Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 13:50:48 GMT 2
RetkivalmistelujaPeli on päättynyt Tässä pelissä ei ole järjestystä, vaan voit pelata jonkun kanssa kahdestaan, jos muita ei ole paikalla. Tämä roolipeli on kaikille halukkaille avoin, eli voit hypätä mukaan omalla tekstilläsi milloin tahansa. Loppuu viimeistään 2.8 illalla, ennen retkelle lähtöä (mikäli kirjoitat roolauksesi 2.8, silloin on jo seuraava päivä. Eli tee roolaksesi niin, että päivä on vaihtunut, eikä tämä aloitus enää ole ajankohtainen). Tapahtumapaikkana on talli, taukohuone ja asuinrakennus (niiden väliä voi kulkea tarinoissa). Tallilaiset ovat valmistautumassa Mustasaareen lähtöön ja Ansamaassa käy vilinä ja vilske. Voit huikata vaikkapa chatissä tai keskustelua maan ja taivaan väliltä - topassa että olet kirjoittamassa tähän roolausta, joten kukaan muu ei kirjoita vahingossa yhtäaikaa, vaan osaa odottaa ensin sinun tekstisi valmiiksi.
Aloitus Majinan näkökulmasta Nainen availi keittiönkaappeja ja etsi mahdollisimman montaa termaria. Hänen olisi autettava retkeilijöitä, koska ei ollut läheskään varma siitä, muistaisiko Dochas hoitaa kaikkea. Lisäksi hänen olisi pakattava vielä omatkin kamppeensa ja vieläpä ulkomaille. Vihreä retkireppu röhnötti pöydällä, sen sisään nainen oli tunkenut jo kaikenlaista tarpeellista tavaraa. Osa sieltä oli otettu lopulta poiskin, kun Majina oli tajunnut että Dochas joutuisi kantamaan sitä selässään. Portaista kuului narinaa, joku painava oli tulossa alas. Kotvan kuluttua keittiön pöytään retkahti todella väsyneen näköinen Kaapo. "Kello on varmaan kaksi, etkai sä äsken herännyt?" Majina tivasi toiselta. "Een en, oon mä ollut aamutallissa" mies vastasi ja katsoi Majinaa ärsyyntyneesti. "Mulle et tuollaista naamaa näytä, onko selvä. Oot sen näköinen että nousit juuri arkusta, olisin voinut sanoa jotain paljon pahempaakin" Nainen vastasi mulkoilevalle Kaapolle, jonka ilme muuttui äkisti. Mies lähti vikkelää kohti vessaa.Tämä roolipeli on - Sulkeutunut Hahmot - Majina, Kaapo, Dochas, Anni, Saaga & Friedrich
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 14:15:08 GMT 2
Parin päivän päästä olisi edessä lähtö Mustasaareen. Se tarkoitti sitä, että pikkuhiljaa piti aloittaa jo valmistautuminen reissuun lähtöön. Minun ja Lumikon huone oli päässyt aika epäsiistiin kuntoon, pitäisi varmaan siivotakin joskus, tuumin itsekseni. Mutta nyt ei ehtinyt, etsin vain mahdollisimman nopeasti reppuni sekasorron keskeltä ja aloin tunkea sinne tavaraa. Kyllä se huone vähän siistiytyi, kun osa tavaroista siirtyi lattialta retkireppuun. Keittiöstä kuului kolinaa, varmaan muutkin olivat jo valmistautumassa reissuun. Päätin mennä sinne katsomaan, mitä siellä tapahtui. Itse asiassa tässä alkoi jo vähän hiukomaan, joten voisin ehkä samalla haukata jotain välipalaa siellä, olihan nyt jo iltapäivä. Juuri kun olin astumaisillani keittiöön, Kaapo pyyhälsi ohi kuin tuulispää. Minnehän hänellä oli kiire. "Hei", sanoin keittiössä puuhailevalle Majinalle hiljaa. En ollut varma, kuuliko nainen edes, hän näytti niin keskittyneeltä puuhiinsa. "Retkipakkailut menossa?" kysyin kohdistaen katseeni pöydällä makaavaan vihreään reppuun.
539 posts
876 ♥
Vatun kärsivällinen kesyttäjä
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 14:30:36 GMT 2
"JOO, kylläpä vain, täytyy aloittaa ajoissa, kun on niin paljon tekemistä, omakin reissu vielä valmistelematta" Majina vastasi Annille, joka oli juuri saapunut keittiöön. Anni näytti ehkä hivenen stressaantuneelta, mutta ihan iloiselta kuitenkin. "Ota tuosta jotain syömistä jos on nälkä, mää raivaan sulle tilaa tulla tähän istumaan" Majina sanoi hieman hymyillen ja siirteli tavaroita pois Annin tieltä. "Kaapo tais tulla sua vastaan, mä sanoin sille että se ei näytä ihan kunnossa olevalta, joten läksi.. varmaanki vessaan kunnostautumaan" Nainen sanoi juuri ennen kuin Dochas käveli ovesta äänekkäästi sisään.
Mies oli Kaapoon verrattuna hyvässä vedossa. Tällä oli yllä valkoinen t-paita ja tumman sinimustat työhousut. "Moi" sanoi Dc ensin Majinalle ja sitten Annille, tavallisessa iloisessa hymyssään ja alkoi sitten selittää jotain tytöille päivästään. Kaapo raahautui takaisin keittiöön ja sai Dochasin naurut niskoilleen. "Ei me Majina voida kaikkia likaisia kerjäläisiä ottaa tänne suojaan... EI KUN se olikin Kaapo, sori". mies sanoi. "Älä nyt kiusaa toista" sanoi Majina samalla repeillen itsekkin.
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 14:59:44 GMT 2
Olin oikeassa, Majina oli juurikin tekemässä retkivalmisteluja. Nainen ei tosin itse lähtisi Mustasaareen, vaan Englantiin ratsastamaan. Vautsi, minä en ollut ikinä ratsastanut ulkomailla mutta se oli minulla suurena haaveena. Majina raivasi minulle tilaa pöydälle, jotta pääsisin siihen syömään. Kiitin naista ja otin kaapista kulhon, johon kaadoin muroja. Vielä vähän maitoa päälle, niin loistelias ateriani oli valmis. Asetuin pöydän ääreen murojeni kanssa hieman vaitonaisena. Minua jännitti aika paljon Mustasaareen lähteminen, vaikka sinne olikin lähdössä tuttuja. Mukaan lähtisi kuitenkin myös minulle tuntemattomampia tyyppejä. Ja Mustasaari muutenkin oli ihan uusi paikka minulle, enkä tiennyt yhtään, mitä tuleman pitäisi. Majina selitti jotain Kaaposta, mies oli kuulemma vähän huonossa kunnossa. En ehtinyt miettiä asiaa sen enempää, kun Dochas ilmestyi kovaäänisesti keittiöön. En tiedä miksi, mutta en oikeastaan pitänyt miehestä. Hymyilin kuitenkin, toivottavasti mahdollisimman uskottavasti, kun hän kertoi minulle ja Majinalle päivästään. Suuri osa miehen puheesta meni kuitenkin minulta ohi, kun keskityin vain syömiseen ja Mustasaaren retken miettimiseen. Pian myös Kaapo ilmestyi paikalle, ilmeisen huonovointisen näköisenä. Kaapo ja Dochas olivat kuin yö ja päivä, toinen näytti kuin suoraan katuojasta poimitulta ja toinen säteili siistissä asussaan leveästi hymyillen. Dochas alkoi jälleen kerran kiusoittelemaan Kaapoa, joka sai minutkin naureskelemaan. "Jotain käytöstapoja hei", mutisin vilkaisten Dochasia sivusilmällä, samalla tunkien lisää muroja suuhuni.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 1, 2019 15:38:49 GMT 2
Pian olisi se päivä, kun lähtisimme porukalla ratsastaen Mustasaareen. Heivasin mun rinkan sängylle ja laskin kädet lanteille. Pian pitäis alkaa pakkaamaan, mutta en edes tiennyt mistä aloittaa. Sita makoili pedillään ja ihmetteli puuhiani, mä silitin sen pehmeitä korvia ja huokaisin. "No, puoliksi aloitettu on puoliksi tehty", totesin koiralle epätoivoisena. "Pitäisiköhän meidän syödä jotain ennen kun ruvetaan miettimään mitään näin raskasta", sanoin ja lähdin huoneestani taputtaen reittäni, jotta Sita seuraisi minua. Suuntasimme keittiöön ja vastassa olivat Dochas, Majina, Anni sekä Kaapo. Keittiössä kävi kunnon kolina ja Majina säntäili edestakaisin etsien tavaroita. Nyökkäsin kaikille vuoronperään. Kuulin juuri kun Anni mutisi Dochasille, että pitäisi olla jotakin käytöstapoja. Katsoin Kaapoa jonka kasvot olivat kalpeat ja vihertävänsävyiset, krapulako vai muuten vaan huono olo? "Onko maailmanloppu tulossa kun tällä lailla riehutaan?", kysyin tovereilta virnuillen kun kävin istumaan pirtinpöydän ääreen Annia vastapäätä. Kurotin pöydän toisella laidalla olevaa pullapitkoa kohti lyhyillä käsilläni epätoivoisesti.
~Avatar on Majinàn piirtämä! ♥Ansan Ulpukka 12/05/21-> ♥Kaapon huoltaja
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 15:53:53 GMT 2
Dochas tuli Saagan kanssa pöytään istumaan ja ojensi tälle pullaa. "Eei" Majina vastasi Saagalle ja käveli Kaapon vierelle ja mumisi tälle hiljaa jotain. Kaapokin alkoi pian hymyillä, joten Majina oli tehnyt tehtävänsä. Kohta kaikki istuivat pöydässä syömässä, jonka toiseen päähän oli siirretty tavaravuori. Kaapo istui Annin vieressä ja yritti epätoivoisesti aloittaa naisen kanssa keskustelua. "Hmmm.. ööö Miten Vatun kanssa?"
Dochasin jututtaessa Saagaa, Majina vaipui ajatuksiinsa. Tämä katseli pöydässä istuvaa porukkaa, joka jutteli toisilleen tuttavallisesti. Vain muutamia kuukausia sitten pöytä oli ollut täysin tyhjä ja nainen oli istunut siinä yksin, joka ilta. Nykyään Annin tuntui olevan se, joka valvoi Majinan kanssa yhtämyöhään ja he olivatkin jo melkein tuttuun tapaan alkaneet syödä viimeistä ruokaa keskellä yötä yhdessä, ennen nukkumaan menoa. Majina tykkäsi Annista kovasti, vaikka keskustelut olivatkin melko pintapuolisia. Saaga oli kuitenkin ehkä vielä enemmän naisen mieleen, hänen kanssa juttu lähti aina heti luistamaan, kuin tunneittaisiin paremminkin. Majina tykkäsi Saagan aitoudesta ja avoimuudesta muita kohtaan. Tämän seurassa ei ollut koskaan ikävystyttävää tai kiusallista.
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 16:27:36 GMT 2
Pörröinen shetlanninlammaskoira hääräsi pöydän alla, se oli seurannut Saagan mukana keittiöön. Silitin koiraa hieman, ennen kuin se kipitti jonnekin, luultavasti omistajansa luo. Keittiössä oli rento tunnelma, mutta ehkä hieman matkajännitystäkin oli ilmassa. Kaapo oli tullut viereeni istumaan ja yritti aloittaa kanssani keskustelua. Kieltämättä se oli hieman kiusallista, emme olleet paljoa olleet tekemisissä Kaapon kanssa. Kyllä hän silti ihan ok tyypiltä vaikutti. "Ai, mitenkö mulla menee Vatun kanssa?" toistin miehen kysymyksen ja tuumasin hetken aikaa vastausta siihen. "Ihan hyvin kai. Ei se ainakaan pitkään aikaan oo heittäny mua selästä tai syöny mua elävältä", virnistin. Vastapäätä minua istui Saaga, vieressään Dochas joka puhui tälle jotain. Saagan kanssa me oltiin alettu kaveeraamaan aika hyvin, meistä voisi ehkä tulla hyvätkin ystävät. Majinan kanssa oltiin myös vietetty aika paljon aikaa yhdessä, lähinnä öisin kun valvoimme molemmat pitkään ja kokoonnuimme yhdessä keittiöön juttelemaan niitä näitä ja syömään yöpalaa. Ei me vielä oikeastaan tunnettu toisiamme ollenkaan, asian syvällisessä merkityksessä. Majina vaikutti kuitenkin itsevarmalta, voimakkaan persoonallisuuden omaavalta naiselta. Se ehkä vähän jopa pelotti minua, ja halusin vain myötäillä naista asiassa kuin asiassa. En olisi ikipäivänä voinut kuvitella sanovani naiselle vastaan, tosin aika paljon tunnuimme olevan asioista samaa mieltä. "Jännittääkö sua se Mustasaaren reissu?" huikkasin Saagalle yhtäkkiä pöydän yli. Olin ollut uppoutuneena ajatuksiini jo jonkin aikaa, en halunnut vaikuttaa poissaolevalta.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 1, 2019 16:39:16 GMT 2
Leikkasin Dochasin antamasta pullapitkosta reilun palan itselleni ja pistin pitkon kiertämään, jos joku muukin haluaisi. Kikatin jollekin Dochasin jutulle kun tuo jututti mua. Kaapo ja Anni olivat hieman kankeina pöydän toisella puolella ja Majina istui hieman vaisuna pöydän päässä. Mulla oli mukava olla tällä porukalla, kaikkien paikallaolijoiden kanssa olin tutustunut ja hyvissä väleissä. Annin kanssa olin ehkä läheisin, Dochasilta tykkäsin hakea neuvoja ja turvaa jos jokin asia oli mulle epävarma. Kaapon kanssa me naljaillaan, ja Majinan kanssa ollaan kavereita ja autan häntä aina kotihommissa ja tallitöissä niin paljon kuin osaan. Nyökyttelin Dochasille suu täynnä pullaa ja annoin vaivihkaa pienen murun pullaa myös Sitalle joka kuikuili pöydän alta. "Jännittääkö sua se Mustasaaren reissu?" Anni kysyi multa yllättäen. Nostin käden ilmaan merkiksi, että puhun kunhan saan suuni tyhjäksi. Nielaisin ja vastasin lopulta. "Kyllähän tuo jännittää, mut onneks meil on hyvä porukka. Toivottavasti ei nyt vaan kukaan tuu kipeeksi tai mitään", tuumailin. "Majinaa varmaan jännittää kans lähtä sinne ulkomaille. Harmi ku ei voida olla yhdessä", totesin Majinalle yrittäen ottaa tuota mukaan keskusteluun. Sain pullaviipaleen syötyä ja nostin Sitan syliini, jotta sekin saisi olla mukana keskustelussa.
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 16:55:04 GMT 2
Havahduin ajatuksistani Saagan kysellessä reissustani, olinkohan tuijottanut pöytäliinan viiruja, kuin mikäkin idiootti. Mutta ei se haittaisi, ainakin tasaisesti blendatut luomivärini olisi nyt huomattu. "Harmittaa samaan aikaan se, etten saa olla teiän kans, mutta toisaalta niin mahtavaa lähteä englantiin maastoilemaan" vastasin, jatkaen vielä "Teillä on kyllä hyvä jengi, mukavaa, että niin moni kuitenkin päätti lähteä, vaikka voi olla ettei kaipaa heti uudessa paikassa näin paljoa jännitystä".
Huomasin, miten äkkiä Kaapo oli jättänyt Annin rauhaan ja siemaili nyt kaakaotaan sillä `voi samperi, oon iha paska juttu kaveri` ilmeellä. Hymyilin Kaapoa kohti, vaikka tiesin ettei tämä huomaisi. Kaapo oli naisen mielestä ehkä hieman säälittävä. Nytkin tuo poikarukka jäisi tänne, kun suurinosa lähtee reissuun. On sillä onneksi muutama koira seuranaan talossa. Talliporukastakin jokunen oli jättäytynyt pois remmistä ja päättänyt jäädä talleille.
"Tytöt, teidän pitää varmaan antaa mulle teidän numerot, että voin kysellä teiltä miten retki etenee, kun ei voi olla varma miten pahasti Dochas sokerikuorruttaa juttujaan" sanoin ja nousin. Olin nimittäin muistanut, että jääkaapissa oli limukkaa ja se kelpasi minulle nyt. Toin pullon mukanani pöytään. Ei se siinä kauaa ehtinyt töröttää, kun Dochas tarttui ja sanoi "Tarvin jotain kaakaota vahvempaa".
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 17:29:40 GMT 2
Onneksi en ollut ainoa, jota jännitti Mustasaaren reissu, mutta kyllä kaikkia taisi jännittää ainakin vähän. Ainoa, joka tuntui olevan rennon huoleton reissun suhteen, oli Dochas. Ehkä juuri se miehessä ärsyttikin, miten hän pystyi aina olemaan niin huoleton joka asiaa kohtaan. Hän vaikutti jopa liiankin täydelliseltä leveine hymyineen, kyllä hänessäkin täytyi jotain virheitä olla.. Majinaa harmitti hieman, ettei pääsisi meidän kanssa reissuun, mutta toisaalta hän oli innoissaan Englantiin lähdöstä. Meidän täytyisi pärjätä Mustasaaressa Dochasin kanssa, mitähän siitä tulisi. Ketään ei tuntunut haittaavan se, että Majinan sijaan johtaja olikin Dochas, eikä se minuakaan varsinaisesti haitannut. Olisihan saarella muitakin ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa. Kaapo sen sijaan jäisi Ansamaahan parin muun tallilaisen kanssa, sekä tietysti koirien. Olisin tietysti mielelläni ottanut Murunkin mukaan reissuun, mutta ei sitä oikein ollut luontevaa kuljettaa sinne. Juttutuokioni Kaapon kanssa loppui lyhyeen, kun Kaapo vain keskittyi kaakaoonsa. Ei sillä, että olisin ollut jotenkin hirveän innoissani Kaapon kanssa juttelemassa muutenkaan, hän ei ollut mitenkään kovin hyvä aloittamaan keskustelua. Majina tuumasi, että meidän pitäisi varmaan antaa hänelle meidän numerot, että hän voisi tarvittaessa kysyä meiltä kuulumisia retkeltä. Niinpä annoin naiselle numeroni ja vein jo aikoja sitten tyhjentyneen murokulhoni tiskiin. "Pitäis varmaan jatkaa pakkailuja", sanoin lähinnä itselleni, mutta istuin kuitenkin vielä pöytään ja otin lasiin limsaa, jota Majina oli tuonut pöytään. "Onko muuten jotain erikoista reissuun liittyen, mitä pitäis ottaa huomioon? Mä en edes ole varma, mitä mun kannattais pakata sinne", selitin ja toivoin saavani muilta vähän apuja.
539 posts
876 ♥
|
Bodaava Biisoni
Lähettänyt Friedrich F : Aug 1, 2019 17:46:57 GMT 2
Ennen kuin pääsin edes huoneeseen sisälle kuulin tuttavallista puheen sorinaa. Se oli ystävällistä, mutta ei kuitenkaan vielä sellaista, että voisi olettaa kaikkien olevan parhaita kaveruksia. Syystä tai toisesta jäin kuitenkin arpomaan menisinkö sisälle vai en. Hieroin niskaani, joka oli edelleen nihkeä ratsastusken jäljiltä, sekä vaatteissani oli kevyt tomukerros kentän pöllyävästä hiekasta. Totta puhuen halusin vain käydä hakemassa vettä ennen kuin syrjäytyisin jälleen omaan huoneeseeni pakkaamaan. Totta puhuen en tiennyt olisiko minun sittenkin pitänyt perua koko reissu. Pudistin pätääni ja totesin itselleni, että kaikki sujuisi ihan hyvin. Olihan minulla Voodoo. En tarvitsisi muita. Enhän?
Keräsin kuitenkin itseni ja astuin niin itsevarmasti kuin pystyinkin sisälle nähdäkseni useampia uusia kasvoja ja Majinan istumassa pöydän ääressä. Huoneessa ei kuitenkaan onneksi puheen sorina loppunut - se olisi ollut paha merkki. Tervehdin hieman vaitonaisesti huoneessa olevia lähestystyessäni varovasta allasta ja nappasin lasin kaapista, jotta saisin tyydytettyä janoni. Oloni oli kuin gasellilla hyeena häkissä.
86 posts
204 ♥
Voodoon omistaja
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 1, 2019 17:57:15 GMT 2
Majinaa harmitti toisaalta, ettei voisi liittyä meidän messiin mutta tuo oli innoissaan lähdössä Englantiin. Nyökyttelin naiselle ymmärtäväinen hymy kasvoillani. "Kaikella puolensa", vastasin rapsuttaen Sitaa kaulapannan alta. Kaapon ja Annin välinen keskustelu hiljeni yhtäkkiä, ja mä loin myötätuntoisen katseen Kaapoon, joka vaikutti olevan hieman kiusaantunut. Hän ei ollut mitä parhain luomaan ystävyyssuhteita, mutta mä pidin hänestä. Kaapokaan ei ollut tulossa reissuun mukaan, hän jäi renkipojaksi kotiin muutaman matkasta jättäytyneen tallilaisen kanssa. Hevosia hoitamaan ja koiria myös. Dochas olisi ainoa kolmikosta joka lähtisi Ansamaalaisia kaitsemaan reissuun. Mä luotin, että Dochas osaa pitää huolta siitä että matka sujuisi turvallisin merkein. Loin Dochasille pienen hymyn sitä ajatellessani. Majina ehdotti, että antaisimme hänelle numeromme Annin kanssa. Myönnyin ja aloin ihmettelemään mielessäni päätäni raapien, miksei tuo ollut tullut aikaisemmin puheeksi. Kaivoin puhelimen vaaleansinisten farkkujeni taskusta, mutta jätin sen oman onnensa nojaan pöydälle kun Majina toi limsapullon pöytään. Kaadoin itsellekin vajaan lasillisen, Sita nuuski limsan hiilihappokuplia ja aivasti. Nauroin kun se hieraisi tassulla kuonoaan, se ei arvostanut hapollista limsaa ollenkaan. Munkin olisi pitänyt varmaan ottaa jotain ravitsevampaa välipalaa kuin pullaa ja limsaa, mutta en jaksanut välittää sillä hetkellä. Anni kysyi lopulta, olisiko meillä ajatuksia mitä pitäisi ottaa huomioon kun pakkaa reissuun. Hieraisin niskaani ja suustani pääsi pitkä "Hmmm", kun mietin. "Lakanat ja muut siellä vissiin on perillä, mut henkilökohtaiset hygieniakamat. Hammasharjat ja sellaset totta kai. Vaihtovaatteita, matkalaturi, unilelu jos tarvii....", aloin luettelemaan ääneen. Nyökkäsin Frencielle hymyillen, kun tämä liittyi seuraan.
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 18:30:59 GMT 2
Kaapo nosti yllättäen katseensa ja silmät sattuivat osumaan suoraa Saagaan, joka katsoi miestä selvästi hieman säälien. Tai näin Kaapo katseen tulkitsi ja punastui vähintäänkin mielessään. Olisi kai alumperinkin pitänyt alkaa jutella Saagalle, mutta tämä oli kyllin rohkea juttelemaan Dochasin kanssa, eikä Kaapo ollut päässyt heidän keskusteluun mukaan. Saaga kiinnitti kuitenkin huomionsa taas pian muualle ja vieläpä hymyili Dochasille. Olikohan Kaapo tuijottanut Saagaa sen muutaman sekunnin liian pitkään, hän ei ollut varma. Mies ei voinut estää ajatusta siitä, miten mahtava olisi olla yhtätaitava keskustelija, kuin Dochas. Tällä tuntui olevan aina jotain hyvää, ei niin tylsää sanottavaa, johon muiden oli helppo tarttua. Ja sama päti Majinaan, heistä pidettiin ja heille tultiin kertomaan asioita.
Majina nyökytteli Saagan listaamille tarvikkeille. "Ja on sielläkin sitten se yksi pikkukauppa, josta löytyy kaikenlaista elämiseen tarvittavaa, jos jotain unohtuu" tämä sanoi ja käännähti sitten ovelle, jonka aukolla Frencie oli tulossa. "Heei" nainen huikkasi tällekkin. Tähän tyyppiin Majina ei ollut vielä ehtinytkään tutustua. Majina nappasi omat astiansa ja paineli miehen perään keittiöön. "Olitko talleilla vai?" Majina oli heti tiedustelemassa ja yritti parhaansa mukaan lukea Frencien olemuksesta, millaisella päällä hän oli.
Dochas nojasi pöytään ja huokasi syvään. "Kai te luotatte siihen, että mä oon hyvä hoitaan tälläsiä retkiä, vaikka Majina yrittääkin antaa musta huonoa kuvaa" hän sanoi naama melko peruslukemilla. "Tuntuu että ette ois ehkä halunnu mua, mutta kuitenki, mut te saatte" mies lisäsi vielä tosissaan.
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 1, 2019 18:58:28 GMT 2
Frenchie oli selkeästi hikinen ja uupunut, päättelin että mies oli varmaan tulossa ratsastamasta. Tuo hipsi keittiöön, ja Majina säntäsi Frenchien perään selkeästi tavoitellen keskustelua. Olin huomaavinani Dochasin elekielessä pienen henkisen lysähtämisen naisen poistuttua. Kallistin päätäni kun Dochas alkoi puhua aavistuksen vakavoituneella äänellä. Tuo kyseli, luotammeko me varmasti hänen kykyihinsä pitää retkeä, vaikka Majina yrittääkin antaa huonoa kuvaa. "No siis, mitä mä sua tähän mennessä tunnen", sanoin ja laskin käteni lohduttavasti miehen hartialle. "Sä osaat pitää meidät turvassa ja oon varma että sä handlaat tän", virnistin kannustavasti ja katsoin Kaapoon sen jälkeen. "Vai mitä Kaapo? Kyllä me perille päästään ja takaisinkin", jatkoin vielä nostaen käteni takaisin Sitan turkkiin. Limsalasini tyhjeni äkisti ja pyörittelin pohjalla olevaa pisaraa mietteliäänä. Katsoin ohimennen Kaapoa, tuo vaikutti alakuloiselta ja aloin miettimään, onko toisella kaikki hyvin.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 19:25:40 GMT 2
Saagalta sain jo aika hyvin vinkkejä, mitä kannattaisi pakata mukaan. Majina lisäsi siihen vielä, että Mustasaaressa olisi kyllä pieni kauppakin, josta saisi ostettua kaikenlaista jos jotain sattuisi unohtumaan. Ei siis tarvinnut ottaa kauheita paineita pakkaamisesta, vaikka toki perustavarat oli hyvä ottaa mukaan ettei kaikkea tarvinnut ostaa uutena. "Enköhän mä saa pakattua", sanoin sitten vienosti hymyillen. "Kiitti vinkeistä", jatkoin vielä. Samassa keittiöön ilmestyi uusi kasvo, jota en ollut ennen nähnyt. Tuo tervehti meitä vähän vaisusti ja otti itselleen juotavaa, tämän perusteella en juuri osannut sanoa miehen persoonasta mitään. Mietin, olisikohan tämä se uusi hevosenomistaja, joka oli tullut Ansamaahan muutama päivä sitten. Friedrich taisi olla nimi, tutummin Frenchie. Majinan mennessä juttelemaan uudelle tulokkaalle, Dochas kääntyi meidän puoleemme tavallista vakavampana. "Kai te luotatte siihen, että mä oon hyvä hoitaan tälläsiä retkiä, vaikka Majina yrittääkin antaa musta huonoa kuvaa", tämä sanoi suu viivana. Outoa, yleensä mies oli yhtä hymyä enkä tainnut koskaan ollut nähnyt miestä ilman leveää hymyä kasvoillaan. Saaga vaikutti olevan luottavaisin mielin, kyllä minäkin luotin siihen että selviäisimme reissusta hyvin Dochasinkin johdolla. "Kyllä kai", sanoin kuitenkin hieman vaisuna. Olisinhan minä tietysti mieluummin Majinan ottanut, koska hänen kanssaan tulin paremmin toimeen, mutta tämän asian kanssa oli nyt elettävä.
539 posts
876 ♥
|
Bodaava Biisoni
Lähettänyt Friedrich F : Aug 1, 2019 19:45:32 GMT 2
"Olitko talleilla vai?" Majina kysyi. Olin totta puhuen yllättynyt, mutta Majina loppujen lopuksi oli ainoa ihminen jolle olin todellisuudessa oikeasti puhunut. Oikeita lauseita nääs, eikä vain hajanaisia tervehdyksiä. ''Joo, ratsastin Voon vihdoin, ettei siitä tule ihan muodoton möykky.. tosin etteikö se sitä jo olisi'' sanoin hymyillen kainosti ja kulautin ensimmäisen suullisen raikasta vettä kurkustani alas. Se tuntui virkistävältä ratsastuksen jäljiltä. Vastattuani en oikein tiennyt mitä olisin sanonut. Olisiko pitänyt kysyä jotain? Kiittää? Kiittää mistä? En halunnut vaikuttaa ihan niin vaivaantuneelta ulospäin kuin oikeasti olin.
Kuuntelin sivusta muiden keskustelua ennen kuin avasin suuni turvalliselle valinnalle, eli itse omistajattarelle. Koin Majinan turvalliseksi vaikka hänellä olikin auktroriteetti. Hän ei vaikuttanut pelottavalta. Hän oli ollut koko ajan ystävällinen ja ottanut huomioon minut olin sitä tahtonut tai en. Ulkonäkö ei välttämättä antanut lämmintä kuvaa naisesta, eikä hän sitä välttämättä oikeasti ollutkaan, mutta ei minua haitannut vaikka hän pakottaisikin itseään pieneen hymyyn ja vastaanottavaiseen asenteeseen. Se oli helpottanut asettumistani tilalle. Olin hieman pettynyt ettei Majina vetäisi retkeä, mutta ei minulla valittamistakaan ollut kun en edes tiennyt millainen persoona Dochas oli. Jos oltiin tarkkoja en tiennyt ketään persoonana, vain kasvoina, tässä huoneessa. ''Oikein kivat tilat täällä on.. ei valittamista'' sanoin aksenttini lävitse, kun en nyt muutakaan keksinyt ja jatkoin osittain muiden keskustelun kuuntelemista.
86 posts
204 ♥
Voodoon omistaja
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 20:15:33 GMT 2
Saaga laski kätensä tuttavallisesti Dochasin olkapäälle ja kertoi luottavansa tähän. Tämän seurauksena Doc sai taas itsevarmuus puuskan ja pullisti rintaansa "Niimpä, itse asiassa vedän tän reissun varmasti paremmin kuin Majina!" mies sanoi niin, että nainen varmasti kuulisi keittiöön. "Nii vissii ja puukolla tissii" kuului Majinan vastaus. Kaapo veti melkein limsansa väärään henkeen. Dochas nauroi.
Majina yritti keskittyä Friedrichiin, mutta ajatukset herpaantuivat kokoajan ruokapöydästä kuuluviin keskusteluihin. Mies vaikutti Majinan mielestä ihan mukavalta, ainakin näin ensivaikutelman ja muutamien lauseiden vaihdon jälkeen. Friedrich oli sellaisen tunnollisen ja rehellisen hevosmiehen oloinen. "Vaikutat kiireiseltä, ei meidän oo pakko jutustella" nainen sanoi lopulta ja lähti kääntymään poispäin. Kai tämä oli aistinut hivenen jäykkyyttä ja kiusallisuutta ilmassa. "Äläkä Voosta huoli, mun silmään se on oikein komea ja hyvässä kunnossa" tämä lisäsi. Majina ei ollut edes huomannut miehen aksenttia, tämä oli niin tottunut kuulemaan toinen toistaan erikoisempia, harva se päivä.
Kaapo nousi pöydästä ja kertoi lähtevänsä talliin katsomaan mitä hevosille olisi hyvä ottaa mukaan. Tämä yritti saada sävyn sille mallille, että se olisi mukaansa kutsuva. Tämä ei nimittäin halunnut lähteä yksin, mutta otti sen riskin, ettei kukaan tarjoutuisi mukaan.
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 1, 2019 20:53:11 GMT 2
Anni vaikutti hieman epävarmalta, kun vieno "kyllä kai" tuli hänen suustaan. Dochas röyhisti rintaansa jälleen, kun pääsin häntä kehumasta. Hän totesi naljaillen, että kyllä hänestä on tähän. Majina kuuli sen ja naljaisi leikkisästi takaisin. Useiden suusta pääsi pieni naurunpyrskähdys, mä peitin suuni kädelläni ja naurahdin itsekin. Vilkaisin mitä Frenchie ja Majina puuhasivat, ilmeisesti he juttelivat jokseenkin jäykissä tunnelmissa. Frenchieen en ollut vielä tutustunut, mutta en pistäisi vastaan jos tuo tulisi juttelemaan. Hän oli jopa aika hyvännäköinen. Ravistin tuon ajatuksen mielestäni kun Kaapo nousi pöydästä aikomuksenaan lähteä talliin katsomaan hevosten kamoja valmiiksi. Nousin itsekin seisomaan, laskien Sitan maahan. "Mä tuun auttamaan, jos sopii", huikkasin Kaapon perään kun kävin viemässä limsalasini tiskiin ja lähdin mielihyvin toisen avuksi. Sita seurasi minua jolkotellen. Vilkaisin vielä olkani yli Annin perään, varmistaen että tuo oli ok jäämään Dochasin kanssa pöytään. Majina oli kuitenkin itse ilmeisesti palaamassa pöytään. Kietaisin hiukseni nopeasti poninhännälle kun seurasin Kaapoa.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 21:49:35 GMT 2
Vakavalta vaikuttanut Dochas oli historiaa, mies sai roimasti lisää itsevarmuutta etenkin Saagan kannustuksen voimalla. Dochas oli nyt jo sitä mieltä, että vetäisi retken varmasti paremmin kuin Majina. Majina tietysti vastasi tähän naljailevaan sävyyn, puhahdin pariskunnan pelleilylle aluksi muka vakavana mutta sitä seurasi pieni naurunpyrskähdys. Huomasin Frenchien vaihtavan Majinan kanssa muutaman lauseen, mutta mitenkään super sosiaaliselta mies ei vaikuttanut. Itse asiassa aika ujolta. Se oli kuitenkin ymmärrettävää, olihan Frenchie uusi täällä eikä ollut vielä juurikaan ehtinyt tutustua tallilaisiin. Kaapo ja Saaga lähtivät talliin katsomaan hevosille tavaroita reissuun mukaan. Mietin, olisiko minun pitänyt lähteä myös mukaan laittamaan vaikkapa Vatun tavaroita valmiiksi, mutta ajattelin heidän pärjäävän ihan hyvin kahdestaan. Myös pikkuruinen Sita kipitti uskollisena Saagan perässä. Huomasin, että Saaga katsoi minuun päin hieman huolestuneena, ehkä häntä huolestutti miten pärjäisin kun pöytään jäi lisäkseni enää Dochas. En tiedä, näkyikö se ulospäin, että oloni oli epämiellyttävä miehen seurassa. Toivoin, että se ei ainakaan kovin selkeästi näkynyt, koska halusin kuitenkin pitää välini Dochasiin hyvinä. "Pärjääköhän ne siellä talleilla.." mietin ääneen, luoden hieman vaivaantuneen katseen mieheen. Huomasin, että Majinakin oli tulossa takaisin pöytään, minun ei siis tarvitsisi välttämättä vääntää väkisin keskustelua Dochasin kanssa. En tietysti viitsinyt ääneen sanoa, mutta yritin ilmeelläni viestiä naiselle tätä pelastamaan minut tästä kiusallisesta tilanteesta.
539 posts
876 ♥
|
Bodaava Biisoni
Lähettänyt Friedrich F : Aug 1, 2019 22:15:43 GMT 2
Hymyilin vilpittömästi Majinan kommentille ennen kuin tuo poistui takaisin pöydän luokse, jonne oli jäänyt ainoastaan Dochas, Majina ja - jos oikein muistin - Anni. Koskakohan minustakin oli tullut tälläinen hermoraunio? En tiennyt. Kaikki oli ollut erilaista siitä asti kun lastasin kiireen vilkkaa Voodoon traileriin pakaten vain kaikki tärkeimmät tavarat mukaan ajatellen, että pystyn ostamaan loput ja lopuksi päätyen Berliinin lentokentälle. Join vielä toisen lasillisen ennen kuin poistuin keittiöstä tavoitteenani palata huoneeseeni hankkiutumaan tomuisista vaatteista eroon ja sen jälkeen pakata kaikki valmiiksi Mustasaarta varten. Ehkä silloin saisin vähän rohkeutta puhua muillekin. Viimeiset ihmissuhteeni olivat päättyneet niin huonosti, etten tiennyt jaksaisinko jos niin tapahtuisi taas..
86 posts
204 ♥
Voodoon omistaja
|
Lähettänyt Majiná M : Aug 1, 2019 22:58:01 GMT 2
Kaapo mietti hetken kuuliko oikeasti Saagan äänen sanovan, että tämä lähtee mukaan. Mikäs siinä, jos miehen tylsähkö seura kelpaisi noinkin pirteälle ja puheliaalle naiselle. Kaapo piti ovea auki perässä hipsivälle Saagalle ja pienelle Sitalle, jonka jälkeen kolmikko katosi tallin suuntaan.
Dochas oli jo syönyt ja juonut. Tämä istuskeli pöydässä ja kaivoi lopulta puhelimen, kello näytti jo iltaa, olipa sitä tullut istuttua juttelemassa taas pitkään. Yllättäen Anni mumisi tälle jotain, mutta mies kiinnitti huomionsa suoraa Majinaan, joka käveli pöytään samalla hetkellä. Friedrich käveli porukan ohi huoneeseensa, moikaten matkalla. Anni ei vaikuttanut pitävän Dochasista, joten mies ei halunnut enää väkisin yrittää keskustella. Majinasta Dochas oli onneksi varma, joten valmistautui pyytämään tätä ulos.
"Kyllä ne pärjää, Saaga vaikuttais olevan ihan ok ihmisten kanssa" Majina naurahti ja istui Dochasin viereen, vastaten samalla roikkumaan jätetyn Annin kysymykseen. Mä ajattelin, että pitäiskö mei.." nainen ehti aloittaa kääntyessään katsomaan Dochasta. "Mennä ulos syömään?" mies lopetti Majinan lauseen ja he tuijottivat hetken toisiaan. "Siis mistä ihmeestä sä arvasit?" Majina tivasi. "Nokun musta tuntuu ettei olla pitkään aikaan käyty.." Dochas sanoi. "No se on kyllä totta, mutta jännä että molemmille tuli se nyt mieleen. Lähdetäänkö heti ajamaan kaupunkiin, ettei mene liian myöhään?" nainen sanoi ja katsahti Anniin, joka oli luultavasti lähdössä "Me joudutaan nyt jättään sut, mutta sulla on varmasti paljon omaakin hommaa. Kiva että jäit tähän jutteleen kuitenkin, oli mukavaa!" nainen sanoi, jonka jälkeen pari lähti suihkuun ja laittautumaan.
715 posts
1,114 ♥
Kouluratsastaja
|
Lähettänyt Anni V : Aug 1, 2019 23:34:48 GMT 2
Epämiellyttävä oloni taisi näkyä ulospäin, koska Dochas ei sanonut minulle mitään ja keskittyi vain puhelimeensa. Tunnelma ei kuitenkaan ollut enää kiusallinen, kun Majina saapui pöytään ja kertoi Saagan ja Kaapon pärjäävän. En minä sitä oikeasti epäillytkään, etteivätkö he pärjäisi, piti vain saada jotain sanottua. Huomaamatta oli ehtinyt tulla jo ilta, olipas aika lentänyt siivillä ihan vain jutellessa, mietin. Majina ja Dochas päättivät lähteä ulos syömään, joten tässä oli sopiva tilaisuus minunkin lähteä takaisin omiin hommiini. Alkaisi pian olla Murun lenkitysaika, ja voisin jatkaa vielä tavaroiden etsimistä ja niiden pakkaamista. Ehkä voisin siivotakin minun ja Lumikon huonetta, jos ehtisin. Vattuakin voisin käydä moikkaamassa. Tekemistä riitti, kun vaan jaksoi keksiä. Ei siis haitannut, vaikka Majina ja Dochas lähtivätkin laittautumaan ja jättivät minut yksin, sain kyllä kulutettua aikaa yksinkin. Suuntasin huoneeseeni, jossa en kuitenkaan kauaa viihtynyt, kun kävin vaan nappaamassa Murun sieltä mukaani ja lähdin sen kanssa ulos. Koira oli energinen, kun oli saanut otettua pitkät päiväunet. Lenkiltä palattuani pitäisi jatkaa tavaroiden pakkaamista. Vaikka minua jännittikin, odotin silti Mustasaaren retkeä innolla. Toivottavasti pääsisin tutustumaan tarkemmin ansamaalaisiin - ja mikä parasta, ainakin pääsisin ratsastamaan, ja paljon!
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Saaga M : Aug 2, 2019 9:15:25 GMT 2
Ja niin koitti seuraava aamu. Olin edellisiltana saanut jo yli puolet tavaroista pakattua kasaan, vielä piti jatkaa tänään. Huomenna, jo huomenna, olisi lähtö Mustasaareen. Vatsaani kutkutti. Räpläsin puhelintani asuinrakennuksen toisessa kerroksessa sohvalla puoliksi maaten, ja Sita löhöili mun mahan päällä. Telkkari oli päällä, mutta en katsonut sitä. Kello oli jotain 10 ja juuri sillä hetkellä mulla ei ollut mitään tekemistä, aamutalli oli tehty ja pidin taukoa pakkaamisesta. Haukottelin makeasti ja mietin, että tähän voisi torkahtaa. Edellisenä iltana oltiin Kaapon kanssa kahdestaan, kun laitoimme talleilla hevosten kamoja valmiiksi. Sain silloin tilaisuuden ilmaista huoleni ja kysyä, onko Kaapolla huolia, sillä hän vaikutti ruokapöydän ääressä jutellessamme jotenkin alakuloiselta. Paljoa mies ei mulle paljastanut, mutta olin huomaavinani, että hänen olemuksensa kirkastui ja lämpeni kun olin osoittanut välittäväni siitä mitä hänelle kuuluu. Yliempaattisen luonteeni takia mun on vaikeaa katsoa jos kaverilla on rankkaa. Tuntui, että some oli selattu läpi ja mitään luettavaa ei ollut missään. Rapsutin Sitaa, koiran uninen lämpö tuntui unettavalta vatsani päällä. Lopulta nukahdin siihen sohvalle itsekin.
|
Lähettänyt Anni V : Aug 2, 2019 10:04:17 GMT 2
Kello oli reilusti yli kymmenen kun heräsin perjantai-aamuna, onneksi Ansamaassa oli paljon muitakin aamutallintekijöitä niin osa sai nukkua rauhassa. Totta kai vuoroja sitten jaettiin, että kaikki pääsivät vuorotellen nukkumaan pitempään. Muru oli siitä hyvä koira, että sitä ei haitannut, vaikka sen kanssa menikin vasta aika myöhään aamulla lenkille. Käytin sen kyllä usein pienellä lenkillä vielä yölläkin, että sillä ei sitten olisi aikaisin aamulla hätä ulos. Herättyäni laitoin vaan ensimmäiset käteen sattuvat vaatteet päälle ja suuntasin Murun kanssa viileähköön elokuun aamuun. Palattuani kello oli noin yksitoista. Menin syömään aamupalaa autioon keittiöön. Olivatkohan muut vielä nukkumassa, vai miksi täällä oli niin hiljaista, tuumin itsekseni. Tein itselleni leipää kaikessa hiljaisuudessa ja uppouduin ajatuksiini. Huomenna olisi lähtö Mustasaareen, silloin pitäisi ainakin herätä aikaisin kun lähtö olisi jo yhdeksältä aamulla. Ei siis sopinut jättää viimeisiä pakkailuja huomiselle, kaikki pitäisi saada tänään tehtyä. Olin kuitenkin saanut eilen jo aika hyvin tavaroita kasaan, urakka ei siis enää kovin suuri olisi. Eilen olin myös saanut vähän huonetta siivottua ja iltatallin yhteydessä olin käynyt hieman taluttelemassa Vattua Ansamaan lähiympäristössä. En viitsinyt rasittaa sitä liiaksi ennen Mustasaareen lähtöä, vaikka en uskonutkaan, että orilta ihan heti energia loppuisi. Menin leipieni ja appelsiinimehulasillisen kanssa pöydän ääreen istumaan, olipa täällä ihanan rauhallista.
539 posts
876 ♥
|
Lähettänyt Anni V : Aug 3, 2019 11:03:52 GMT 2
Teen nyt vielä tähän tämmöisen pienen lopetuksen  Aamiaisen jälkeen sain Vatun ratsastettua, jonka jälkeen jatkuivat pakkaushommat. Päivä kului nopeasti, menoa ja vilskettä riitti kun kaikki tekivät viimeisiä matkavalmisteluja. Tunnelma alkoi pikkuhiljaa olla virittäynyt lähtötunnelmiin. Ilta koitti, ja katsoin vielä varmaan miljoonannen kerran, että kaikki olisi varmasti mukana. Muru katsoi hämmentyneenä vieressä, aavistikohan se, että nyt oli tapahtumassa jotain erikoista. "Kyllä sä pärjäät täällä", sanoin koiralle lempeästi, kumartuen silittämään sitä. Se nuoli kättäni ja katsoi minua nappisilmillään. Menimme nukkumaan suhteellisen ajoissa, jotta jaksaisin herätä aamulla ja ratsastaakin vielä pitkään. Pyöriskelin sängyssäni hetken levottomana, mutta retkivalmistelut olivat väsyttäneet minua sen verran paljon, että nukahdin kuitenkin ilman sen suurempia ongelmia. Kaikki oli vihdoin valmista, Mustasaari, täältä tullaan!
539 posts
876 ♥
|