Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 6, 2020 18:37:57 GMT 2
Hannaby Hanami week - suljettu roolipeli - sijoittuu tapahtumaan Hannaby Hanami week, 6.5.2020
- mukana hahmot: Mirka, Aleksi (Silvia)
Olin lähtenyt Juliuksen kyydillä katsomaan Hannaby Hanami kisoja. Montaa ei Ansamaasta siellä kisannut, mutta ainakin Majina. Olin ostanut lipun B-katsomoon. Ennen kuin menisin istumaan paikalleni katsomaan esteluokkia, lähdin kohti eri ruokakojuja. Ympärillä tuoksui vahvasti grillin tuoksu. Suuntasin ensin ostamaan täytetyn sämpylän, sillä alkoi olla jo aamupalan jälkeen nälkä. Joskus olisi aika siistiä päässä kisaamaan ulkomaille, mutta pitäneen katsoa mitä Artun kanssa tekee. Jatkoin matkaa erilaiselle kojulle, josta sai ranskalaisia. Niiden näkeminen sai suorastaan veden kielelle. Otin niitäkin mukaani ja lähdin kävelemään kohti katsomoita. Kilpailualue oli todella upea. Varsinkin linnan puutarha oli ihanan kukoistava ja värikäs. Mielestäni kisoja oli aina mielenkiintoista katsoa, vaikka tällä kertaa ei minulla varsinaista seuraa ollutkaan. Lipunkin olin hankkinut tietämättä kenen vieressä sitä istuu. Vilkaisin nopeasti kentälle, kun joku ratsukko pamautti puomin alas. Oli viimeinen este, joten varmasti ärsytti. Käänsin katseeni takaisin eteenpäin ja lähdin kävelemään katsomon portaita ylös.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 6, 2020 20:19:24 GMT 2
[Aleksi] "No niin, tsemppiä!" taputin Eliaksen selkää hymyillen, kun tämä saapui verryttelyalueelta kisa-areenan laidalle mustanhopean tammansa selässä. "No kiitti kiitti", tämä henkäisi, kun lähdin kävelemään kohti katsomoa. Sieltä näkisi serkkumiehen suorituksen paremmin. Oli ihan kivaa, etten itse kisannut keskiviikkona tai torstaina. Kerkesi keskittyä paremmin muiden suorituksiin ja tutustumaan kaupunkiin. Ja sitä paitsi alkuviikon luokat olivat sujuneet varsin hyvin, sillä muutama ruusuke oli jo kahmittu kotiin vietäväksi. Raivatessani itselleni tietä ihmisvyöryn läpi, kuului ympäriltä paljon heipodeitä ja muuta epämääräisen kuuloista hölötystä. Hiton ruotsalaiset. Seisahduin lähelle kentän aitaa, katsomon alapäätyyn. Tatuoidut käsivarret tulivat esiin, kun käärin hihoja lyhyemmäksi. Ilma oli lämmin. Säpsähdin, kun joku kiljui yhtäkkiä korvan juuressa. Takana oleva täti-ihminen oli ilmeisesti ratsukon, joka juuri ylitti radan viimeisen esteen, suuri fani. Kääntyessäni mulkaisemaan naista, huomasin kauempana tämän takana tutut, ruskeat hiukset. Ei helvetti... Ei kai se vaan ollut se, jonka sen kuvittelin olevan? Yritin vilkuilla innokkaasti hyppivän naisen taakse, mutten nähnyt enää mitään. Kai mä olin vain kuvitellut ihmisvilinään tutut kasvot. Seuraavaksi radalle kuulutettiin Elias Vihiniemi ja Hestia Caterina, jolloin soin ratsukolle raikuvat taputukset ja keskityin jälleen siihen, mitä kisa-areenalla tapahtui.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 6, 2020 21:28:37 GMT 2
Seurasin hetken aikaa ratsukoiden suorittamista, kunnes tajusin unohtaneeni kokonaan juoman. Ilmankos sämpylän syöminen oli hidasta ja vaivalloista. Ranskalaiset meinasivat jäädä jo matkan varrelle, joten nousin ylös ja lähdin hakemaan juotavaa. Portaita alas tullessa kuulutettiin Elias Vihiniemi ja hevonen, jonka nimestä en saanut kunnolla selvää. Ratsastajan sukunimi soi heti korviin. Muistelin, että Vhiniemihän oli se talli missä Silviaa kävin auttamassa ja talli missä Aleksi käy. Mahtoikohan hän olla myös täällä? Tai no, mitä mä edes välitän. Olkoot tai olkoot olematta. Tyhjensin pääni ajatuksista ja suuntasin jälleen kojuille. Teki mieli ihan tavallista kokista, jota löytyi useammasta kylmäkaapista. "Kan jag har en coca-cola?", kysyin niin hyvin kuin osasin. Myyjä ymmärsi ja antoi pienen pullon kylmästä. Maksoin kortilla lähimaksulla ja lähdin kohti katsomoita ranksalaiset toisessa kädessä.
Kävelin reipasta tahtia takaisin, jotta mahdollisimman vähän jäisi näkemättä. Käännyin katsomon nurkalta, jolloin törmäsin johonkuhun, joka tuli nurkan takaa. Ranskalaiset lensivät kädestäni maahan. Suuni loksahti auki katsoessani maukkauiden ranskalaisten hukkaan menemistä. Se meni kuitenkin nopeasti kiinni tajutessani kehen olin törmännyt. Ilmeeni muuttui vakavaksi. Edessäni seisoi Aleksi, joka tällä hetkellä oli ehkä viimeinen ihminen johon halusin törmätä.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 8, 2020 19:43:37 GMT 2
[Aleksi] Olisi pitänyt uskoa vaan omia silmiään ja luikkia jonnekin kauas karkuun. "Voi ei, anteeksi!" kerkesin huudahtaa, kun törmäsin johonkuhun ja tämän ranskalaiset lensivät pitkin maita ja mantuja. Melkein samalla sekunnilla huomasin sen olevan Mirka. Ei. Ei nyt. Ei täällä. En osannut sanoa mitään, tuijotin vaan naista ja olisin halunnut kadota samalla sekunnilla. Millä helvetin tuurilla törmäsin tuohon naiseen juuri täällä, Ruotsissa? "Tuota..." kerkesin aloittaa, mutta ennen kuin kerkesin sanoa mitään, keskeytti naisen kipakka ääni lauseeni.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 8, 2020 21:08:55 GMT 2
Aleksi pyyteli anteeksi törmäämistä, mutta taisi syödä sanansa huomatessaan, että minä seisoin hänen edessään. Tunsin, kun viha alkoi valtaamaan oman mielentilani. Kun Aleksi oli tullut kertomaan siitä Rosasta monta viikkoa sitten, loukkaannuin ja hermostuin niin, että potkin hänet pihalle ennen kuin hän ehti mitään muuta sanoa. Ihan oikein tuolle idiootille. "Oishan se pitäny arvata et sä täällä oot ja peruu koko reissu", tiuskaisin reippaaseen ääneen. Hän oli ilmeisesti sanomassa jotain tai yritti vain livetä tilanteesta, mutta keskeytin hänet, sillä turhaan tässä mitään selittelemään. Avasin kokikseni ja otin hörpyn kunnon "bitch" ilmeellä. "Mitäs sille Rosalle kuuluu?", kyselin ärsyyntyneenä ja vittuillaakseni, vaikka oikeasti minua ei kiinnostanut pätkän vertaa. Oikeestaan, mitä edes vielä seison tässä? Jotain Aleksi vissiin yritti jaaritella, mutta otin askeleen sivummalle ja pyyhkäisin hänen ohitse kohti katsomoa. En tullut tänne sen takia, että kuuntelisin jotain huupahaapa selittelyjä. Ei tohon tilanteeseen voi edes keksiä mitään selitystä, mikä tekisi asiasta yhtään oikeampaa. Ja ei, tässä ei todellakaan ole mitään väärinkäsitystä, ainakaan minun puoleltani.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 8, 2020 21:56:11 GMT 2
[Aleksi] Mirka suhtautui yhtä riemukkaasti näkemiseeni kuin viimeksikin. Eli alkoi kailottaa kovaan ääneen sitä, miten perseestä olin. Ympärillä olevat ihmiset alkoivat kiinnittää meihin huomiota kulmiaan kohotellen. Jes. Juuri tätä toivoinkin juuri tähän hetkeen. Kaiken lisäksi Mirka alkoi kysellä Rosasta, josta hän ei tiennyt yhtään mitään. Eikä ollut ilmeisesti edes halukas tietämään. Mä pyöräytin vain silmiäni ja suljin suuni. En halunnut nostaa mitään metakkaa tässä kaikkien keskellä ja musta tuntui ihan turhalta alkaa edes selittämään mitään enää tässä vaiheessa. Ei sitä kuitenkaan kiinnostaisi. Me oltiin oltu Rosan kanssa yhdessä vielä talvella. Tai niin mä olin ainakin kuvitellut. Mä en nimittäin tosiaankaan ollut Rosan ainoa, vaikka olinkin siinä uskossa ollut. Pettämisen jälkeen nainen oli vielä kehdannut sanoa, että eihän me muuta kuin hengailtu. Ja sen jälkeen se käyttäytyi kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan - soitteli viikoittain ja pisti viestiä vähän väliä. Aina se olisi ollut ilmaisen valmennuksen tai hevosenhoitajan tarpeessa. Ja välillä ilmeisesti ihan jonkin muunkin tarpeessa. Naisesta tuntui olevan mahdoton päästä eroon ja silti se kohteli mua kuin paskaa. Leikki mun tunteilla, selitti aina uudestaan ja uudestaan ummet ja lammet siitä, kuinka tärkeä oon. Enkä mä ollut puhunut siitä oikeastaan kellekään. Hävetti liikaa. Rosa oli pilannut mun ystävyyssuhteita Hollannissa ja nyt se näköjään oli onnistunut tekemään niin jo Suomessakin. Juuri tämän vuoksi en ollut halunnut edes mainita koko ämmän nimeä Mirkalle.
En saanut sanottua mitään. Tuijotin vain Mirkan vihaa leiskuviin silmiin. Sitten vilkaisin taas ympärilleni. Yhä useampi tuntui kiinnostuvan siitä, mitä kentän laidalla tapahtui. Siinä vaiheessa, kun tunsin kyynelien polttelevan silmäkulmiani, laskin katseeni maahan ja lähdin kävelemään toiseen suuntaan niin nopeasti kuin jaloista lähti.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 8, 2020 22:23:48 GMT 2
Olin jo menemessä jälleen portaita ylös, kunnes mieleen juolahti, että voisi hakea uudet ranskalaiset. Halusin nopeasti vain päästä pois sen mihen luonta, että unohdin jo koko perunasuikaleet. Käännyin siis taas kohti kojuja ja tulin pari askelmaa alas. Näin Aleksin kävelemässä juuri pois päin. "Mikä tota vaivaa?", mietin ääneen, sillä mies näytti ihan pieneltä pojalta, jolta oli juuri koiranpentu karannut. Ei sen pitäs tollane olla, ku ite on tienny mitä tehny. Mä oon se jota on kusetettu. En ollut aijemmin ajatellut yhtään, että ollaan ihmisten keskellä. Nyt sitten useampi ihminen vieläkin tuijotti mua. Katsoin heitä samalla mitalla takaisin, joka toimi aina, kun joku tuijotti. Näköjään myös Ruotsissa. Pakko tunnustaa, että tässä voisi olla jotain muutakin, mutta suurinpiirtein tiedän homman nimen. Kaikki sen tietää. Lopetin tyhjänpäisen ajattelun ja jatkoin matkaa kojuille. Vilkaisin vielä kerran kuitenkin. "Miks se nyt oikeesti on noin allapäin", pohdiskelin samalla katsoen jo pitkän matkan päässä laahustavaa Aleksia. Vilkaisin sitten kojuja, mistä tuli jo ranskalaisten tuoksu. "Äääh, hemmetti", mutisin ja lähdin reippaasti kävelemään miehen perään.
Saatuani hänet kiinni kosketin kädellä tämän olkapäätä ja siirryin hänen eteen. "Mikä tää juttu nyt on? Miks oot näi...tämmöne", kysyin ihmeissäni ja osoitin käsillä miehen alakuloisuutta. Näytti, että hän melkein olisi itkenyt, mutta en tiedä. En uskoisi.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 8, 2020 22:33:25 GMT 2
[Aleksi] Yllätyksekseni Mirka oli lähtenyt perääni ja saavutti mut lähellä kisapaikan infopistettä. Tällä kertaa äänensävy ei ollut enää niin vihainen. Pyyhkäisin äkkiä silmänurkkaani kädelläni ja pysähdyin hetkeksi. Vaikka Mirka laski kätensä olalleni, en katsonut tätä silmiin. En halunnut nyyhkyttää siinä kaikkien keskellä, enkä kestäisi naisen syyllistävää katsetta. Olin ollut niin masentunut viimeiset pari viikkoa ihan koko elämän suhteen, että kaikki tuntui purkautuvan nyt kerralla tässä. En pystynyt enää pakenemaan tilannetta. Huokaisin syvään, kun Mirka kysyi ääneen, että mikä tää juttu on. "Voitaisko me mennä vähän rauhallisempaan paikkaan?" kysyin, kun huomasin parin ohikulkijan taas tuijottavan. Ilmeisesti myöskään ruotsalainen mies ei itkenyt. "Mun hevonen on tuolla talleilla tarhassa. Siellä ei varmaan oo tällä hetkellä niin paljoa porukkaa", mutisin katseen harhaillessa ihmisestä toiseen.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 8, 2020 23:12:41 GMT 2
Ennen kuin Aleksi sanoi mitään, pysytin jo näkemään, ettei kaikki ollut hyvin. Hän vältteli minun katsettani ja selvästi yritti olla itkemättä. En ollut koskaan nähnyt häntä tällaisena. Yritin miettiä päässäni kuvioita, että mikä tämän sotkun juoni nyt oikeasti oli. Aloin epäilemään omia johtopäätöksiä. Mitä jos oon ollu aivan väärässä kaikesta ja ollut vihainen aivan turhaan. Aleksi sai sanoja suustaan ja kysyi, jos mentäisiin johonki rauhallisempaan paikkaan. Kuulemma hevosensa olisi jossain tallien luona. Ilmeisesti hän oli tullut kisaamaan. Tai no, miksi muuten hän olisi täällä. Mietin hetken Aleksin ehdotusta, kunnes vastasin myöntävästi. Samassa hän lähti heti kulkemaan talleille päin.
Koko kävelymatkan ajan kumpikaan ei sanonut sanaakaan. Minä kävelin viistosti Aleksin takana, kun hän käveli katse eteenpäin suunnattuna. Välillä ohitimme opastuskylttejä, missä kerrottiin nuolen avulla, että tallit olivat meidän etenemissuunnassa. Hiljaisuus pisti miettimään, että mitä jos olen itse ollut kokoajan väärässä ja nyt pilannut kaiken. En halunnut kuitenkaan uskoa asian olevan niin. Oikeastaan, en halunnut uskoa, että olisin niin tyhmä ja ymmärtänyt kaiken omalla tavalla päin mettää.
Saavuimme vihdoin ison tallirakennuksen luokse. Pakko sanoa, että miljöö oli täällä aika huippu. Hetken päästä Aleksi vihdoin pysähtyi. Pysähdyin itsekin ja katsoin, kun hän kääntyi ympäri. En pitänyt yhtään ääntä, vaan odotin, että mies puhuisi.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 8, 2020 23:32:32 GMT 2
[Aleksi] Koko kävelymatkan aikana kumpikaan ei sanonut mitään. Mielessä pyöri ainakin tuhat asiaa ja tuntui, etten voisi muodostaa yhtäkään järkevää lausetta. Talleille saavuttuamme nappasin Fellun harjakorin ja ohjasin Mirkan perässäni tallien taakse tarhoille. Hiljaisuus vallitsi yhä välillämme. Fellu tuli heti höristen vastaan aidalle ja pujahdin ketterästi toiselle puolelle aitalankkuja pituudestani huolimatta. Orin läsnäolo tuntui rauhoittavalta. Syötin sille pari porkkanan palaa taskustani ja silitin ruunikon kaulaa. Mirka jäi nojailemaan toiselle puolelle aitaa ja taisi Fellun huulet käydä tuttavallisesti sipaisemassa tytön paidan helmaakin. Aloin harjata korkean orin karvaa hartaasti ja toivoin, ettei Mirka kyllästyisi hiljaisuuteen. Lopulta keräsin itseni ja aloitin rauhallisesti ihan alusta. Siitä viime syksystä, kun Rosan tapasin. Ei se mitään rakkautta ensisilmäyksellä ollut. Rosa oli ollut mulle aluksi kaveri, mutta nainen oli itse osoittanut kiinnostustaan. Ja sitten kun olin osoittanut sitä takaisin, oli tämä tehnyt temppunsa. Kerroin tarinan perusteellisesti ja ehkä vähän hitaastikin, sillä halusin säilyttää rauhallisen olotilani. Nyt ei olisi hyvä hetki alkaa poraamaan. Siitä huolimatta en ottanut Mirkaan mitään pitkää katsekontaktia, sillä en tiennyt miten hän asiaa käsittelisi ja mitä tämä edes ylipäätään ajatteli. Vilkaisin vain välillä, millainen ilme tällä oli, mutten juuri saanut siitä irti ainakaan mitään selkeitä merkkejä.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 9, 2020 0:27:33 GMT 2
Aleksi ei kuitenkaan vielä avannut suutaan vaan otti hevosensa harjat minun takaa. Sitten hän jatkoi taas matkaa. Tultiin hänen hevosensa Fellun luokse tarhalle. Nuori mies pujahti aitojen välistä hoitamaan hevosta kaikessa hiljaisuudessa. Jäin itse aidan toiselle puolelle ja nojasin käsillä aitaan, pitäen päätä toisen käden varassa. Katsoin vierestä, kun Aleksi syötteli. Tämä hiljaisuus sai mieleni vähän rauhoittumaan. Hetken päästä Fellu tuli käymään pyytelemässä herkkuja. "Hei", tervehdin hellästi kuiskaavalla äänellä hevosta. Orii palasi taas Aleksin luokse, jolloin mies jatkoi sen hoitamista. Odotin, että Aleksi saisi edes jotain sanottua. Katselin välillä hevosta, välillä ympärilleni ja välillä vain maata, missä saattoi mennä pari muurahaista.
Vihdoin kuulin Aleksin äänen. Hän alkoi kertomaan hänen ja Rosan jutusta aivan alusta asti. En kommentoinut välissä mitään, vaan pelkästään kuuntelin, nyt kun vihdoin olin antanut hänelle tilaisuuden puhua. Minusta rupesi tuntumaan todella pahalta, kun mies kertoi Rosan pettäneen ja olleen muutenkin ikävä. Eli tämän koko ajan se syntipukki on ollut ennemminkin Rosa kuin Aleksi..... Ja minä. Kaiken tuon kertoman jälkeen he tuskin olisivat enää yhdessä. Olen siis turhaan monta viikkoa vihoitellut ja syytellyt tätä miestä. Mahdollisesti siis pilannut aivan kaiken, koska olen ollut aivan tyhmä ja ääliö. Miten voinkaan olla niin ajattelematon? Päässäni pyöri vain ajatukset, kuinka olen tehnyt suuren virheen. Olin aiheuttanut varmasti paljon harmia näiden viikkojen aikana. Ja miksi? Koska en viitsinyt kuunnella, koska en antanut hänen ikinä selittää. Ajatukset saivat näkökenttäni sumenemaan, kun silmäni alkoivat vetistää. Käännyin ympäri, selkä Aleksiin päin ja yritin estää ripsivärien leviämisen. Tietenkin itkemisen seurauksena aloin niiskuttamaankin. Voisinko vaan olla itkemättä?
Hetken päästä kuulin askeleita. Nostin katseeni maasta ja näin jonkun naisen. Käännyin takaisin Aleksiin päin, jolloin näin heti tämän ilmeestä, että hän tunsi tuo naisen. "Ai seki on täällä?", kysyin hiljaa epätoivoisella katseella. Kysyessä Aleksin ilme muuttui taas erilaiseksi, josta selvästi sai luettua, että kyseinen nainen oli Rosa. Eikö tämä juttu ollut jo ohi? Voiko tämä enään pahemmaksi mennä?
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|
Eksoottinen Elefantti

Lähettänyt Silvia K : May 12, 2020 23:09:22 GMT 2
[Aleksi] Mirka ei kerennyt sanoa juuri mitään ennen kuin jo havaitsimme lähestyvät askeleet. Siinä paha missä mainitaan. Kuinka ironiseksi tämä voisikaan vielä mennä? Tulija oli nimittäin Rosalie. Mallinvartaloinen blondi keikisteli paikalle omistajan elkein, eikä ollut huomaavinaankaan Mirkaa, joka seisoi yhä tarhan aidan vieressä. "Eiks Goldi ookkaan tarhassa?" äänestä kuuli selkeästi naisen hollantilaisen aksentin. Rosa seisahtui niin lähelle, että pystyin haistamaan tuulahduksen Chanelin helvetin kalliista hajuvedestä. Naamassa olevat meikit olivat maksaneet varmaan kaksi kertaa enemmän. "Mä en tiedä", vastasin mahdollisimman rauhallisesti ja vilkaisin Mirkaa, joka oli hiljentynyt jälleen ihan tuppisuuksi. Rosa osasi aina ajoittaa tulemisensa ja menemisensä yhtä hienosti. Blondi nosti toista kulmaansa hiukan kysyvästi ja tuntui sitten yhtäkkiä huomaavan Mirkan olemassa olon. "Ai mutta hei, voisitko sä siivota ton mun hevosen tarhan? Sä oot varmaan joku tallityttö?" Rosa virkkoi ja vilkaisi ruskettuneessa käsivarressaan olevaa kultaista kelloa. "Ööh... En oikeastaan oo", kuulin Mirkan mutisevan hämmentyneen oloisena. Tällöin Rosa viitsi vihdoin katsoa edessään olevaa tyttöä päästä varpaisiin. "Aijaa... Mä vaan luulin noista sun vaatteista", tämä mutisi ja kääntyi sitten katsomaan taas mua. "Mä käyn Nathanielin juttusilla", tämä tokaisi vain ja lähti lanteet keinuen kävelemään taas kohti talleja. Tiesin juttusilla käynnin tarkoittavan todellisuudessa avunpyyntöä hevosen harjaamisessa. Valkoiset ratsastushousut likaantuisivat, jos ne jalassa joutuisi hevosta hoitamaan. Huokaisin syvään, enkä sanonut mitään. Jäin vain odottamaan Mirkan reaktiota.
211 posts
386 ♥
Fleurin omistaja
|
Charmantti Chinchilla
Lähettänyt Mirka D : May 13, 2020 21:03:10 GMT 2
Tuo nainen saapui seuraamme, tai paremminkin Aleksin seuraan. Vaikutti siltä, että olisin ollut pelkkää ilmaa tuolle ylilaitetulle leidille. Rosa tuli Aleksin luokse, kuin he olisivat aivan hyvissä väleissä. Hän kyseli hevosensa olin paikkaa hieman erikoisella äänellä, jonka jälkeen hän yllättäen huomasi minut. Jähmetyin hämmennyksestä, kun Rosa pyysi minua siivoamaan hevosensa karsinan. Miksikä hän minua luuli? Hänen arvatessaan minut tallitytöksi vastasin vain nopeasti, että en oikeastaan. Tunsin, kun nainen oikein tuijotti minua hetken. Sitten tämä totesi, että luuli minun olleen tallityttö vaatteideni takia. Nostin kulmiani ja katsoin, kun Rosa vihdoin lähti seurastamme. Nyt oli äskeinen murtunut olo kaukana. Kehtasi hän loukata minun vaatetustani, kun en edes ollut pukeutunut tallille. Päälläni siis oli mustat lähes ihonmyötäiset reisitaskuhousut ja tumma puolihihainen paita. Jalassakin oli tallikenkien sijaan valkoiset vapaa-ajan lenkkarit nilkkasukkineen. "En kai mä nyt valkosissa kengissä, mitään paskaa lado!", tokaisin vähän kovempaan ääneen ärtymyksestä. En tiedä kuuliko tämä edes. Teki mieli huutaa täysiä, mutta en nähnyt sitä parhaaksi ideaksi tallin lähellä ja ihmisten ilmoilla. Puristin käteni nyrkkiin yrittäessäni purkaa tätä ärsyyntymisen ja turhautumisen määrää johonkin. Kaikki oli tällä hetkellä suorastaan perseestä. Tunsin, kun lakkaamattomat kynteni melkein upposivat kämmeniini jättäen tummanpunaiset jäljet. Avasin käteni ja huokaisin ärsyyntyneesti syvään. Vedin peukaloni kämmenen jälkiä pitkin ja nojasin takaisin aitaan. "Miten sä oot jaksanu tota?", kysyin täysin suoraan. "Ja miks se tuli sun luokse ihan noin vain?", jatkoin ennen kuin Aleksi ehti vastata ensimmäiseenkään kysymykseen.
132 posts
223 ♥
Artun omistaja
|