: Anni, Mirka, Theo, Friedrich, Saaga, MajinàRoolipelin aloitus (Annin näkökulma)Mummoni Eeva Vuorela oli leiponut jostakin syystä ihan käsittämättömän määrän pullaa ja tyrkytti siitä minullekin osan. "Jaahan siitä myös ystävillesi", mummo oli sanonut iskiessään jättimäisen pullapussin kouraani. Tietysti kiitin, mutta tajusin jo siinä hetkessä että en millään saisi näitä syötyä kaksin Saagan kanssa. Niinpä vein pullat tarjolle Ansamaan tallitupaan ja toivoin, että mahdollisimman moni tulisi syömään niitä ja laitoin samalla kahvitkin tulemaan vaikka olikin melko myöhä. Eihän pullaa nyt ilman kahvia voinut syödä. (Sivuhuomautus: tässä on aivan mahtava syy tulla mukaan roolipeliin, ilmaista kahvia ja pullaa!!) Tallituvassa oli yllättävän hiljaista, istuin hiljaa pöydän ääreen ja pyörittelin yhtä pullaa käsissäni odottaessani kahvin tippuvan. Olin kuullut Majinan maininneen jotain Ansamaahan saapuneista uusista tallilaisista, mutta en millään saanut päähäni edes näiden nimiä. No, enköhän minä joskus heihin törmäisi ja kuulisi nimetkin uudemman kerran. Aina uusien ihmisten saapuessa Ansamaahan minua jännitti, miten tulisin tutustumaan näihin vai tulisinko ollenkaan. Vaivuin jälleen kerran ajatuksiini hieman huolestuneena, olisi niin paljon helpompaa olla ekstrovertti.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 11, 2019 19:13:02 GMT 2
Tulin talliin vielä tarkistamaan, että Starylla on kaikki ok. Mennessäni tuvan suun ohi huomasin siellä vielä minulle tuntemattoman nuoren naisen. Mietin, että miksi en menisi tutustumaan. Jossain vaiheessa viimeistään meidän tiemme kohtaisivat. Tulin tuvan ovesta sisään moikaten rennosti "Heii, oon Mirka. Yks uusista". Huomasin heti ihanan pullan tuoksun ja suuren määrän itse pullaa pöydällä. Istahdin pöydän ääreen ja kerroin omistavani Staryn. Nainen vaikutti hieman jännittyneeltä niin kuin minäkin. Ujouteni meinasi päästä valloilleen näin hieman väsyneenä. "Saako näitä pullii ottaa?", kysyin hennolla äänellä hymyillen.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 11, 2019 19:23:56 GMT 2
Olin juuri saanut Maxin kamppeet hoidettua pois, ja ori mussutti tyytyväisenä karsinassaan ruokakippoon sille jättämiäni leivänpaloja. Tallituvan ovi oli raollaan, ja näin että tuvassa oli valotkin päällä, voisihan sitä käydä tsekkaamassa ketä muita tallilaisia sattui olemaan paikalla. Ovi narahteli kimeästi avatessani sitä enemmän. Koputtelin kengistäni turpeenjämiä tallikäytävän puolelle, ja harppasin tupaan sisälle. Bongasin heti Annin, ja toisen puoliskon uudesta tyttökaksikosta, jota olin auttanut kantamaan varustevuorta parkkipaikalta talliin. Mirkako se nyt oli, varmaan joo, sen toisen nimi oli kait sitten Anna... - Haistanko mä pullaa ja kahvia? kysyin sitten hieroen käsiäni yhteen ja virnistin.
|
|
|
|
by Anni on Oct 11, 2019 19:34:20 GMT 2
En ehtinyt kauaa olla tuvassa yksin, kun joku tuntematon nuori nainen saapui huoneeseen. Arvelin, että hän saattaisi olla yksi uusista tallilaisista ja niin hän olikin. Hän kertoi nimensä olevan Mirka, kerroin hänelle myös oman nimeni ja istuimme siinä pöydän ääressä hieman hiljaisina. Jännitys paheni, kun olisi pitänyt keksiä jotain puhuttavaa mutta mieleeni ei vaan tullut mitään. - Mulla on oma hevonen täällä, Stary, Mirka sanoi hieman ujosti. - Mä hoidan Vattua, kerroin. Mirka kysyi, saako pullia ottaa ja vastasin myöntävästi. Sitten oli jälleen hiljaista. Tästä ei kehkeytynyt mitään mahtavaa keskustelua, toivottavasti paikalle tulisi pian hieman puheliaampia ihmisiä. Samassa tupaan tulikin lisää porukkaa, tämän nuoren miehen tunnistin Theoksi. Pulla kävi ainakin kaupaksi jos ei muuta.
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Oct 11, 2019 19:44:17 GMT 2
Istuin koneeni ääressä kun puhelimen värinä, joka ilmoitti loppuvasta akusta, kiinnitti huomioni. Olin koko illan kirjoittanut esseetäni ja epähuomiossa akku oli päässyt kovin alhaiseksi. Katselin hetken aikaa ympärilleni kunnes tajusin unohtaneeni puhelimeni laturin aiemmin päivällä tallitupaan. Laskin kannettavan koneeni näytön kiinni ja poistuin huoneestani kadonneen laturin metsästykseen.
Ei mennyt aikaakaan kun pääsin talliin sisälle ja kuulin tallituvasta puheen sorinaa. Aikaisemmin olisin varmaan kääntynyt kantapäilläni ympäri ja palannut huoneeni turviin, mutta maastoestekisojen jälkeen olin tuntenut oloni kotoisammaksi. Ilman suurempia murheitta astelin tallitupaan sisään nähdäkseni Annin, Theon ja uuden tytön - jota en ollut koskaan ennen nähnyt - istuvan pöydän ääressä. Pullan ja kahvin tuoksu oli selkeä. ''Hei'', tervehdin kaikkia, ''Onko täällä jonkin sortin kekkerit, mistä minä en ole kuullut?'', jatkoin. Anni pudisteli päätään ja totesi tämän olleen sattumanvaraista - tavallaan. Istuin alas pöydän ääreen uuden tytön ja Theon väliin. Esittelin itseni kiharahiuksiselle tytölle, joka kertoi nimekseen Mirka. ''Erikoinen nimi.'', sanoin ujon hymyn kera. Mirka katsoi minua hieman hassusti, joten korjasin itseni nopeasti: ''Siis hyvällä tavalla. Oikein nätti nimi.''
|
|
|
|
by Saaga on Oct 11, 2019 19:55:40 GMT 2
Olin saanut aikaisemmin Annilta vihiä, että hän meinasi keitellä kahvit tänään tallituvassa. Olin juuri saanut Unikon karsinan putipuhtaaksi, joten päätin lähteä tallituvalle päin jo katsomaan olisiko Anni paikalla. Tupa olikin täynnä väkeä. "Täällä on vissiin jotkut bileet", heitin kun kurkistin ovesta. Paikalla oli Theo, Anni sekä Frenchie, ja nyökkäsin kaikille hymyillen. Theo oli vähemmän tuttu, mukava kyllä, mutta Frenchien ja Annin kanssa olin viettänyt jo paljon aikaa. Astuin peremmälle pudistellen pölyjä housuistani ja huomasin entuudestaan tuntemattoman tytön. Hän oli nuoren oloinen ja nätti. "Moi vaan, mä oon Saaga. En ookaan ennen nähnyt sua", esittelin itseni ja hymyilin pirteästi. Pian selvisi että hän on Mirka.
Istahdin Annin viereen. "Vitsi, täällähän on pullaa!", huokaisin katse kirkastuen ja nappasin heti itselleni yhden. Olin aikamoinen sokerihiiri kuitenkin, ja Anni tiesi etten voisi vastustaa noita. "Onko kahvikii kohta valmista?", mumisin suu täynnä pullaa, ja pahoittelin lähes välittömästi possumaista käytöstäni ja peitin suuni kädelläni nauraen hieman.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 11, 2019 20:08:01 GMT 2
Saaga ja Frenchiekin olivat saapuneet paikalle. Saagan kanssa en kovemmin ollut jutellut, mutta tämäkin vaikutti kyllä tosi mukavalta, niin kuin kaikki tallilaiset. Ansamaassa oli kyllä niin hyvä porukka, siitä olin tyytyväinen. - No ei täällä mitään juhlia oo, mut hemmetin hyvää pullaa kyllä, totesin ja viittilöin kädellä pullaan lautasellani. - Toi kahvi mahtaa olla valmista. Tähän syysmasennuksen parantamiseen ei taida ihan vaan yks kuppi riittää, väsyttää kokoajan ihan sikana, jatkoin sitten perään, ja nousin pöydästä hakeakseni kupin itselleni.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 11, 2019 20:09:25 GMT 2
Nainen mainitsi olevansa Anni ja hoitavansa Vattua. Annin kanssa meinasi mennä keskustelu hiljaiseksi, mutta onneksi paikalle saapui Theo. Moikkasin hänelle. Uskaltauduin ottamaan itselleni pullan, sallittavuuden varmistuessa. "Mites meni Maxin kanssa?" kysäisin Theolta. Kerroin myös ratsastelusta Staryn kanssa mainitsematta laukkaääniä. Paikalle tuli tuntematon nuori mies. Hän istahti viereeni ja tervehti kaikkia. Tervehdin takaisin. En oikein saanut mitään sanottua taaskaan, kun kyseessä oli aivan tuntematon tyyppi. Kuitenkin nimeni mainitsin. Ei mennyt hetkeäkään kun jälleen kerran tuntematon henkilö saapui paikalle. Oloni rupesi käymään levottomaksi. Tunsin itseni hieman ulkopuoliseksi, sillä en tiennyt heistä vielä oikeastaan ketään ja he tiesivät toisensa. Selvisi, että saapunut henkilö oli Saaga. Hän hymyili, mikä sai minutkin hymyilemään. "Jep, ei olla viel nähtykkään", vastasin vielä hänelle.
Mussutin pullaa hiljaa itsekseni, kunnes tunsin tarpeen saada juomista. Kaikilla oli kahvia, mutta itse en voinut sitä sietää. Rohkaistuin ja päätin kysyä, mahtoiko Anni keittää teevettä.
|
|
|
Theo
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 112
♥ 210
|
by Theo on Oct 11, 2019 20:18:24 GMT 2
- Maxin kanssa meni, noh, ihan keskiverrosti. Vähän se meinaa olla hankala, mutta tykkään haasteesta, vastasin hymyillen Mirkalle. Kaadoin kahvia niin paljon, että maidolle ei melkein edes jäänyt varaa. Oli ihme että selvisin kupin kanssa takaisin pöydän ääreen ilman, että läikytin puolia lattialle.
|
|
|
|
by Anni on Oct 11, 2019 20:44:20 GMT 2
Tuvassa oli ihan rento meininki, en tuntenut oloani enää niin jännittyneeksi kun tupaan oli saapunut tuttuja. Menin ottamaan itselleni kahvia, ja kuulin samalla Mirkan kysymyksen aioinko keittää teevettä, hän ei kuulemma kahvista välittänyt. - Joo voin mä keittää, sanoin ystävällisesti ja laitoinkin samantien veden keittymään. Palasin pöytään kahvini kanssa muiden jutellessa keskenään. Ansamaassa oli kyllä hyvä talliporukka, joka otti ainakin minun mielestäni myös uudet tulokkaat hyvin vastaan. Itse tunsin jo kuuluvani porukkaan, vaikka paljoa ystäviä minulla ei vielä tallilta ollutkaan. Kaikki taisivat jo tietää minun ja Saagan olevan ystäviä, ja nytkin oikeastaan halusin jutella vain hänelle, vaikka tuvassa oli muitakin. Toivottavasti en vaikuttanut töykeältä, en vain osannut jutella mitenkään luontevasti uusien ihmisten kanssa. - Mä hyppäsin Vatulla esteitä tänään, ei vitsit se meni hienosti, kehuin Vattua Saagalle, joka istui vieressäni pullaa mutustaen. - Tietysti silloin kun kukaan ei ollut näkemässä, mutisin vielä siihen perään.
|
|
|
|
by Majina on Oct 11, 2019 21:07:35 GMT 2
Saappaitteni korot kopsahtelivat pitkin tallin käytävää, olin juuri tullut kaupungilta takaisin kotiin ja lähtenyt suorilta kohti tupaa. Seisahduin ovelle ja katsahdin kaikkia paikalla olevia tervehtien, hieman minulla varmaan posket punotti pienen lämmön takia, jonka olin lenkiltäni hiljattaen saanut. Kieltäydyin kahvista ja pullasta, ne eivät oikein olleet minun juttuni ja heitän aina sen kevyen "En halua keltaisia hampaita" heiton, kun joku pääsee taivastelemaan miten ei minulle maistu moiset, ehkä ne on syntysuomalaisilla verissä, kahvi ja pulla? En tiedä. Tein itselleni kuitenkin kupin kaakaota, koska se taasen oli minun juttuni. Heti lähtiessäni kohti pöytää, porukka tiivisti. Huh, huoneessa olikin kuuma, joten riisuin takkini kokonaan. "Mistäs olette jo ehtineet jutella? Missasinko paljonkin?" heitin ja loin kasvoilleni leikkisän surullisen ilmeen. Istuin Saagan vieressä, ainoan huoneessa, jonka olkapäälle uskalsin nojata päätäni ja tuhahtaa "Taisitte kuulla mun lenkistä?".
|
|
|
Friedrich
Bodaava Biisoni
viestien määrä 86
♥ 204
|
by Friedrich on Oct 11, 2019 21:17:18 GMT 2
Tallin pää saapui tupaan, mutta se ei aiheuttanut hallaa keskustelulle. Olin jälleen kerran toiminut pääasiallisesti kuuntelijana. Se tuntui olevan väistämätöntä isoissa ryhmissä. Majinàn istahduttua pöydän ääreen hän otti puheekseen hänen lenkkinsä, joka lievästi sanottuna ei ollut mennyt ihan putkeen. Olin varma, että kaikki olivat kuulleet siitä mikäli olivat olleet paikalla. ''Kukapa ei olisi.. Aiotko viimein selittää mitä oikein tapahtui?'' kysyin uteliaana. Kaikki olivat olleet vähintäänkin ihmeissään koko hässäkästä. En olisi uskonut, että Majinà eksyisi noin vain lähimaastoon. Nainen kuitenkin omisti maat ja oletin hänen osaavan ne lähes yhtä hyvin kuin omat taskunsa.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 11, 2019 21:24:23 GMT 2
Kiitin Annia teeveden keittämisestä. Kuuntelin muiden höpinöitä, kunnes Majina tupsahti tupaan. Tervehdin häntä. Hän mainitsi, jotain lenkistään, mutta en oikein tiennyt mistä oli kyse. "Stary oli oikein mukava tänää. Meni kivan pyöreesti ja oli kiva päässä tääl sil ratsastamaan. Ja nii joo", mainitsin hetken hiljaisuuden saapuessa innokkaasti, mutta hymyni laantui pois. Vesi oli kiehunut, joten nousin pöydästä hakemaan teetä. Otin taas vadelmaa. Istahdin takaisin pöytään, jolloin läikäytin teetä suoraan omalle kädelle. "Ai viitt...!", huudahdin. "Sori", mainitsin heti perään nolona.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 11, 2019 21:49:50 GMT 2
Olin juuri viemässä Fleurin suitsia ja satulaa varustehuoneeseen, kun kuulin tallituvasta puheensorinaa. Vietyäni tavarat paikoilleen raotin uteliaasti tuvan ovea ja kurkkasin sisään. Pöydän molemmin puolin istui jo jonkin verran porukkaa hyöryävien juomiensa äärellä. "Mooi", tervehdin varovasti ja astelin peremmälle. "Ooh, pullaa! Saako näitä ottaa?"
|
|
|
|
by Anni on Oct 11, 2019 22:06:08 GMT 2
Majina saapui tupaan ja aiheutti enemmän tai vähemmän hämmennystä tallilaisten keskuudessa sillä, ettei tuo ottanut kahvia eikä pullaa. No, ainakin muille tuntui pullat maistuvan, minun pitäisi varmaan viedä Eeva-mummolle terveisiä seuraavan kerran kun hänen luonaan käyn. Puheensorina jatkui muiden kertoessa päivän puuhailuistaan tallilla ja miten ratsastukset olivat sujuneet. Majina mainitsi myös pahamaineisesta lenkistään, josta kaikki olivat tainneet kuulla. Tai no, Mirkasta en ollut varma, mutta muut taisivat tietää mistä oli kyse. Frenchie halusi selvästi tietää lenkin tapahtumista enemmän. - Mä haluaisin kans tietää tarkemmin, mitä siellä oikein tapahtui, sanoin suht neutraalilla, mutta kuitenkin kiinnostuneella äänensävyllä Majinalle. Lenkissä oli mielestäni jotain outoa, miten voi tuolla tavalla eksyä tuttuun maastoon. Samassa huoneeseen saapui myös Silvia, joka tervehti meitä hieman ujosti ja huomasi pöydällä olevat pullat. - Joo saa niitä ottaa, ne on mun Eeva-mummon tekemiä, huikkasin naiselle tyytyväisenä. Minulla alkoi olla hyvä fiilis, vaikka porukkaa olikin paljon.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 11, 2019 22:17:09 GMT 2
Tuvassa oli lämmin tunnelma, sekä fyysisellä että psyykkisellä tasolla. Kuuntelin kun Anni kertoi Vatun toilailuista tältä päivältä ja mä vastasin naurahtamalla. "Se on se Vattu, aina vähän joku rooli päällä kun joku kattoo", vastasin ja otin jo toisen pullan. Kuulin samassa tuttua korkosaappaiden kopsetta ja Majina pelmahti huoneeseen täyttäen huoneen jollain hyvällä tuoksulla. Hän teki itsellensä kaakaon ja istahti viereeni. Tuo kysyi, että oliko missannut paljon meidän keskustelustamme, ja nojautui olkapäähäni. Silitin hyväntahtoisesti hieman naisen hiuksia, varoen sotkemasta kampausta. "Taisitte kuulla mun lenkistä?", Majina tuhahti ja mä nyökkäsin.
Frenchie ehdotti, että Majina voisi vihdoin kertoa, mistä oli kyse. Anni komppasi. Puheensorinan keskeytti, kun Mirka äkkiä kirosi teeveden läikyttyä kädelle. "Herrajjestas, kävikö pahasti?", huolestuin välittömästi ja yritin katseellani hakea varmistusta, että toinen oli kunnossa. Silviakin ilmaantui paikalle, ja nyökkäsin hymyillen hänelle. Vilkaisin Annia, joka vaikutti rentoutuneemmalta kuin hetki sitten.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 11, 2019 22:17:31 GMT 2
Annin vastattua kysymykseeni myöntävästi nappasin itselleni pullan ja aloin etsiä katseellani itselleni juotavaa. Nappasin mukin kaapista ja kaadoin siihen lämmintä vettä, jonka sekaan tiputin teepussin. Sitten istuuduin pöytään Majinan viereen ja hörppäsin teetäni pysyen vielä toistaiseksi vaiti. Kuunneltuani hetken muiden jutustelua tajusin heidän keskustelevan Majinan lenkistä ja eksymisestä. "Mitä siellä metsässä siis oikein tapahtui?" kysyin kiinnostuneena.
|
|
|
|
by Majina on Oct 11, 2019 22:32:36 GMT 2
Myös ihana Silvia tuli jo hämärtyneeseen tupaan ja istui viereeni. Taputin tervehtivästi tämän selkää, olin jo hieman väsynyt, ehkä pään lepuuttaminen ei ollut hyvä idea, kohta pian nukahtaisin, mutta Saagan olkapää oli juuri sopivalla korkeudella ja mukavan pehmeä. Muut osoittivat kiinnostusta yksityiskohtiin eksymiseeni liittyen, joten lopulta virnistin ja sanoin "odottakaa", nostaen käteni, sitten nousin ja kurotin viereiselle keittiöntasolle tulitikkuja etsien. Sytytin pöydällä olevaan kynttilään tulen humoristisesti luomaan tunnelmaa. Aloitin kuiskaten, selvästi vitsaillen "Noniin elikkä.. eräs Maikku Ansamaa lähti yhtenä synkkänä syksyisenä iltana yksin metsään lenkille.." joku huoneessa tirskahti, mutta jatkoin pitäen pokkani "Tämä päätti poiketa normaalilta reitiltään.. noh.. ihan vain seikkailumielessä.. kyllähän me kaikki sen ymmärrämme. Maikku törmäsi lopulta mustaan kissaan ja lähti seuraamaan sitä - älkää kysykö miksi - ... ja päätyi lopulta syvälle metsään, jossa törmäsi pieneen todella ränsistyneeseen mökkiin, jonka ikkunalla paloi himmeä valo.."
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 11, 2019 22:39:33 GMT 2
Teen läikyttyä Saaga kysyi tilanteen vakavuutta. "Kylhän tuo sattu, mut oon okei", vastasin pienellä hymyllä. "Jes, joku toinenkin teen juoja", mainitsin vitsikkäästi Silvialle, kun hän haki kupillisen teetä. Nappasin toisen pullan ja aloin mutustaa. Kaikkien kiinnostuessa Majinan mysteerisestä lenkistä, omakin kiinnostukseni laukesi. En kuitenkaan viittinyt kysyä samaa kysymystä kuin muut, joten odotin vain, että Majina kertoisi jotain. Hän sytytti kynttilän tunnelmaa luomaan, vaikkakin ei täysin tosissaan. Hän alkoi kertomaan tapahtunutta hauskasti. "Käviks siel jotain kummaa? Niiku mitäs sä et uskois koskaa käyvän?", kysyin uteliaana, kun Majina otti tauon puhumisessa. Ärsyttävästi omat kokemukset veivät itseäni kokoajan ajatuksien syövereihin. Näytin varmaan joltain valveilla nukkujalta.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 11, 2019 22:55:42 GMT 2
"Joo, kahvi ei oo oikein mun juttu ainakaan näin illalla", vastasin naurahtaen Mirkalle, joka oli kommentoinut juomavalintaani. En ollut jutellut vielä paljoa uuden tytön kanssa, mutta olin saanut hänestä varsin mukavan ensivaikutelman.
Majinan aloittaessa kertomuksensa hymähdin huvittuneesti ja nojauduin pöydällä olevan käteni varaan.
|
|
|
|
by Anni on Oct 11, 2019 23:08:10 GMT 2
Kaikkia tuntui kiinnostavan, mitä Majinan mystisellä metsälenkillä oikein tapahtui, joten nainen sytytti kynttilän palamaan tunnelmaa luodakseen ja alkoi kertoa tarinaa humoristiseen sävyyn. Minua huvitti Majinan kertomus, mutta kuuntelin sitä kuitenkin vakavalla naamalla. Hän onnistui luomaan kertomukseensa kauhutarinamaisen tunnelman, vaikka joku huoneessa tirskahtelikin ja jännitys tiivistyi huoneessa. Majina kertoi seuranneensa mustaa kissaa ja löytäneensä metsän keskeltä jonkun ränsistyneen mökin, joka ei kuitenkaan ollut autio koska sisällä paloi valo. Minua karmi juuri tuollaiset mökit keskellä ei mitään, en oikeastaan tiennyt miksi.. Tuijotin kynttilän lepattavaa liekkiä ja mieleeni tuli muutaman viikon päästä oleva halloween. Tämähän oli hyvää lämmittelyä siihen.
|
|
|
|
by Majina on Oct 11, 2019 23:26:55 GMT 2
Haukkasin lisää happea ja Mirka ehti kysyä tarkennuksia, vastasin tietysti mielelläni. "Jotain mitä en osannut odottaa?" toistin ja hymyilin naiselle. "Kyllä kävi!" sanoin edelleen hiljaisella, mutta tiukalla äänellä. Ryhdistäydyin ja vakavoiduin, mutta puhuin edelleen melko hiljaa, en kuitenkaan enää kuiskannut. "Mä siis seisoin ihan hetken vaan siinä talon edustalla ja mietin miten täällä korvessa, keskellä mitään asui joku. Noh.. sitten tapahtui odottamaton asia numero 1. talon takaa tuli hevonen ja sama musta kissa, istu sen järkäleen selässä." stoppasin tähän ja tuijotimme hetken toisiamme. "Sitten tullaan odottamattomaan asiaan numero 2, kohta talon ovella seisoi e r i t t ä i n vihaisen oloinen mummeli, joka käytännössä kirosi mua kurkku raikuen matkoihin, olin siis ihan jäykkänä ihmetyksestä.." hengähdin tähän väliin ja hörppäsin nopeasti oman kurkkuni kostukkeeksi jo hieman väljähtänyttä kaakaotani. "Lopulta mä sain otettua jalat alle ja lähin juokseen kohti samaa polkua mistä tulinkin.. mutta ylläri bylläri.. en enää löytäny takas siihen, vaikka se oli i h a n siinä lähellä, mä en siis oo koskaan.. koskaan eksynyt yhtään minnekkään ja varsinkaan tollaisella paikalla..." huokaisin epätyytyväisenä itseeni ja jatkoin. "Siis tiivistetysti se monen tunnin haahuilu meni niin, että mä kiertelin ja kiertelin vaan sitä samaa metsää ympäri, mutta en jostain syystä vaan nähnyt enää mitään tuttua missää.. se pelon tunne oikeesti.." katsoin alas mukiani hieman häpeissäni. "Lopultahan kuulin sitten sielä metässä Dochasin huudon ja osasin mennä sitä ja taskulampun valoa kohti.. mutta pakko myös mainita sellainen suorastaan helvetin outo juttu, että väitän oikeasti käsi sydämmellä, että palasin siihen kohtaan pian, missä se mökki oli ollut, mutta sekin oli kadonnut.." lopetin lauseeni hengähdykseen ja hiljaisuus laskeutui..
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 11, 2019 23:38:05 GMT 2
Kuuntelin Majinan tarinaa hyvin kiinnostuneena. "Whau", kuiskasin äänen. "Tuo kuulostaa aika jännältä", totesin. Sain syötyä toisen pullan loppuun. Lipitin myös loput teestäni. Talliväkeä oli lähtenyt jo unten maille, joten mietin pitäisikö itsekkin. Mietin pitäisikö minun kysyä maneesissa kuulemistani äänistä, mutta en kuitenkaan uskaltautunut avaamaan suutani siitä. Nojasin pöytään kannatellen päätäni, sillä olo alkoi olla hyvin väsynyt. Haukottelin suuresti, mikä taisi tarttua eteenpäin.
|
|
|
|
by Anni on Oct 11, 2019 23:55:32 GMT 2
Tuvan täytti täysi hiljaisuus, kun Majina lopetti tarinansa, jossa kieltämättä oli monia omituisia yksityiskohtia. Tarinan jälkeen olo oli kummallinen, ei enää sellainen kiva ja rento mitä aikaisemmin vaan taas jännittynyt ja ehkä vähän pelokaskin. Olin kuitenkin aina vähän skeptinen tällaisten tapahtumien suhteen, eihän mökki voisi millään vain kadota metsästä. Pakkohan sille oli joku looginen selitys olla. - Huh, kieltämättä aika jännittävä tarina, tokaisin ja mietin kuumeisesti, mistä nuo kaikki tapahtumat voisivat johtua. - Tässähän tulee ihan halloween fiilikset.. Vaikka yritinkin miettiä asiaa loogisesti, en keksinyt tähän hätään mitää järkevää selitystä. Nyt oli tosin aika myöhä, kahvittelutuokiossa oli vierähtänyt yllättävän pitkään. Tunsin väsymyksen painavan, joten en jaksanut miettiä mitään katoavia mökkejä tai huutavia eukkoja sen enempää. - Joo, pitäis varmaan lähteä nukkumaan tästä, sanoin haukotellen ja suuntasin kulkuni kohti tallituvan ovea. Osa porukasta oli jo lähtenyt, ja jäljelle jäänyt porukka oli vaikuttanut sen verran väsyneeltä että eiköhän kaikki pikkuhiljaa lähtisi unten maille.
|
|
|