|
by Saaga on Oct 30, 2019 20:30:27 GMT 2
"Mä", Kaapo sanoi mulle ilmeettömänä. Laitoin kädet puuskaan ja nojasin kättä leukaan mietteliäänä, ja vähän järkyttyneenä. Olin myös äärimmäisen hämmentynyt. Dochas käskytti Kaapon läheiseen vierashuoneeseen. Seurasin perässä, ja Dochas löysi mulle paperia. "Kiitos", kuiskasin. Sitten mies kuitenkin katosi ilmeisesti katsomaan, mikä tilanne ulkona oli. Mielessäni kävi, olisiko mun pitänyt mennä Alvarin luo, mutta jokin sanoi mulle et Kaapo tarvitsi mua enemmän sillä hetkellä. Seisoin vierashuoneen ovella katsoen Kaapoa, joka istui sängyn reunalla maansa myyneenä. Laitoin oven kiinni takanani, jotta kukaan ei tulisi häiritsemään. Kaapo tarvitsi ilmeisesti rauhaa. "Tarviiko mun edes tietää", sanoin hiljaa kun siirryin istumaan Kaapon viereen. Pyyhin verta tuon poskipäältä huolehtivana. "En mä olis uskonut että näin käy", sanoin vielä hiljaa. Onneksi ei käynyt mitään pahemmin, ajattelin. Nypin ohimennen repeämää mekossani, joka ei oikeastaan haitannut mua. Helppohan tuo oli korjata.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 30, 2019 21:02:29 GMT 2
(Aleksi) Olin juuri kerennyt nostaa kädessäni olevan lasin huulilleni, kun Mirka sanoi nopeasti, ettei sitä kannattaisi juoda. Näytin varmasti vähintäänkin hämmentyneeltä, mutta laskin lasin alas. Nainen selitti nopeasti, ettei kukaan oikeastaan tiennyt boolin alkuperää tai sisältöä ja hymyili hieman kuppikakku kädessään. "Ahaa... Mä mietinkin, että jokin vähän outo sivumaku tässä on", tuumin ja hieraisin niskaani vähän vaivautuneesti. Nainen kaatoi jotain toista juomaa kahteen lasiin ja tarjosi sitten minulle niistä toista. Otin hymyillen lasin vastaan ja kiitin kohteliaasti. Sain Mirkasta varsin mukavan ensivaikutelman. Otin pienen hörpyn juomastani ja avasin sitten suuni uudelleen. "Sä kuulut vissiin Ansamaan porukkaan? Asutko sä täällä vai jossain kauempana?" kysyin katsoen brunettea ystävällisesti hymyillen silmiin. Kurkotin ottamaan hänen vieressään olevasta tarjoiluastiasta leivoksen.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 30, 2019 22:15:11 GMT 2
Otettuaan lasin vastaan Aleksi kysäisi asumuksesta ja siitä, kuulunko Ansamaan talliporukkaan. "Joo kuulun. Muutin Ansamaan asuntoon ja toin hevosen noin kuukausi sitten. Asun itseasiassa parhaan kaverini kanssa", kerroin. Hetken olin hiljaa, kunnes uskaltauduin jälleen avaamaan suuni. "Ootkos sä mist päi? Tai kukas olet niiku?", kysyin hieman naurahtaen. Otin haukun kuppikakusta ja katsoin Aleksia kirjaimellisesti ylöspäin, sillä hän oli ainankin päätä pidempi. "Sori et oon tämmöne pätkä", nauroin itselleni ja esitin vitsillä katsovani hieman korkeammalle kuin itse mies edes oli. En tiedä olisiko minun kanssa keskustelusta tullut mitään ilman sitä boolia. Nimittäin tässä tilanteessa olisin ollut hyvinkin ujo, kun vastassa oli täysin tuntematon ihminen. Nyt tunsin kuitenkin oloni mukavaksi ja juttelu oli helpon oloista.
|
|
|
|
by Majina on Oct 30, 2019 22:43:35 GMT 2
(Kaapo) Saaga tuli viereeni istumaan. Koko naisen olemus oli jotenkin kummallinen, niin oli koko tunnelma ja tilannekkin toisaalta. Nainen painoi kylmällä paperilla poskipäätäni, josta tuli edelleen hieman verta. Nyrpistin naamaani kirvelystä ja nielaisin. "Mä en tykkää Alvarista, miksi sä sen kans tulit?" kysyin hetken päästä ääni edelleen hieman humalaiselta kuulostaen, kun Saaga oli kysellyt jotain tapahtuneesta. Aloin miettiä pitäisikö mun kertoa Saagalle siitä, miten raivohulluksi menen helposti, kun juon. En kuitenkaan löytänyt kunnollisia sanoja. "Se tahallaan oli mulle ilkee, ku huomas että mua ärsytti teidän täällä yhdessä olo" sanoin ja tajusin juuri paljastateeni etten halunnut Saagaa ja Alvaria yhteen missään tilanteessa, argh.
|
|
|
|
by Anni on Oct 30, 2019 23:33:48 GMT 2
Raakelin näkökulma Olin ainakin suurimmaksi osaksi nauttinut olostani Ansamaan halloweenjuhlissa, vaikka olimmekin päässeet todistamaan yhtä outoa välikohtausta. Jonkinlainen tappelu siellä oli ilmeisesti syntynyt, mutta minulla ei ollut tietoakaan tappelun osapuolista eikä varsinkaan sen syttymisen syystä. En jaksanut tuhlata sen miettimiseen sen enempää aikaa, Anni sen sijaan vaikutti hyvinkin järkyttyneeltä tilanteesta. Ihmettelin vähän, miksi hän otti tilanteen niin vakavasti, hän meni sen jälkeen ihan vaisuksi. Ei sillä että hän olisi mitenkään onnensa kukkuloilla ollut koko iltana, mutta huomasin hänen mielialansa laskevan vielä entisestään välikohtauksen jälkeen. Yritin piristää tunnelmaa ehdottamalla tanssimaan lähtöä ja kumma kyllä Anni suostui siihen, vaikka hän olisikin varmaan halunnut mennä etsimään ystäväänsä Saagaa kysyäkseen onko tällä kaikki ok. Uskottelin kuitenkin Annille että hänen ystävänsä pärjäisi kyllä, en tiedä puuttuiko minulta suojeluvaistoa tai empaattisuutta kun tuntui että osasin harvoin olla aidosti huolissani ihmisistä. Täällä lähes kaikki ihmiset olivat kuitenkin minulle tuntemattomia, joten ehkä ihan ymmärrettävää ettei minua niinkään huolettanut heidän pärjäämisensä. Annista sen sijaan välitin oikeasti ja halusin, että hänellä oli kaikki hyvin. Olin miettinyt naista paljon, oikeastaan heti kun olimme tavanneet vieroituksesta paluuni jälkeen. Ja rehellisesti sanottuna vieroituksessakin olin saanut paljon voimaa siitä, kun mietin että parantaisin elämäni Annin takia. Siinä tanssiessamme toivoin, että voisimme vielä joskus olla yhdessä ja onnellisia. En kuitenkaan tiennyt, miten asiaa olisi kannattanut lähteä edistämään, joten annoin asian vain edetä omalla painollaan. Hymyilin Annille ja olin huomaavinani piristystä hänen olemuksessaan. Oli parasta huomata tuottavansa iloa toiselle, olinkin jo aiheuttanut hänelle ihan tarpeeksi mielipahaa menneisyydessä. Ehkä meillä olisi vielä toivoa.
|
|
|
|
by Saaga on Oct 31, 2019 13:29:22 GMT 2
Kaapo vaikutti olevan aikamoisessa humalassa, mikä rehellisesti sanottuna oli musta yllättävää. Hän sanoi, ettei pidä Alvarista ja tivasi miksi tulin juhlaan Alvarin kanssa. En osannut heti vastata. "Se tahallaan oli mulle ilkee, ku huomas että mua ärsytti teidän täällä yhdessä olo", mies sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen ja mä huokaisin. "Alvar itse pyysi mut tänne, ei siinä mitään sen erikoisempaa.. Ja mä suostuin koska Alvar on musta ihan kiva", sanoin hieman kangerrellen. Mietin tosi kovasti, miksi Kaapo ei tykännyt Alvarista. Oliko heillä jotain isompaa kiistaa jostakin? Ja miksi Kaapoa oikein ärsytti se, että Alvar pyysi just mua? Musta tuntui että multa on jäänyt jotain huomaamatta. Puhdistin veret Kaapon kasvoilta niin hyvin kuin voin. "Pitäskö mun viedä sut kämpille?", ehdotin lähinnä ajatellen sitä että Kaapo ei ollut enää oikein juhlatuulella, ja hänen humalatilansa alkoi olemaan melkoisen huolestuttava. Mulla ei vieläkään ollut kenkiä jalassa, tajusin että mun piti hakea ne kirotut korkkarit jotta voin kävellä tuolla ulkona.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 31, 2019 13:41:19 GMT 2
(Aleksi) Mirkan vastattua kysykseeni nyökyttelin hymyillen. "Mäkin asuin aiemmin kämppiksen kanssa. Se oli tosi läheinen mulle silloin, mutta muutin pariksi vuodeksi Hollantiin ja sen jälkeen ei olla pidetty enää hirveesti yhteyttä", aloitin ja join nopeasti hieman lasistani. "Nykyään omistan pienen osan serkun hevostilasta, jossa siis myös asun tällä hetkellä. Se paikka on täällä Keski-Suomen alueella pikkukylässä. Muutin siis viime keväänä takaisin tänne Suomeen ja toin Hollannista nuoren hevosen mukanani", selitin. Puhuinkohan liikaa? Otin jälleen kulauksen lasistani ja tarkkailin vaivihkaa naisen ilmeitä. En kuitenkaan osannut lukea hänestä, mitä tämä ajatteli. Toivottavasti juttuni eivät pitkästyttäneet häntä. "Sori et oon tämmönen pätkä", Mirka naurahti ja katseli vitsaillen ylöspäin. "Sori, että oon tämmönen kirahvi", virnistin hyväntahtoisesti. "Tässähän alkaa olla jo vähän nälkä", totesin vielä puoliksi omissa ajatuksissani harhaillen ja katselin ympärilleni.
(Silvia) Huomasin Friedrichin istuvan melko poissaolevan näköisenä ruokapöydässä. Emme olleet jutelleet aiemmin juurikaan, mutta keräsin rohkeuteni ja istahdin omalle paikalleni pöytään tämän viereen. "Vitsi, että sulla on kivannäköinen puku", sanoin hymyillen ja katsoin hieman mieheen päin lusikka kädessäni. Edessäni olevalta lautaselta nousi hieman höyryä. "Joko muuten kuulit siitä boolista? Siis sen, ettei edes Majina tiedä mistä se on tullut tai mitä siinä on. Koko juttu vaikuttaa tosi oudolta", jatkoin nopeasti keskustelua myhäillen.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 31, 2019 19:11:54 GMT 2
Kuuntelin mielellään kun Aleksi kertoi taustoistaan. Hän kertoi asuneensa kämppiksen kanssa. Itsellä ei ollut siitä muuta kokemusta kuin nytten Annan kanssa. Hän mainitsi tuoneensa hevosen Hollannista palatessaan Suomeen, jolloin mieleeni tuli Stary. Odotin rauhassa, että mies oli saanut asiansa sanottua. En halunnut puhua päälle, vaikka nyt oli sellainen fiilis, että voisin puhua päivät ja yöt kokoajan. Hymyilin ja nykkäilin välillä kuunnellessa.
Aleksi vastasin vitsailuuni hauskasti, sitä vähän toivoinkin. Naurahdin hänen kommentilleen ja söin jäljelle jääneen kuppikakun palasen. "Tässähän alkaa olla jo vähän nälkä", Aleksi totesi ja oli hieman harhaileva. "Joo, niin on. Voishan sitä jotai kunnonkin ruokaa syödä", totesin katsoen tyhjää leivospaperia. Huomasin ruuat isoissa ruokapöydissä, joten päätin siirtyä kohti hyvän tuoksuista illallista. "Minkä rotunen muuten se sun hevonen on? Nimittäin mulla on tommonen hollanninpuoliveri neiti", kysäisin tyytyväinen ilme kasvoillani samalla siirtyessä kohti pöytää, missä Silvia ja Friedrich näytti jo syövän.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 31, 2019 19:32:53 GMT 2
(Aleksi) Mirka totesi, että ruoka voisi maistua hänellekin. Siispä lähdimme kulkeutumaan hitaasti kohti ruokasalia. Nainen kyseli Fellun rotua ja ennen kuin kerkesin edes vastata, niin tämä mainitsi omistavansa hollantilaisen puoliverisen. "Multa löytyy kans ihan ihka oikea hollantilainen. Se on tosin ori", hymähdin. Olipa hauska sattuma, vaikkei rotu kovin harvinainen ollutkaan. Juuri kun olin jatkamassa rentoa keskusteluamme, pyyhälsi joku ohitsemme tönäisten mua melko rajusti samalla. Joku mies se oli, mutten tietenkään tunnistanut häntä. Tämä vaikutti kuitenkin kovin kiireiseltä ja jollain tapaa käyttäytyminen oli melko erikoista. Mies nimittäin pysähtyi ovensuulla katsomaan ympärilleen ja livahti sitten nopeasti jonnekin kartanon uumeniin peitellen ilmeisesti jotakin päällään olevan takkinsa alla. Käteeni oli sattunut vähän tönäisyn johdosta, mutta onneksi en ollut osunut muihin juhlijoihin. Käännyin katsomaan Mirkaan huolestunut ilme kasvoillani. "Vaikuttiko tuo mies sunkin mielestä jotenkin oudolta?"
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 31, 2019 20:06:26 GMT 2
Aleksi kertoi omistavansa myös hollanninpuoliverisen. Kuinka kiva juttu. Hän myös mainitsi sen olevan ori. Pystyin jo kuvittelemaan komean ja söpön näköisen....orihevosen. Mun tottumuksesta oriit on aina vähän rohkeamman ja ehkä omalla tavallaan upeamman näköisiä kuin tammat. Niissä on yleensä se viekkaus. Näytti kuin Aleksi olisi ollut juuri sanomassa jotain, kun joku outo mies kiiruhti meidän ohi häntä tönäisten. Säikähdin hieman yllättävää tilannetta. Mies ei näyttänyt kuuluvan tähän juhlaporukkaan. Se sai tuntemaan minut huolestuneeksi ja ehkä hieman ahdistavaksi. Mitä sillä oli mielessä? Näin huolestuneisuuden Aleksinkin kasvoilla hänen kysyessään, näinkö siinä miehessä jotain outoa. "Sen voin sanoo, et ei toi kyl tänne kuulu", totesin heti. "Mul tulee vaa mielee et se ois varastanu jotain joltai", jatkoin vielä ehkä synkempi ilme kasvoilla. "Huomaskohan kukaan muu? Onhan tuo kyl hyvin epäilyttävä et luulisin et ois huomannu", mietin samalla kysyen ja katsoin Aleksia vastausta odottaen.
|
|
|
|
by Majina on Oct 31, 2019 20:41:19 GMT 2
(Kaapo) Saaga oli valmis viemään minut kämpille, joten suostuin murahtaen. "Pääsen kyllä itsekkin.. eikö Alvar kaipaile sua kuitenkin" sanoin vielä noustessani horjahten seisomaan. Lähdin kohti ovea ja tällä kertaa aikomukseni oli päästä tästä talosta ulos saakka. Alvar seisoi eteisessä ja pyyhki märkiä housujaan, ilmeisesti Majina oli antanut myös lumipesun? En katsonut tähän päinkään vaan kävelin suoraa ulos hyytävän kylmään tuuleen. En ollut varma oliko Saaga tulossa vai ei.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Oct 31, 2019 22:03:26 GMT 2
(Aleksi) Myös Mirka oli pistänyt merkille, ettei mua mennessään tönäissyt mies vaikuttanut ihan tavanomaiselta juhlavieraalta. "Samaa mäkin mietin", sanoin nyökytellen pohtiva ilme kasvoillani, kun Mirka sanoi, ettei mies vaikuttanut olevan kutsuvieras ja hän olisi voinut mahdollisesti ehkä varastaakin jotain. Katselin hetken kengän kärkiäni hiljaa ja mietin. Mitä hittoa täällä oikein tapahtui? Liittyikö tuo mies siihen aiempaan tappeluun? Tai outoon booliin? Vai oliko hän todellakin varastanut jotakin? Kurtistin kulmiani ja havahduin Mirkan kysymykseen siitä, että olikohan kukaan muu pistänyt merkille outoa miestä. Kohautin olkiani ja katsoin naiseen. "Ei täällä kukaan ainakaan tuntunut reagoivan mitenkään ihmeellisesti, vaikka se tönäisy taisi osua muihinkin." Olin jälleen hetken hiljaa ja pyörittelin tilannetta mielessäni. Tapausta ei voinut painaa vain villasella, jos mysteerimies oli oikeasti varastanut jotain arvokasta. "Pitäiskö meidän sanoa jollekin? Vai lähdetäänkö me sen perään ja katsotaan, että mihin se menee? Jos me ylipäätään siis löydetään se vielä", kysyin lopulta Mirkalta.
|
|
|
|
by Anni on Oct 31, 2019 22:10:08 GMT 2
En juurikaan enää miettinyt Saagaa ja Kaapoa, kyllä he pärjäsivät. Raakel oli pyytänyt minua tanssimaan ja siitä sain helposti muuta ajateltavaa. Meidän kummankaan tanssitaidot eivät olleet kovin kummoiset, mutta muilla juhlavierailla vaikutti olevan omat juttunsa meneillään eli tuskinpa he kiinnittivät meihin kovin paljoa huomiota. Nojauduin Raakeliin ja keinuimme hitaan kappaleen tahdissa. Siinä hetkessä Raakel tuntui tutulta ja turvalliselta, ihan kuin joskus suhteemme parhaina aikoina. Hymyilin ja tunsin sisälläni kummallista lämpöä. Hetki tuntui kestävän ikuisuuden, mutta se ei haitannut. Jostakin syystä oloni ei tuntunut lainkaan kiusalliselta, vaikka aiemmin välimme olivat olleet melko kylmät ja normaalin keskustelunkin ylläpitäminen oli tuntunut vaikealta.
Kappaleen loputtua erkaannuimme toisistamme ja katsoimme toisiamme jotenkin helpottuneen oloisina, en tiedä miten muutenkaan sitä tilannetta olisi voinut kuvailla. Katsoin Raakelia silmiin ja ne näyttivät jotenkin kirkkaammilta kuin yleensä. En tiedä oliko se boolin vika, vai salin hämärän valaistuksen, mutta Raakel näytti siinä hetkessä sanoinkuvaamattoman kauniilta, sellaiselta miltä hän ei ollut koskaan ennen näyttänyt. Unohduin vain siihen tuijottamaan naista sanomatta sanaakaan. - Pitäiskö meidän mennä takaisin muiden vieraiden seuraan? Raakel sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. Juuri kun olimme kävelemässä takaisin tarjoiltavien luo jossa suurin osa vieraista vaikutti olevan, huomasin jonkun erittäin epäilyttävän oloisen miehen sujahtavan salin poikki niin nopeasti, että ehdin vain juuri ja juuri huomata hänet. - Mihinhän tolla oli kiire? kysyin Raakelilta, joka ei kuitenkaan tiennyt vastausta. - Oliko se ees kukaan juhlavieraista? nainen ihmetteli ääneen. Eipä tainnut olla, mietin ja oloni muuttui jälleen kerran jännittyneeksi. Äskeinen hyvä fiilis oli tipotiessään.
Kävelimme Mirkan luo, jonka seurassa oli myös joku ihan kivannäköinen nuori mies. Molemmat näyttivät huolestuneilta, olivatkohan hekin nähneet äskeisen hiipparin. Esittelimme Raakelin kanssa itsemme tuolle tuntemattomalle nuorelle miehelle nopeasti, Mirkan kanssahan me olimme olleet tekemisissä jo aiemmin. Toivoin että emme häiritsisi heidän välistä keskusteluaan. - Näittekö tekin sen tyypin joka meni tästä äsken ohi? kysyin hiljaa, ihan kuin en olisi halunnut kenenkään kuulevan, vaikka eihän tämä mikään salaisuus ollut. En vain tykännyt yhtään ajatuksesta, että täällä liikkui joku tuntematon tyyppi, jota en ollut nähnyt aikaisemmin koko illan aikana.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Oct 31, 2019 23:21:12 GMT 2
Nuori mies oli hetken mietteliäänä, kunnes kysyi, että pitäisikö meidän sanoa jollekin vai lähteä perään. Seikkailun kipinä syttyi sisälläni, vaikka olihan tämä vakava asia. "Jos katotaa mihi se menee, ettei sit ainakaa tehä väärää hälytystä", totesin. Salapoliisia esittäminen voisi olla jännittävää, mutta mitä jos jollekin sattuisi jotain? Päässäni pyöri sekalaiset ajatukset vastauksestani. Samassa Anni tuli seuralaisensa kanssa kysymään samasta miehestä. "Joo nähtiin, sitä tässä pohdittiikin", vastasin Annille. Hyvä, että joku muukin oli huomannut salaperäisen hiihtelijän. Vatsani kurnahti kovaan ääneen. Naurahdin hieman nolona. "Ruoka kyllä kelpaisi, mut ei tota voi jättää huomiotta", tuumasin käsi vatsallani.
|
|
|
|
by Saaga on Nov 1, 2019 2:12:09 GMT 2
Kaapo sanoi, että pääsisi itsekin kämpille. "Eikö Alvar kaipaa sua muutenkin", tuo murahti ja lähti ovelle. Olin ryntäämässä perään, en kestänyt nähdä Kaapoa niin surkeana. Mutta Alvar pysäytti mut vierashuoneen ovella, ja mun ei auttanut kun katsoa surkeana Kaapon perään. Anna anteeks, pyysin mielessäni Kaapolta. Tää tapaus oli aika farssi. Halusin mennä Kaapon perään, mutta vaivihkaa Alvar esti mua edelleen ja menin vastahakoisesti syömään. Ruokahalua mulla ei juuri ollut.
|
|
|
Silvia
Eksoottinen Elefantti
viestien määrä 211
♥ 386
|
by Silvia on Nov 1, 2019 23:25:58 GMT 2
(Aleksi) Joku muukin todellakin oli kuin olikin huomannut oudon miehen hiipparoinnin. Anniksi ja Raakeliksi esittäytyneet naiset nimittäin saapuivat luoksemme kysyen, että olimmeko mekin kenties huomanneet saman kuin he. Kun olin itsekin esitellyt itseni pikaisesti, nyökyttelin Mirkan päästäessä ilmoille myöntävän vastauksen ja kerroin miehen tönäisseen minua matkallaan. "Lähdetäänkö katsomaan, että näkyykö sitä miestä vielä?" kysyin silmäillen naisista muodostuvaa kolmikkoa. Tunnelma oli jotakuinkin samanlainen kuin iltaisin katsomissani rikossarjoissa. Juuri kun olin avaamassa suuni uudelleen sanoakseni jotain, Mirkan maha päästi kuuluvan kurnaisun. Naurahdin hieman tilanteelle ja myönsin, että minullakin oli nälkä. "Eiköhän hoideta siis meidän salapoliisitehtävä nopeasti pois alta, että päästään syömäänkin?" kysäisin vielä hymähtäen ja katselin muita odottaen.
|
|
|
Mirka
Charmantti Chinchilla
viestien määrä 132
♥ 223
|
by Mirka on Nov 2, 2019 0:48:33 GMT 2
Olin valmiina salapoliisi työhön ja suureen seikkailuun ukkosen ja kylmyyden keskelle. Eli seuraamaan outoa miestä hihattomassa mekossa ja korkkareissa. Tosin korot olivat vain vähän päälle 3 cm. Aleksi kysyi, että eiköhän jo mentäisi, jotta päästäs joskus syömäänkin. Nyökkäsin tähän varman oloisena. Katsoin Annia ja Raakelia odottaen merkkiä, että he olisivat valmiita lähtemään miehen perään. Jos mies olisi varastanut jotain, se varmasti olisi ollut arvokasta. Luulisi, että arvoesineen omistaja olisi jo huomannut sen kadonneen, kun niistä yleensä pidetään tarkasti hyvää huolta. Ajatus siitä, että mies olisi ollut jotenkin tekemisissä mysteeriboolin kanssa, sai minut huolestumaan. Se myös ällötti, mitä lie olin juonutkaan."Siis meniks se tyyppi ulos vai?", kysyin mietteliäänä, kun olin unohtanut miehen kulkusuunnan hämmästyksen ja huolen keskellä.
|
|
|
|
by Anni on Nov 2, 2019 12:48:51 GMT 2
Mirka vastasi samantien myöntävästi ja hänen seurassaan oleva mieshenkilö esitteli itsensä Aleksiksi. Aleksi kertoi, että tämä kummallinen hiippari oli tönäissyt häntä matkallaan ulos, ilmeisesti tällä oli todellakin ollut kiire kun ei ollut ehtinyt edes varoa muita ihmisiä. Tässä vaiheessa minua alkoi jo epäilyttää, että mies oli varmasti tehnyt jotain rikollista, ei hän muuten olisi käyttäytynyt tuolla tavalla. - Lähdetäänkö katsomaan, että näkyykö sitä miestä vielä? Aleksi ehdotti sitten. Realisti minussa huusi, että tämä ei todellakaan olisi asia, johon meidän kannattaisi puuttua, mitä me edes tekisimme miehelle jos sattuisimme löytämään hänet? Ja mistä me tietäisimme, kuinka vaarallinen mies loppujen lopuksi olisi. Mielessäni vilisi jo ties mitä kauhukuvia, mutta samalla sisälläni virkosi pieni seikkailunhalu. Yritin punnita mielessäni eri vaihtoehtoja, mitä tässä tilanteessa nyt kannattaisi tehdä. - Meniks se tyyppi ulos vai? kuului Mirkan kysymys minun vielä pohtiessa, kannattaisiko lähteä mukaan metsästämään tuntematonta tyyppiä. Muut vaikuttivat olevan varmoja siitä, että miehen perään lähdettäisiin, minä taisin olla ainoa joka epäili koko juttua. Pitikö minun aina olla näin varautunut ja varovainen joka asian suhteen? - Joo ulos se tais mennä.. vastasin Mirkalle epäröiden. - Mutta siis, onkohan meidän kuinka järkevää lähteä sen perään, mistä me tiedetään kuinka vaarallinen se voi olla? esitin huoleni muille. - Sori kun hidastan tätä hommaa, meidän pitäis varmaan olla sen perässä jo jos me halutaan löytää se, kiirehdin vielä pahoittelemaan. Minusta meidän kannatti kuitenkin vielä miettiä asiaa, en halunnut että kenellekään kävisi mitään.
|
|
|
|
by Majina on Nov 3, 2019 14:15:41 GMT 2
(Majina) Olin tyytyväinen iltaani, olin saanut jututettua lähes jokaista, toisia enemmän ja toisia vähemmän. Juhlissa oli ilmeisesti vieraillut joku kuokkari myös, jonka perään osa porukasta oli lähdössä. En ollut vielä ehtinyt istua syömään, eikä ollut Dochaskaan kun tältä asiasta kysyin. Menimme siis yhdessä suureen ruokapöytään istumaan, siellä vielä muutama vieras söi rauhassa. Sofia ja Jarkko Purola istuivat suoraa meidän edessämme. Tiesin heidät heti etelässä sijaitsevalta Korpiluodon hevostilalta, josta olin kuullut vain hyvää. Sofia oli puhelias, mikä vain buustasi minunkin puheliaisuutta. Jossain vaiheessa taisimme nauraa vähän turhankin kovaa. Jarkko katsoi huvittuneena vierestä naistaan, joka oli keskustelustamme liekeissä, taisimme jutella ainakin hevosten huonosta käytöksestä. Purolat antoivat itsestään hyvän ja asiallisen kuvan, tykkäsin. Keskustelu katkesi Iitu Karanevan kirotessa kaatunutta juomaansa. Tilanne oli huvittava ja mielestäni myös suloinen Iitun heti pahoitellessa hirvittävästi. Kävimme hakemassa keittiöstä lisää paperia ja näin tilaisuuteni tulleen. "Hei muuten, onko sulla ollut ihan kiva ilta? En oo varma tunsitko ketään etukäteen?" kyselin ystävälliseen sävyyn nuorelta tytöltä. Palasimme pian muiden seuraan ja siivosimme kaatuneen juoman yhdessä. Dochas oli sillä välin aloittanut keskustelun Nio Luosujärven ja Karl Rajaniemen kanssa, ja se näytti etenevän ongelmitta. En viitsinyt tunkea mukaan, vaikka tykästyinkin sivusta hetken seurattuani erityisesti Karliin, jolle tyydyin vain hymyilemään pitkään. Molemmat pojista olivat todella kohteliaita ja pukeutuneet niin hienosti. Aloin kuitenkin jututtaa sivussa ollutta Eeva Kesolaa, jonka tallista olin kuullut paljon. Kyselin, miten hänen melko tuoreella tallillaan menee ja pystyin samaistumaan moneen, kun itsekin olin vasta Ansamaan ns julkaissut ulkopuolisten vierailtavaksi. Kävimme mukavan ja rennon keskustelun tallin ylläpitämisestä ylipäätään. Myös niistä huonoista puolista hyvien ohella. Aloin olla täynnä ja yritin saada Dochasin huomion, joka edelleen jutteli samaisen Hallavalaisen poikakaksikon kanssa. "Kello alkaa olla pian sen verran että ekat vieraat alkaa lähtä, niin mennäänpä me jo tuonne eteiseen päin" pyysin samalla käskien. Dochasilla meni hetki lopetellessa keskustelua, mutta lopulta tämä käveli perässäni sanomaan heippoja lähtijöille.
|
|
|