Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 15:40:41 GMT 2
Seikkailua Mustasaaressa Peli on sulkeutunut, siihen ei siis voi enää osallistua. Viimeinen päivä Mustasaaressa, ennen kuin seuraavana aamuna aloitetaan matka takaisin kohti Ansamaata. Otetaan siis kaikki irti viimeisistä hetkistä saarella, lähdetään yhdessä ratsastamaan ympäri saarta tai kokoonnutaan vaikka nuotion ääreen jakamaan kokemuksia reissusta ja grillailemaan ruokaa. Roolipelin juoni on siis vielä auki, mitä tahansa voi tapahtua.
Peliin voi osallistua kuka vain retkellä mukana oleva hahmo. Tällä hetkellä mukana ovat: Anni, Saaga
Roolipeli sijoittuu torstaihin, 8.8. Pyritään lopettamaan roolipeli viimeistään 9.8. illalla, katsotaan tietysti mikä on tilanne silloin, mutta tarkoitus olisi ettei peli veny ihan loputtomiin. Roolipelissä ei ole tiettyä järjestystä, voit siis kirjoittaa oman tekstisi milloin vain.Roolipelin aloitus (Annin näkökulma)Retki Mustasaaressa alkoi lähestyä loppuaan, huomenaamulla lähdettäisiin jo ratsastamaan takaisin Ansamaahan. Perillä olisimme vasta lauantaina, mutta kuitenkin. Täytyi ottaa kaikki mahdollinen irti, kun täällä saarella vielä olimme. Täällä olisi varmasti vielä paljon nähtävää, vaikka toki oltiin jo nähty ja koettu paljon - mieleenpainuvinta oli yöllinen aarrejahti ja erikoiset kaulakorut. Tänään haluaisin ehkä lähteä ratsastamaan, mutta piti kuunnella mitä muut retkeläiset halusivat tehdä. Yksin ei tehnyt mieli tehdä oikeastaan mitään, olisin todennäköisesti eksynyt, oli tämä sen verran tuntematon paikka minulle. Ei meidän olisi pakko ratsastaa, voisimme kyllä lähteä esimerkiksi kaupunkiinkin, sielläkin voisi olla vaikka mitä mielenkiintoista. "Onko sulla tälle päivälle suunnitelmia?" kysyin samassa mökissä kanssani majoittuvalta Saagalta. "Mä ajattelin ehkä lähteä ratsastamaan tai kaupungille katsomaan mitä sieltä löytyy", kerroin ajatuksistani naiselle. Pääasia, että jotain tehtäisiin, mökissä aika kului melkoisen hitaasti.
539 posts
876 ♥
Vatun kärsivällinen kesyttäjä
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 8, 2019 15:48:19 GMT 2
Niin se reissu Mustasaaressa vaan rupesi lähenemään päätöstään. Paljon oli nähty, mutta siltikin tuntui että jotain olisi vielä kokematta. Mietin, että tänne voisi ehdottomasti palata joskus uudestaankin. Rakastin saariston luontoa ja raikasta meri-ilmaa. Makasin mahallani omalla pedilläni mökissä ja selasin puhelintani kämäisellä netillä. Havahduin, kun mökkikämppikseni Anni kysyi multa päivän suunnitelmia. "Mä ajattelun ehkä lähteä ratsastamaan tai kaupungille katsomaan mitä sieltä löytyy", hän kertoi omia suunnitelmiaan. "No itse asiassa mua kiinnostais vähän kierrellä noita kaupungin pikkupuoteja", vastasin Annille nojaten leukaani käteen. "Mä oon ratsastanut nyt suunnilleen joka päivä niin Unikko on varmaan tienannut lepopäivän ennen lähtöä", jatkoin vielä ja nousin istumaan.
~Avatar on Majinàn piirtämä! ♥Ansan Ulpukka 12/05/21-> ♥Kaapon huoltaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 16:25:05 GMT 2
Saaga kertoi kiinnostuksestaan lähteä kaupunkiin katsomaan sieltä löytyviä pikkupuoteja. Outoa kyllä, en ollut vielä käynyt kaupungissa kertaakaan, vaikka olimme olleet täällä jo useamman päivän. "Kuulostaa hyvältä", vastasin. "Ehkä Vatullekin tekee välillä hyvää pitää vapaapäivä, vaikka se varmaan onkin huomenna sitten tavallistakin energisempi", mietin naurahtaen. Voisihan sitä illalla käydä vaikka taluttelemassa, että se saisi edes vähän liikuntaa, tai sitten vaan yritän kestää super energisen Vatun. Mutta no, ei kai sille kauheasti enempää virtaa pysty kertymään, ainakin siltä se tuntui. "Millähän me päästään sinne kaupungille? Onkohan täällä pyöriä, vai jaksaako sinne kävellä?" tuumin.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 8, 2019 17:24:08 GMT 2
Anni myöntyi mun ehdotukseen ja nyökkäsin innostuneena. Anni tuumasi, että Vattukin voisi pitää vapaapäivän, vaikka se saattaisikin olla huomenna normaaliakin energisempi. Se oli totta, Vatun tuntien rauhallinen päivä usein kostautui, mutta emmeköhän me jotenkin saa handlattua. Ainakin toivon niin. En halunnut paluumatkallekaan mitään suurempia häppeninkejä. "Millähän me päästään sinne kaupungille?", Anni tuumaili ja mietti saisimmeko pyörät käyttöömme vai jaksaisimmeko kävellä. "Mun mielestä tossa oli jotain lainapyöriä joita saa ottaa, ehkä se menee pikkasen rattoisammin se matka pyörällä kun kävellen", kohauttelin olkiani ja kurkkasin mökin ikkunasta ulos. Näin hiukan etäämpänä lainapyörät, joita saimme mun käsityksen mukaan vapaasti lainata. "Välillä tollanen kapeempi ratsu alle", virnuilin vielä.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 17:56:03 GMT 2
Mökkejen lähistöllä näkyi olevan pyöriä, joten päätimme lähteä matkaan niillä. "Välillä tollanen kapeempi ratsu alle", Saaga sanoi virnuillen ja sai minut naurahtamaan, minun mielestäni tuo oli aika hauska heitto. Pyörät olivat hieman aikaansa eläneitä, ja toinen oli vähän ruosteessakin. "Kai nää ihan hyvin kulkee silti", sanoin ja hyppäsin ruostuneen "ratsuni" selkään. Saagan pyörä nitisi oudosti, mutta eiköhän se kasassa pysyisi. Poljimme kohti kaupunkia leppoisassa kesäpäivässä, ilma oli ehkä noin 20 asteista ja aurinko pilkotti välillä pilvien takaa. Tuuli kävi aika vilpoisasti, mutta sää oli silti miellyttävä. Saavuimme kaupunkiin lyhyen pyöräilymatkan jälkeen. Siellä toden totta oli kaikenlaisia pikkupuoteja, jotka oli pystytetty mukulakivikadun molemmin puolin. Ne myivät toinen toistaan erikoisempaa tavaraa, varmasti niistä löytyisi ihan mitä tahansa pystyi kuvittelemaan. Kaupungissa oli sympaattinen, vanhanaikainen tunnelma. "Onpa söpöjä puoteja", sanoin ihastellen ja katselin ympärilleni. "Minnehän sitä menisi ensimmäisenä?"
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 8, 2019 18:59:29 GMT 2
"Kai nää ihan hyvin kulkee silti", Anni totesi kun saavuimme hieman elähtäneiden lainapyörien luo. Lähdimme matkaamaan kaupunkiin, ja mun pyöräni nitisi oudosti. Purin hammasta jännittäen, kantaisiko pyörä mut perille asti. Ja kantoihan se, kaikeksi onneksi. Hengähdin vasta perillä kunnolla, kun jätimme pyörät telineeseen. Onneksi oli ihan lämmin ja hyvä sää, koko reissun sää oli suosinut meitä ihan kiitettävästi. Mulla oli silti huppari, sillä tuuli kävi jonkin verran ja mä palelin helposti. Henkäisin ihastuksesta kun katselimme suorastaan suloisia puoteja mukulakivikadun varrella. Kaupunki toi mieleen vanhan ajan, taloja ei varmaan oltu juuri uusittu ainakaan sitten 50-luvun. Ne olivat värikkäitä ja kotoisan näköisiä. "Onpa söpöjä puoteja", Anni totesi ja en voinut muuta kuin nyökytellä innoissani. "Minnehän sitä menisi ensimmäisenä?", tuo jatkoi. "No älä, siis aivan käsittämättömän söpö kaupunki. Ihan kun jostain sadusta", sanoin itse. "Mennäänkö järjestyksessä....?", kysyin varovasti, sattumoisin ensimmäinen vastaantullut puoti olisi suklaapuoti ja sillä ei todellakaan ollut mitään tekemistä sen kanssa, että halusin juuri sinne ensimmäisenä. *Kröhöm.* Hipsin aavistuksen nopeammin askelin ovesta sisään, ja kuulin kellon kilkahtavan kun astuin puotiin.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 19:17:09 GMT 2
Päätimme käydä jokaisessa puodissa järjestyksessä, sehän oli loogista. Seurasin Saagaa, kun tämä lähti astelemaan nopeasti suklaapuodin sisäänkäyntiä kohti. Oven käydessä kello kilisi suloisesti toivottaen meidät tervetulleeksi. Puoti oli yllättävänkin iso, vitriineissä ja hyllyillä oli esillä erilaisia suklaita, niiden määrä meinasi jo alkaa huimaamaan. Melkein heti sisäänkäynnin vieressä oli kassa, jonka pöydän takana seisoi ystävällisen oloinen vanhempi nainen. Hänen silmänsä kirkastuivat silminnähden, kun hän näki meidät ja nainen hymyili lempeästi. "Päivää, arvon naiset", tämä tervehti kohteliaasti. Hän kohensi päässään olevaa, hieman harmaantunutta hiusnutturaa. "Voin esitellä puotia teille, jos haluatte", hän tarjoutui siihen perään. Ei esittelystä haittaakaan olisi, joten lähdimme seuraamaan naista, kun hän kertoi puotinsa antimista ja historiasta selvää ylpeyttä äänessään. "Itse tehtyjä", hän sanoi ja nosti eteemme tarjottimen, joka oli täynnä koristeellisia, eri muotoisia ja värisiä suklaakonvehteja. Saimme ottaa Saagan kanssa yhdet maistiaisiksi, ja voin sanoa, että en ollut ikinä syönyt niin hyvää suklaata. "Mun on varmaan pakko ostaa rasiallinen, tai kaksi", sanoin Saagalle, jonka silmät tuikkivat innosta. Itsekin olin innoissani, kuka nyt ei suklaasta tykkäisi?
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 8, 2019 19:39:55 GMT 2
Aivan ihana vanhempi rouva toivotti meidät tervetulleeksi puotiin, ja lisäksi tarjoutui vielä esittelemään puotia. "Kuulostaa kivalta!", totesin ennen kuin Anni ehti sanoa mitään. Kuitenkin hänkin vaikutti olevan ok pienen esittelykierroksen kanssa. Saimme maistaa yhdet konvehdit, ja makunystyräni eivät olleet kokeneet koskaan mitään niin samettisen täyteläistä ja herkullista. "Voi hyvä ihme", suustani pääsi kun silmäni laajenivat haltioituneena. "Mun on varmaan pakko ostaa rasiallinen, tai kaksi", Anni sanoi mulle ja en voinut olla muuta kuin samaa mieltä. "Mä ostan vaikka kolme", sanoin vaikka se olikin vähän liioittelua. Kaksi rasiaa riittäisi mulle, ainakin vähäksi aikaa. Ihastelin valikoimaa pitemmän tovin ja valitsin mukaani pari sydämenmuotoista konvehtirasiaa. "Ihan mulle vaan, kumppania ei löydy kelle voisin sydänrasioita lahjoittaa", mutisin muka katkerana mutta hymyilin ja kiitin innoissani puodin pitäjää, kun otin vastaan ostokseni. Jäin sen jälkeen odottelemaan, että Anni olisi valmis. Musta tuntui kuin olisin oikeasti ollut jossain satukaupungissa.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 20:07:23 GMT 2
Lähdimme puodista tyytyväisinä konvehtiemme kanssa, olimme molemmat ostaneet itsellemme kaksi rasiaa. "Olipa ihana paikka", henkäisin ihastuneena kun olimme jo suuntaamassa kohti seuraavaa paikkaa. Katu oli satumaisen kaunis hienoine, värikkäine puoteineen, mutta yhtäkkiä silmäni kiinnittyivät johonkin, joka erottautui katukuvasta selkeästi. Se oli vähän karumman näköinen paikka syrjemmässä pääkadulta. Erotin kuitenkin selvästi kyltin, jossa luki suurin tikkukirjaimin "Ennustaja". Pienen puodin puuovi oli auki niin, että näin sisällä olevan hyvin hämärän valaistuksen. Paikka näytti aika autiolta, ainakaan siellä ei kuhissut asiakkaita. "Mikähän toi on?" mietin ääneen ja osoitin paikan Saagalle. Olin kuitenkin jo niin kiinnostunut paikasta, että en vaan voinut vastustaa kiusausta mennä sinne, vaikka se ei olisikaan ollut järjestyksessä seuraavana. Lähdin harppomaan sitä kohti päättäväisenä. "Käydään vaan nopeesti vilkaisemassa", selitin Saagalle matkalla. Pysähdyin kuitenkin hieman ennen kuin menin sisälle, koska minua alkoi epäilyttämään, kannattaako paikkaan sittenkään mennä. Entä jos meidät kirottaisiin tai jotain? "Uskalletaanko me mennä sisälle?" kuiskasin Saagalle. Ovi oli avonaisena vieressämme, sisällä kuulosti olevan hiiren hiljaista. Odotin jännittyneenä Saagan vastausta.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 8, 2019 20:32:35 GMT 2
Jatkoimme matkaamme tyytyväisinä kohti seuraavaa puotia. Mulle jäi todella hyvä mieli tuosta pienestä, valloittavasta suklaapuodista. Annin huomio kiinnittyi aivan yllättäen johonkin merkilliseen. "Mikähän toi on?", kuulin hänen tuumaavan ja katsoin hänen osoittamaansa suuntaan. Siellä oli joku karuhko tönö, joka oli syrjemmässä muista liikkeistä. Se ei näyttänyt kovin houkuttelevalta ja vilkaisin Annia epävarmana. Ennustaja, siinä luki. Anni lähti päättäväisesti astelemaan sitä kohti ja mulla ei oikeastaan ollut muuta vaihtoehtoa kuin seurata. Anni sanoi, että kävisimme vain nopeasti vilkaiemassa sitä. Mulla tuli jotenkin kylmät väreet koko tönöstä. Se ei ollut ollenkaan söpö ja kotoisa niinkuin kadun muut talot. "Uskalletaanko me mennä sisälle?", Anni kuiskasi. "Nyt en osaa sanoa varmaksi, mutta luulen et meitä tulee kaduttamaan myöhemmin jos me ei käydä sitä katsomassa", takeltelin hieman epävarmana. Kuitenkin jollain kierolla tavalla tuo paikka kiehtoi minua. Henkäisin syvään. "Ok, mennään", sanoin ja livahdin avoimesta ovesta sisään. Vastaan pelmahti parfyymimainen haju, joka muistutti vanhan naisen hajuvettä tai jotakin ulkomaalaista suitsuketta. Hieman mausteinen ja ummehtunut tuoksu, kautta haju.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 8, 2019 21:38:25 GMT 2
Ennustajan puodissa oli eriskummallinen tuoksu, josta ei osannut sanoa, oliko se hyvä vai huono. Valaistus oli niin hämärä, että siellä tuskin näki edes eteensä. Puodin perällä oli kuitenkin pöytä, jota koristi tummansininen, kaunis liina ja vanhan näköinen, lasinen lamppu. Sen ääressä oli tummanpuhuva, itämaalaisen näköinen nainen, joka pysytteli ihan hiljaa. Katsoin naista nopeasti, koska en halunnut jäädä tuijottamaan, mutta ehdin huomata naisella olevan pitkät, mustat hiukset ja kasvoissaan jonkin sortin kasvomaalaus. Iältään nainen oli ehkä suurin piirtein nelikymppinen. Suoraan sanottuna paikka oli aika karmiva, mutta olimme joka tapauksessa päättäneet mennä sinne, koska Saaga oli arvellut meitä kaduttavan, jos jätämme tilaisuuden väliin. Puodin hyllyillä oli erikoisia tavaroita, joita tutkailin kiinnostuneena. Siellä ei todellakaan ollut mitään hernekeittopurkkeja (koska hernekeittoa tavallisempaa asiaa ei ole olemassa), vaan kaikenlaisia keitoksia ja liemiä, joista ei saanut selvää, mitä ne olivat. Sieltä löytyi kuitenkin myös hieman tavallisemman näköisiä tavaroita, esimerkiksi teepaketteja. Otin käteeni erään värikkään teepaketin, jossa oli vieraan näköistä tekstiä. Mietin, että se saattaisi ehkä olla hindiä, mutta en mennyt asiasta takuuseen. Tekstin alapuolelle oli liimattu pieni lappu, jossa luki ilmeisesti tämän vieraan kielen suomennos: "Elämän ja kuoleman tee." "Teille molemmille ennustukset, vain viidellä eurolla", kuului puodin perältä matala ääni. "Saatte sen kaupan päälle", ääni jatkoi, tarkoittaen ilmeisesti tätä elämän ja kuoleman teetä. En tosin ollut varma, halusinko teetä, jonka ainesosista minulla ei ollut mitään tietoa, kun paketissakaan niitä ei lukenut. Eikä teen nimikään kovin houkutteleva ollut. En sanonut mitään, mutta katsoin Saagaa epäröiden ja toivoin, että hän sanoisi, mitä hemmettiä me tekisimme. Itse olisin halunnut kieltäytyä ystävällisesti naisen tarjouksesta ja lähteä puodista vähin äänin, mutta toisaalta minua kiinnosti, mitä ennustuksia naisella olisi minulle kerrottavana. Saattaisihan tämä homma olla ihan hölynpölyä, sillä oli vaikea uskoa, että kukaan olisi oikeasti pystynyt näkemään tulevaisuuteen... Mutta ehkä viisi euroa ei niin kauhea menetys olisi, vaikka ennustukset menisivätkin metsään.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 9, 2019 14:47:56 GMT 2
Paikka oli totaalisen karmiva, ja mua melkein pelotti että meidät säikäytetään kohta tai jotakin. Hyllyt notkuivat kaikennäköistä epämääräistä mönjää sisältäviä purnukoita. Puodin perällä näin erikoisella tavalla hyvin kauniin naisen, sain nopeasti katsomalla selville että hän oli varmaan jostain itämaista. Kurtistin kulmiani huomaamattani, kun katselin puodin sisältöä. Anni tutkaili jotakin merkillistä teepakettia. johon kiinnitin itsekin katseeni. Säpsähdin, kun puodin perältä kuului erikoisella aksentilla korostettu naisen ääni. Puodin pitäjä puhui meille. "Teille molemmille ennustukset, vain viidellä eurolla", ääni sanoi. Mä tasailin kiihtynyttä sykettäni ja katsoin Anniin epäuskoisena. Nainen sanoi, että saisimme teen kaupan päälle. Fair enough, ajattelin mielessäni. Viisi euroa ei ollut kovin suuri summa. Anni katsoi minuun epäröiden, mutta mä nyökkäsin. "Mä sanoin, et meitä kaduttaisi jos jätettäisiin tää välistä", sanoin Annille ja kaivoin laukustani setelin. Varmaan ihan hölönpölöä koko juttu, jotain horoskooppeja ja sen semmoista. En kieltäisi, etteikö se voisi olla totuudenmukaista, mutta mä vähän epäilin. Tää oli vähän niinkuin joku hassu nettitesti. Tärisevä käteni lähestyi setelin kanssa naista, katsoin kuitenkin vielä Annia kysyvänä. "Ette tule katumaan tätä", tumma nainen hykerteli meille ja naputteli pitkiä kynsiään yhteen. Hänessä oli jokin erikoinen ominaisuus, mitä en osannut nimetä. Aivan kuin hän näkisi suoraan lävitseni.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 9, 2019 18:13:42 GMT 2
Ennustaja otti rahat vastaan tyytyväisenä hykerrellen. Tämän luonnostaankin pitkiä sormia korosti vielä rakennekynnet, joissa oli koristeina jonkinlaisia timantteja. Sormissaan naisella oli paljon sormuksia, ranteissaan erilaisia koruja ja kaulassaan kultainen riipus. Päällä tällä oli koristeellinen, tummansininen kaapu, joka oli samaa sävyä kuin pöydällä oleva liina. Nainen otti pöydän laatikosta jotain, joka oli kääritty silkkikääreeseen. Ei tullut yllätyksenä, että sekin oli väriltään tummansininen. En ollut mikään väriasiantuntija, mutta sen tiesin, että sininen - varsinkin tumma sellainen - miellettiin rauhoittavaksi väriksi. Sellaista tunnelmaa ennustaja varmaan halusikin puotiinsa luoda, vaikka toisaalta paikka oli hieman ahdistavakin. "Kummalle ennustetaan ensin?" nainen sanoi, levittäen pöydälle silkkikääreen sisällön. Sieltä paljastui kasa kortteja, joissa näin olevan jonkinlaisia kuvioita, ennen kuin ennustaja käänsi ne toisin päin ja levitti pöydälle, viuhkamaiseen asetelmaan. "Ööm... No vaikka mulle", sanoin epäillen. Ennustaja kysyi minulta nimeni, vastattuani nyökkäsi ja katsoi kortteja hetken mietteliään näköisenä. "Onko mitään erikoista, mihin haluaisit saada ohjausta korteilta?" hän kysyi. "Se voi olla ihan mitä tahansa. Ennustuksesta tulee tarkempi, jos on joku tietty osa-alue, mihin keskittyä. Mutta voin tehdä yleisen ennustuksenkin, jos sinulla ei ole mitään erikoista mielessä", hän jatkoi erikoisella äänellään. Nainen oli varmaan kotoisin Intiasta, ainakin aksentti kuulosti sellaiselta. "No, tuota..." mietin ja vilkaisin vieressäni olevaa Saagaa. "Ihan yleinen ennustus vaan, kiitos." Huomasin, että ääneni värisi hieman, minua oikeasti pelotti, mitä korteista paljastuisi. Ennustaja nosti vasemman kätensä korttien yläpuolelle, ja lausui: "Kortit, näyttäkää minulle Anni Vuorelan tulevaisuus." Samalla hän tunnusteli kortteja, kuin odottaen, että ne antaisivat hänelle jonkin signaalin, mikä kortti pitäisi valita. Vihdoin ennustaja nosti kortin, ja tarkasteli sitä keskittyneen näköisenä. “Kuu”, tämä totesi vakavana. “Se on varoituksen kortti. Joku läheisesi, ehkä jopa perheenjäsenesi, pettää sinut, mutta sinun täytyy varoa, että et myös itse petä itseäsi. Mielesi syövereissä voi olla ansoja, joihin sinun on helppo langeta. Tulevaisuutesi ei tule olemaan helppo, mutta kun karistat ympäriltäsi petolliset ihmiset, ja löydät sovun mielesi kanssa, pitkällä aikavälillä saavutat suuren menestyksen. Se voi tarkoittaa suuriakin summia rahaa, mutta tätä en osaa sanoa varmaksi.” Jäin kauhistuneena miettimään, mitähän tuo ennustus mahtoi tarkoittaa, kuulosti ainakin pahalta. Oli siinä toki hitunen toivoakin, mutta ei tuo kovin tarkka ennustus ollut. En tiennyt paljoa korteista ennustamisesta, mutta sen tiesin, että jos ennustajalle osasi esittää tarkkoja kysymyksiä, sai myös tarkkoja vastauksia ja tämä voisi käyttää useampaakin korttia luomaan monitahoisen tulkinnan. Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan ollut mielessäni mitään erityistä, mihin olisin halunnut saada vastauksen, joten jouduin tyytymään hieman epätarkempaan ennustukseen. Sillä välin, kun olin vaipuneena ajatuksiini, ennustaja oli jo aloittanut Saagalle ennustamisen. Hän oli sekoittanut kortit ja asettanut ne uudelleen pöydälle, ja oli valitsemassa Saagalle sopivaa korttia. Tai ilmeisesti, ennustaja vain tulkitsi korttia sen jälkeen, kun kortti oli välittänyt jonkinlaista positiivista, tai negatiivista, energiaa ennustajalle. “Voima”, ennustaja sanoi nostaessaan kortin ja laskiessaan sen eteemme pöydälle. “Tämä tarkoittaa, että edessäsi on jonkun ristiriidan selvittäminen, ehkä oman mielesi tai läheisen ihmisen kanssa. Se vaatii sinulta voimaa, rohkeutta ja itsevarmuutta, mutta kun käytät kaikkia aistejasi, se osoittaa suurta mielen lujuutta ja johtaa elämässäsi tasapainoon. Tulevaisuutesi näyttää siis valoisalta, kunhan osaat käsitellä eteesi tulevat ristiriidat. Kortti kertoo myös voimien yhdistämisestä, eli esimerkiksi jonkun syvän ystävyyssuhteen kehittymisestä."
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 9, 2019 18:51:30 GMT 2
Ennustajanainen ennusti ensin Annille. Kuuntelin kankeana vieressä, kun hän luki korteista. Annille luettu ennustus kuulosti jokseenkin ikävän synkältä, häntä varoitettiin petetyksi tulemisesta. Kun Anni vaipui ajatuksiinsa, havahduin ennustajan kysyessä mun nimeä ja sitä, haluaisinko johonkin tiettyyn aiheeseen ohjausta. "Tuota, mullekin varmaan ihan yleinen ennustus, ei mulla ole mitään erikoista mielessä", vastasin naiselle värisevällä äänellä. Mua oikeasti jännitti, vaikka olin aiemmin varma että tää on hössäystä. Joku tuossa naisessa kuitenkin vakuutti minua. Purin hammasta, kun kuuntelin omaa ennustustani. Ristiriidan selvittäminen olisi korttien mukaan tiedossa, nainen puhui myös voimien yhdistämisestä. Se saattoi merkitä esimerkiksi syvää ystävyyssuhdetta. Olin tovin hiljaa kun mietin ennustusta, ja nostin sitten katseeni ennustajanaiseen. "Tää oli kieltämättä todella mielenkiintoinen kokemus. Hyvällä tavalla", sanoin jo hieman rentoutuneena. Kiitimme naista ennustuksista ja poistuimme vähin äänin ulos. "Huhhuh", oli ainoa asia joka suustani pääsi, kun pääsimme pihalle ja olimme Annin kanssa kahden. Päätimme vielä kiertää puoteja yhdessä, ja ostimmekin muutamia matkamuistoja itsellemme. Huomenna lähtisimme Ansamaata kohti. Kaikki oli ollut minusta kokemisen arvoista.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 9, 2019 19:26:37 GMT 2
Mietin vielä synkänpuoleista ennustustani, kun Saaga kertoi kokemuksen olleen hyvällä tavalla mielenkiintoinen, ja olihan se. Kokemus ei loppujen lopuksi ollut niin pelottava, kuin olin ajatellut, mutta pisti mietityttämään, minkälainen petos tulevaisuudessani olisi edessä, ja ennen kaikkea, kuka minut pettäisi? Tai saattoihan olla, että mitään petosta ei edes tulisi, tällaiset ennustukset eivät varmasti olleet aina luotettavimmasta päästä. Ehkä minun ei kannattaisi vaivata päätäni liikaa tällä asialla. Kiitimme ennustajaa joka tapauksessa, pitivät ennustukset paikkaansa tai eivät. "Hei, mitä tää tee muuten on?" päätin vielä kysyä, kun olimme jo aikeissa poistua ennustajan puodista. Nainen katsoi minua tiiviisti tummanruskeilla silmillään. "En voi kertoa, sinun täytyy selvittää se itse", hän sanoi salaperäisesti. "Mutta sen voin sanoa, että se voi tuoda elämääsi käsittämätöntä rikkautta, tai karua köyhyyttä." Mitähän se tuokin tarkoitti, mietin mielessäni, kun lähdimme viimein puodista. Tuntui, että olimme viettäneet siellä todella kauan aikaa, aika tuntui pysähtyneen siellä. "Huhhuh", Saagan suusta pääsi, enkä itsekään osannut sanoa mitään, kuin huokaista helpotuksesta. Kiertelimme putiikkeja vielä tovin, ennen kuin lähdimme takaisin mökeille. Minun täytyisi selvittää, mikä tuon erikoisen teen tarkoitus oli, kun paketissa ei tosiaankaan lukenut mitään, joka olisi selkeyttänyt asiaa. En tiedä, pystyikö teellä olemaan jotain elämää ohjaavia voimia, mutta en minä sitä ainakaan juoda uskaltaisi, ennen kuin selvittäisin sen alkuperän. Miten minä sen selvittäisin, se oli vielä täysin auki - mutta siitä olin aika varma, että ennustajanaisen mainitsemat rikkaus ja köyhyys eivät varmasti tarkoittaneet kyseisiä asioita konkreettisesti, vaan toimivat symboleina jollekin.
539 posts
876 ♥
|